|
|
کدخبر: ۱۷۴۵۱۴

امانی در نشست حزب موتلفه:

خبرگزاری تسنیم: قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه گفت: هدف آموزش و پرورش باید ساختن «جامعه نمونه اسلامی» باشد به همین خاطر است که «اخلاق»، «سبک زندگی» و «معارف الهی» در جامعه ما از سوی دشمنان اسلام مورد هجوم وسیع و گسترده است.

به گزارش حوزه احزابخبرگزاری تسنیم، محمد علی امانی قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می گفت، با اشاره به ایام اعتکاف و ماه نورانی رجب، گفت: ماه رجب و ایام اعتکاف فرصتی است که همه از جمله دولت مردان قول و فعل خود را در محضر خدا ببینند و در خدمت به مردم خالص باشند.

وی افزود: ماه رجب ماه تمرین خضوع و بندگی است و امسال با توجه به اینکه سال اقتصاد و فرهنگ است انتظار این است که همه مسئولان همت مضاعفی همراه با ویژه برنامه ها در اعتکاف داشته باشند.

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه با اشاره به حضور وسیع و گسترده جوانان در مساجد به مناسبت اعتکاف، اظهارداشت: هر سال مراسم اعتکاف پذیرای جوانان بیشتری است. این نشان می دهد انقلاب در نهاد سازی معنوی موفق بوده است. شوق عمومی در اعتکاف چون سیلی آلودگیهای ناشی از نفوذ فرهنگ غرب در کشور را از بین می برد و موج معنویت و عطر عبادت را در سراسر کشور می پراکند.

امانی با اشاره به دیدار معلمان با مقام معظم رهبری، تصریح کرد: هدف آموزش و پرورش باید ساختن «جامعه نمونه اسلامی» باشد به همین خاطر است که «اخلاق»، «سبک زندگی» و «معارف الهی» در جامعه ما از سوی دشمنان اسلام مورد هجوم وسیع و گسترده است. آن سدی که می تواند در برابر این هجوم بایستد اساتید و معلمان در دانشگاه ها و مدارس عالی و دبیرستان ها هستند.

وی اظهار داشت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ «نگاه جناحی و سیاسی سمی برای آموزش و پرورش است» اگر مسئولان آموزش و پرورش در این دام بیفتند به حاشیه خواهند رفت و از متن وظایف خود دور خواهند ماند.

قائم مقام حزب موتلفه با اشاره به توفیقات دولت در امر سلامت، گفت: از وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکر می کنیم. گام بلند دولت در امر سلامت شایسته تقدیر است و امیدواریم که همه مشکلات مردم در این زمینه به خوبی رفع شوند.

امانی در بخش دیگری از سخنان خود درمورد مذاکرات هسته ای، خاطرنشان کرد: مهلت شش ماهه در حال پایان است، اگر دولت تصویر شفافی از نتایج گفت وگوها بدهد، ابهامات در افکار عمومی به ویژه در حوزه نخبگان پایان می یابد.

وی افزود: انتظار آن است که تحمل و انتقاد پذیری از ورطه شعار به عرصه عمل منتقل شود و اگر حتی نقد منتقدان را وارد نمی دانیم، لازمه سعه صدر در برابر منتقدان پرهیز از برخورد و پاسخگویی است.

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه همچنین در مورد اظهارات یونسی در خصوص شیروخورشید، گفت: این حاشیه سازی ها برای دولت آسیب دارد متأسفانه آقای یونسی از حاشیه سازان دولت است. وقتی امام خمینی(ره) در مورد علامت شیر و خورشید سخن صریح دارند چرا باید او علی رغم نص صریح فرمایشات امام(ره) مطالبی بگویند که درشأن یک مسئول دولتی نیست. اگر آقای یونسی موضع خود را اصلاح نکند، انتظار جلوگیری از رسوخ چنین مواضعی در دولت است.

امانی با اشاره به تحولات جهانی و منطقه ای نیز اظهار داشت: آزادسازی حمص پس از ۳ سال و بیرون راندن تروریستها پیروزی بزرگی برای مردم سوریه است.

وی ادامه داد: تروریست ها ۷۰ درصد شهر را ویران کرده اند. این نشان می دهد تروریست ها قصد ماندن و یا رسیدن به حکومت ندارند بلکه می خواهند کشور سوریه را ویران کنند تا یکی از اضلاع مقاومت در برابر صهیونیستها سقوط کند.

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه همچنین با اشاره به آمادگی هسته ای در روسیه در پاسخ به تهدیدات غرب، گفت: بحران اوکراین روز بروز عمیق تر می شود و نتیجه مداخله آمریکا و اروپا در اوکراین تجزیه کامل این کشور است. غرب مرتب روسیه را تهدید می کند و از سلاح تحریم بهره می برد. روسها هم در مقابل از پاسخگویی عاجز نیستند از جمله اینکه در باز بودن شیر گاز به اروپا تجدید نظر کرده اند. جمهوری اسلامی ایران باید در سیاست خارجی خود حکیمانه برخورد کند و از دست زدن به اقدامات نسنجیده پرهیز کند.

امانی با اشاره به نیم قرن اشغال سرزمین فلسطین توسط صهیونیست ها و روز نکبت تاکید کرد: روز اشغال سرزمین مقدس فلسطین را ملت مظلوم فلسطین روز نکبت نام نهاده اند.

وی تاکیدکرد: امسال در آستانه بزرگداشت چنین روزی جریان های مختلف فلسطینی متحد شده اند و جا دارد همه جناح ها یک صدا مرگ بر اسرائیل سر دهند و در تحکیم مقاومت و آزادسازی سرزمینهای اشغالی اقدام عملی کنند. جهان اسلام هم باید از این رویکرد حمایت کنند.

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه ضمن تبریک میلاد با سعادت امیرمؤمنان، حضرت علی(ع) را محور وحدت همه فرقه های اسلامی دانست و افزود: دورة حکومت حضرت علی(ع) بهترین الگو برای حکمرانی خوب و ایجاد «جامعه نمونه اسلامی» است.

امانی در پایان گفت: در موضوع تولید علم که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، این الگو می تواند مورد مطالعه دانشمندان رشته های مختلف علوم اسلامی قرار گیرد. کمبود متون اسلامی موجود در این عرصه، ضرورت فعالیت بیشتر حوزه و دانشگاه را یادآور می شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار