|
|
کدخبر: ۱۷۵۳۷۲

محمدکاظم انبارلویی

خبرگزاری تسنیم: بازدید دو ساعته رهبر انقلاب اسلامی از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقطه عطفی در ارزیابی قدرت نظامی ایران در منطقه و جهان محسوب می شود.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، متن یادداشت محمد کاظم انبارلویی با عنوان «باید بدانیم، می توانیم» به شرح ذیل است:

بازدید دو ساعته رهبر انقلاب اسلامی از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقطه عطفی در ارزیابی قدرت نظامی ایران در منطقه و جهان محسوب می شود. سه دهه پیش دشمن که از راه اندازی جنگ قومیت ها و جنگ داخلی و تحریک عناصر وطن فروش در داخل برای نابودی انقلاب طرفی نبست، جنگ خانمانسوز هشت ساله را به کشور تحمیل کرد و حداقل ارتش های ۲۴ کشور به علاوه کمک های شوروی و ناتو پشت ارتش بعثقرار گرفتند.
آن هنگام سپاه یک نهاد نوپای نظامی و بسیج یک جریان نیرومند مردمی بود. سازمان ارتش به دلیل مجازات رهبران آن که به سوی مردم در تظاهرات سال های ۵۶ و ۵۷ آتش گشودند، آسیب دیده بود، دشمن رابه طمع انداخت به جنگ سخت روی آورد. مدافعان اسلام و قرآن در ابتدای جنگ از کمترین امکانات برای رویارویی در یک جنگ کلاسیک محروم بودند اما ایمان و باور جوانان پیروزی هایی در جنگ پدید آورد که چشم جهانیان را خیره کرد. شکست حصر آبادان، آزادی خرمشهر و پیروزی های پی در پی نشان داد اراده پولادینی در جوانان این سرزمین وجود دارد که آهنگ " ما می توانیم " را چون آوایی خوش در سر تا سر میهن اسلامی طنین انداز کند.
امروز که قله های پیشرفت را یکی پس از دیگری در فناوری های نوین طی می کنیم صدای این آهنگ رساتر از همیشه به گوش مردم خودمان و مردم جهان می رسد.
طراحی و ساخت انواع پهپادها، ساخت پهپاد " آر. کیو ۱۷۰ " از طریق مهندسی معکوس، بازسازی اطلاعات ذخیره شده آن، ساخت موشک های ضدناو و بالستیک، موشک های زمین به زمین و سامانه های پدافندی تعمیر و راه اندازی موتور هواپیما، شناسایی و تحلیل رادارگریزی و… از جمله نمونه های پیشرفت در نمایشگاه هوافضای سپاه بود که مورد بازدید فرمانده کل قوا قرار گرفت.
همزمان با این بازدید، رئیس جمهور از سه دستاورد صنعت هسته ای کشور رونمایی کرد. این دستاوردها شامل بهره برداری از سامانه پایش پرتوهای فرابنفش، طراحی و تولید تجهیزات مورد نیاز مانند سانتریفیوژهای توپولار و سامانه ملی پرتودهی گامای چند منظوره بود.
باز خوانی پیام های رهبر معظم انقلاب و نیز رئیس جمهور در این دو مراسم خالی از لطف نیست.
۱ - مقام معظم رهبری پس از بازدید از پیشرفت های جمهوری اسلامی در صنعت هوافضای کشور فرمودند؛ " باید بدانیم؛ ما می توانیم. هنوز برخی نمی دانند که می توانیم. متاسفانه در برخی از بخش ها مدیران ما این پیام را درک نمی کنند. "
درک این پیام خیلی دشوار نیست. هوش و ذکاوت ایرانی همراه با سرمایه های مادی و معنوی و نبوغ اسلامی جوانان ما هر غیرممکنی را ممکن خواهد ساخت. لذا ما در رفع نیازهای علمی، فنی، دفاعی، اقتصادی و… باید کرکره نگاه به بیرون را پایین بکشیم و آستین همت بالا زنیم و همه چیز را با تولید بومی تجربه کنیم.
امروز صنعت هسته ای جمهوری اسلامی یک صنعت بومی است که محصول شجاعت، علم و تجربه دانشمندان جوان است. پاسداری از این صنعت، پاسداری از استقلال و عزت ایرانیان است. تیم مذاکره کننده هسته ای باید خود را در خط مقدم دفاع از استقلال، شرف و عزت ایرانیان ببیند و هرگز زیر بار تحمیل دیدگاه های زورمدارانه غرب نرود.
ملت ما از هیچ به این مرحله از رشد و ترقی رسیده است، قدرت های بزرگ امروز در برابر ملت ایران زانو زده اند و ضمن به رسمیت شناختن این پیشرفت ها به التماس افتاده اند تا سرعت پیشرفت ها را کاهش دهند ما باید با هوشمندی از این مرحله عبور کنیم.
۲ - مقام معظم رهبری خطاب به مسئولان با تکیه به این پیشرفت ها فرمودند؛ " نباید تحریم ها را به مذاکره گره زد، مسئولان باید تحریم ها را از طریق دیگری حل کنند. "
این سخن حکیمانه، تحریم ها رااز " تهدید " به " فرصت " تبدیل می کند. امروز که ما پرقدرت ترین ارتش منطقه هستیم به این دلیل است که در جنگ تحمیلی حتی از فروش سیم خاردار به ما پرهیز کردند. ما مجبور شدیم همه چیز را خود بسازیم و می سازیم. امروز در هوا، دریا و زمین تجهیزات نظامی عظیمی داریم که محصول دانش و نبوغ فرزندان این سرزمین است. دشمن کاملا از توانایی های ملت و مرزداران شرف و عزت ملت در هوا، دریا و زمین اطلاع دارد، به همین دلیل جرات نمی کند دست به ماشه ببرد. دولت برای رفع تحریم ها باید فکر جدی بکند و از نگاه به بیرون منصرف شود. دوران تهدید نظامی گذشته است و به یاری خداوند بزرگ دوران تحریم هم به همت بازوان پرتوان کارگران، کشاورزان و کارآفرینان این سرزمین بزودی خواهد گذشت.
۳ - رئیس جمهور محترم در آستانه سفر هیئت مذاکره کننده به وین در مراسم رونمایی از سه دستاورد هسته ای گفت: " زیر بار آپارتاید علمی و هسته ای نمی رویم. امام به ما آموخته روی پای خود بایستیم. " این بیان در حقیقت لبیک به پیام رهبری معظم انقلاب که فرمود؛ " باید بدانیم که ما می توانیم " است. سخنان رئیس جمهور در این مراسم پیام های شفاف و روشن برای دشمن دارد و نشان می دهد دولت در تامین منافع ملت در مقابل زورگویی های دشمن ایستاده است.
تیم مذاکره کننده هسته ای با تکیه به توانایی های ملت ایران در عرصه های گوناگون و پیام های روشن رهبر انقلاب و رئیس جمهور باید دقت کند در تهیه پیش نویس متن توافق نهایی، کلمه به کلمه شفاف و روشن در چارچوب خطوط قرمز مردم و نظام عمل کند و جای هرگونه تفسیر و تحلیل نادرست را از سوی طرف غربی باقی نگذارد.
مجامع جهانی حتی طرف مذاکره کننده اعتراف دارد که ایران به تعهدات خوددر چارچوب قوانین و مقرارت ان پی تی و نیز توافقات ژنو عمل کرده است. امروز نوبت ۱ + ۵ است که ثابت کند، قصد فریب و نیرنگ ندارد و به دنبال یک توافق عادلانه است. غرب اگر فرصت را از دست دهد، دیگر معلوم نیست آن را به دست آورد.
اگر در پایان ۶ ماه توافقی صورت نگیرد یا اگر بخواهند آن را تجدید کنند و دنبال زمان گرفتن باشند، ملت و دولت ایران چاره ای جز این ندارد که عرصه های دیگری از " ما می توانیم " را در صنعت هسته ای و فناوری های نوین به نمایش بگذارد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار