|
|
کدخبر: ۱۷۶۶۷۵

سرمدی در دیدار سفیر اوکراین:

سفیر اوکراین در تهران صبح امروز شنبه در پایان ماموریت خود در جمهوری اسلامی ایران با مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر،آلکساندر سرگییویچ ساماروسکی سفیر اوکراین در تهران صبح امروز شنبه در پایان ماموریت خود در جمهوری اسلامی ایران با مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

قائم مقام وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن تشکر از تلاشهای سفیر اوکراین در تهران نسبت به توسعه روابط فیمابین جمهوری اسلامی ایران و اوکراین، خاطر نشان کرد: روابط دو کشور همواره روابط رو به پیشرفتی بوده است و همچنان ظرفیتهای بسیاری برای توسعه این روابط به خصوص در ابعاد اقتصادی و بازرگانی وجود دارد.

وی ابراز امیدواری نمود سفیر جدید این کشور نیز با استفاده از این تجربیات و دانش خوب مسیر گسترش همه جانبه روابط تهران و کی یف را تداوم ببخشد.

سرمدی با اشاره به موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در احترام به تمامیت ارضی کشورها و توجه به احترام متقابل و عدم دخالت در امور دیگر کشورها، ابراز امیدواری کرد کشور و ملت اوکراین با غلبه بر مشکلات جاری و تکیه بر ظرفیت های ملی خود شرایط سخت کنونی را با موفقیت پشت سرگذارند زیرا تداوم این بحران با مصالح و منافع ملی مردم و کشور اوکراین در تضاد است.

سفیر اوکراین نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از اوضاع کشورش، ابراز امیدواری کرد با عبور اوکراین از شرایط کنونی روند توسعه روابط دوستانه بین دو کشور با قوت تداوم یابد و تغییر و تحولات سیاسی بر روابط دوستانه و خوب دو کشور تاثیری نخواهد گذاشت. وی با اشاره به تجربیات و خاطرات بسیار خوب خود از حضورش در کشور بزرگ و زیبای ایران اطمینان داد که از همه توان و تجارب خود برای پیشبرد روابط فیمابین در دوره جدید استفاده خواهد کرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار