|
|
کدخبر: ۱۷۹۴

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تهدید کرد که اسرائیل ممکن است برای جلوگیری از دسترسی ایران به تسلیحات هسته‌ای حمله‌ای یکجانبه علیه کشورمان انجام دهد.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، الجزیره اظهار کرد: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا ادعا کرد که ایران به ساخت یک سلاح هسته‌ای «نزدیکتر و نزدیکتر» می‌شود و هشدار داد که این کشور ممکن است قبل از هرگونه حرکتی از جانب آمریکا دست به اقدامی علیه تهران بزند تا از دسترسی دولت ایران به هدفش جلوگیری کند.

نتانیاهو گفت: «آنها به خطر قرمز نزدیک می‌شوند اما هنوز از آن عبور نکرده‌اند… آنها به بمب نزدیکتر و نزدیکتر می‌شوند. باید به آنها گفته شود که اجازه چنین کاری را نخواهند داشت.»

وی در ادامه گفت: «عقربه‌های ساعت ما با سرعت متفاوتی حرکت می‌کنند. ما نزدیکتر از آمریکا هستیم. آسیب‌پذیری ما بیشتر است. و شاید ما باید قبل از اینکه آمریکا اقدامی انجام دهد به مسأله متوقف ساختن ایران بپردازیم.»

نتانیاهو اعلام کرد که تهران در حال ساخت «سانتریفیوژهایی سریع‌تر است که آنها را قادر خواهد کرد از خط با سرعتی بیشتر - شاید در عرض چند هفته - عبور کنند.»

نتانیاهو اعلام کرد که سیاست‌های هسته‌ای ایران در دوران زمامداری رئیس‌جمهور جدید کشورمان که در ۳ آگوست انتخاب شد، تغییر نخواهد کرد.

وی گفت: «وی از سلف خود(محمود احمدی‌نژاد) انتقاد می‌کند که گرگی در لباس گرگ است. استراتژی او این است که گرگی در لباس میش باشد. لبخند بزن و بمب را بساز.»

وی از آمریکا خواست به وضوح به روحانی نشان دهد که اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را نخواهد داد و اینکه گزینه «نیروی نظامی» واقعا بر روی میز قرار دارد.

نتانیاهو در ادامه افزود: «اگر تحریم‌ها اثری نداشته باشند، باید بدانند که آماده‌اید تا اقدام نظامی انجام دهید - این تنها چیزی است که توجه آنها را جلب خواهد کرد.»

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار