|
|
کدخبر: ۱۸۴۴۱۵

نیروهای اسرائیلی یک پسر فلسطینی را در کرانه باختری اشغالی کشتند

محمد داداس، 13 ساله، بر اثر اصابت گلوله نظامیان اسرائیلی در جریان اعتراضات کشته شد.

به گفته مقامات فلسطینی، نظامیان رژیم صهیونیستی در جریان اعتراضات هفتگی علیه گسترش شهرک‌های غیرقانونی در کرانه باختری اشغالی، یک پسر 13 ساله فلسطینی را به ضرب گلوله کشتند. وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که محمد داداس روز جمعه پس از اصابت گلوله به شکم در بیمارستان درگذشت. سازمان آمبولانس هلال احمر فلسطین اعلام کرد که شش فلسطینی دیگر پس از استنشاق گاز اشک آور توسط نظامیان اسرائیلی در صحنه درگیری در روستای بیت داجان در شرق نابلس مداوا شدند.

ارتش اسرائیل در مورد این حادثه اظهار نظر فوری نکرده است. به طور جداگانه، دو فلسطینی دیگر روز جمعه در درگیری‌ها در بیتا، یکی دیگر از روستاهای کرانه باختری، جایی که مردم محلی ماه‌ها برای بیرون راندن شهرک‌نشینان اسرائیلی و ارتش از بالای تپه تلاش کرده‌اند، زخمی شدند.

این درگیری ها پس از آن صورت گرفت که اسرائیل اعلام کرد که علیرغم انتقادهای بین المللی، طرح های خود را برای 3000 خانه غیرقانونی دیگر برای شهرک نشینان یهودی در کرانه باختری پیش می برد. اسرائیل همچنین طرح هایی را برای ساخت حدود 1300 خانه برای فلسطینیان در کرانه باختری ارائه کرده است، اما منتقدان این اقدام را تلاشی برای مقابله با محکومیت جهانی شهرک سازی می دانند.

اسرائیل کرانه باختری رود اردن را تصرف کرد و اورشلیم شرقی را در جنگ خاورمیانه در سال 1967 اشغال کرد و اسرائیلی‌های تندرو، از جمله نخست‌وزیر نفتالی بنت، سرزمین فلسطین در کرانه باختری را مرکز تاریخ یهودیان می‌دانند. از آن زمان صدها هزار اسرائیلی به شهرک هایی نقل مکان کرده اند که طبق قوانین بین المللی غیرقانونی تلقی می شوند.

بنت گفتگوهای رسمی صلح با تشکیلات خودگردان فلسطین را رد کرد و گفت که ترجیح می دهد بر بهبودهای اقتصادی تمرکز کند.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار