|
|
کدخبر: ۱۸۴۴۷۹

اسرائیل آمادگی خود را برای تشدید تقابل با ایران اعلام می کند

نخست وزیر اسرائیل: ایران در «پیشرفته‌ترین مرحله برنامه هسته‌ای خود» است.

نفتالی بنت، نخست وزیر، آمادگی خود را برای تشدید رویارویی اسرائیل با ایران اعلام کرده و در روز سه شنبه تکرار کرد، کشورش به هیچ توافق هسته ای جدید ایران با قدرت های جهانی پایبند نخواهد بود.

مذاکرات غیرمستقیم در 29 نوامبر در مورد احیای توافقنامه 2015 آغاز می شود ، توافقی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده از آن خارج شد و آن را برای تعطیل کردن پروژه هایی با پتانسیل ساخت بمب کافی نمی داند - دیدگاهی که اسرائیلی ها هم دارند.

ایران که دستیابی به تسلیحات هسته‌ای را انکار می‌کند، از زمان خروج آمریکا از توافق هسته‌ای غنی‌سازی اورانیوم را زیر پا گذاشته است.

بنت که در ژوئن قدرت را در دست گرفت، در یک سخنرانی ایران را در «پیشرفته ترین مرحله برنامه هسته ای خود» توصیف کرد. در حالی که دولت وی قبلاً گفته بود که برای توافق هسته‌ای جدید با محدودیت‌های سخت‌تر علیه ایران آماده است، بنت مجدداً استقلال اسرائیل را برای اقدام علیه دشمن اصلی‌اش تأیید کرد.

ما با زمان های پیچیده ای روبرو هستیم. او در یک کنفرانس تلویزیونی که به میزبانی دانشگاه رایشمن برگزار شد، گفت: ممکن است با بهترین دوستان ما اختلافاتی وجود داشته باشد.

در هر صورت، حتی اگر بازگشتی به یک توافق صورت گیرد، البته اسرائیل طرف معامله نیست و اسرائیل متعهد به توافق نیست.»

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار