|
|
کدخبر: ۱۸۴۴۸۴

چرا چین و روسیه روابط خود را تقویت می کنند؟

تعمیق روابط چین و روسیه بی سابقه و در زمان تشدید تنش ها با غرب در حال انجام است.

هفته‌ها پس از حرکت کشتی‌های جنگی در اطراف جزیره اصلی ژاپن، ارتش چین و روسیه پروازهای بمب‌افکن خود را به مناطق دفاع هوایی ژاپن و کره جنوبی فرستاده‌اند و سئول را مجبور کرده‌اند که در پاسخ، جت‌های جنگنده‌اش را به هم بزند.

کیشی نوبو، وزیر دفاع ژاپن روز سه‌شنبه در توکیو با خبرنگاران ملاقات کرد تا «نگرانی شدید» را در مورد گشت‌زنی‌های مشترک که هفته گذشته انجام شد، ابراز کرد و گفت که اقدامات پکن و مسکو به وضوح نشان می‌دهد که «وضعیت امنیتی اطراف ژاپن در حال وخیم‌تر شدن است».

همانطور که او صحبت می کرد، همتایان چینی و روسی او در حال گفتگوهای مجازی بودند، که در آن رزمایش های هوایی و دریایی را "رویدادهای بزرگ" ستودند و پیمان جدیدی را برای تعمیق بیشتر روابط دفاعی امضا کردند.

این نقشه راه که توسط وزیر دفاع روسیه، سرگئی شویگو و چینی وی در مقابل وی فنگه امضا شد، یک سال را به پایان رساند که شاهد رشد بی‌سابقه‌ای در همکاری‌های نظامی، از جمله بازی‌های جنگی در مقیاس بزرگ در نینگ‌شیا چین در ماه اوت بود، زمانی که نیروهای روسی به آن تبدیل شدند. اولین نیروهای خارجی که به یک رزمایش منظم چینی پیوستند، و همچنین اعلامیه هایی برای توسعه مشترک هلیکوپترهای نظامی، سیستم های هشدار حمله موشکی و حتی یک ایستگاه تحقیقاتی در ماه. این قوی ترین، نزدیک ترین و بهترین رابطه ای است که دو کشور حداقل از اواسط دهه 1950 داشته اند. و احتمالاً همیشه.

گولد دیویس با اشاره به اینکه روابط چین و روسیه از لحاظ تاریخی با احتیاط متقابل مشخص شده است، از جمله درگیری مرزی در دهه 1960 که بنا بر گزارش ها، پکن و مسکو را به آستانه جنگ هسته ای کشاند، گفت وضعیت فعلی امور "استثنایی" است. او گفت که روابط "بسیار سریع، واقعاً در 10 سال گذشته" توسعه یافته است و در پی تحریم های غرب علیه روسیه به دلیل الحاق کریمه به روسیه در سال 2014 شتاب گرفت.

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار