|
|
کدخبر: ۲۱۱۲

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سئوالی درخصوص اظهارات زیباری وزیر خارجه عراق پیرامون امکان حمل سلاح به سوریه توسط ایران از آسمان عراق، گفت: تاکنون دولت عراق نسبت به بازرسی اعلام نشده برخی هواپیماهای ایرانی عازم سوریه اقدام کرده که در همه موارد رسماً اعلام شد این هواپیماها فاقد هرگونه تجهیزات نظامی بوده است.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از مهر، سیدعباس عراقچی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سئوالی درخصوص اظهارات زیباری وزیر خارجه عراق پیرامون امکان حمل سلاح به سوریه توسط ایران از آسمان عراق، گفت: تاکنون دولت عراق نسبت به بازرسی اعلام نشده برخی هواپیماهای ایرانی عازم سوریه اقدام کرده که در همه موارد رسماً اعلام شد این هواپیماها فاقد هرگونه تجهیزات نظامی بوده و در برخی موارد هم گفتند صرفاً حامل کمکهای غذایی و دارویی بوده است. این موضعی بود که چند بار از سوی مقامات عالیرتبه دولت عراق و تیم بازرسی کننده اعلام شده است.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: ادعاهای واهی ارسال سلاح از سوی ایران به سوریه توسط کسانی مطرح می شود که بصورت هدفمند و برنامه ریزی شده تروریست ها و عناصر قانون گریز را در سوریه علیه مردم و حکومت این کشور آموزش داده و مسلح می نمایند و با حمایت از جنگ و خون ریزی در سوریه بر خلاف خواست جامعه بین المللی که بدنبال راه حل سیاسی می باشد مانع تراشی می کنند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار