|
|
کدخبر: ۲۱۵۹

یک دادگاه در روسیه یکی از رهبران حزب مخالف این کشور را به جرم اختلاس از یک شرکت دولتی محکوم کرد.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، راشاتودی اظهار کرد: الکسی ناوالنی، یکی از سیاستمداران برجسته مخالف دولت به اتهام اختلاس در یک شرکت دولتی صنایع چوب در دادگاه مجرم شناخته شد.

ناوانلی در حالی در دادگاه حاضر شد که اتهامات وارده به وی اختلاس سنگین دارایی‌های شرکت کیرولس در سال ۲۰۰۹ در منطقه کیروف بود که یک شرکت دولتی به شمار می‌رفت. از آن زمان به بعد این مخالف دولت به عنوان مشاور افتخاری فرماندار منطقه کیروف با اصلاحات اقتصادی این بخش از روسیه خود را مشغول ساخت.

طبق اظهارات دادگاه خسارت وارده به این شرکت به دلیل اقدامات ناوانلی نزدیک به ۱۶ میلیون روبل تخمین زده شده است.

این در حالی است که ناوانلی و وکیلش اتهامات وارده را رد کردند. ناوانلی در دفاع از خود گفت که به عنوان مشاور افتخاری فرماندار نمی‌توانسته هیچ اعمال نفوذی بر شرکت طرف قرارداد داشته باشد.

ناوانلی به دلیل مخالفت با سیاست‌های دولت روسیه چهره مشهوری در رسانه‌ها به ویژه در غرب به شمار می‌رود. وی خود یکی از منتقدین دولت پوتین به دلیل فساد گسترده در این کشور به شمار می‌رود.

این مخالف روس خود یکی از عناصر کلیدی در شکل‌گیری اعتراضات روسیه به شمار می‌رود که در پی آن هزاران نفر از مخالفان دولت فعلی روسیه در اعتراض به آنچه خود تقلب در انتخابات خوانده بودند به خیابان‌ها ریخته و دست به تظاهرات زدند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار