|
|
کدخبر: ۲۲۱۷

رییس‌جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر تقویت روابط برادرانه میان ایران و عراق، اظهار امیدواری کرد تا در آینده شاهد توسعه همه‌جانبه مناسبات تهران – بغداد در عرصه‌های گوناگون باشیم.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از ایسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد بعد از ظهر امروز(پنجشنبه) پیش از عزیمت به عراق، در فرودگاه مهرآباد تهران با بیان این‌که روابط ایران و عراق همواره روابط استثنایی است، گفت: دو کشور دارای فرهنگ‌های غنی و ممتاز بوده و سوابق، دیدگاه‌ها و باورهای دو ملت در هم تنیده هستند؛ امروز ایران و عراق دشمنان و منافع مشترک دارند.

وی با بیان این‌که «سالانه چندین میلیون نفر ایرانی و عراقی به هر دو کشور سفر می‌کنند»، اظهار کرد: بخشی از زیباترین نمادهای اعتقادی دو ملت در ایران و عراق است و امروز پس از سقوط رژیم سابق و دیکتاتوری عراق که برای مدت طولانی سد راه گسترش روابط دو کشور شده بود، شاهد توسعه سریع و همه‌جانبه روابط برادرانه هستیم.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران پیشرفت، امنیت و عزت عراق را در راستای پیشرفت، امنیت و عزت خود قلمداد می‌کند.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که «امروز اقدامات و پروژه‌های گوناگون فرهنگی، فنی و مهندسی، تجاری و سرمایه‌گذاری توسط جمهوری اسلامی ایران در عراق در دست اجراست»، تصریح کرد: در بخش انرژی همکاری‌های بسیار خوبی بین دو کشور وجود دارد، اما ظرفیت همکاری دو طرف چندین برابر مناسبات دو کشور در حال حاضر است.

وی با اشاره به این‌که «در جریان این سفر با مسوولان عراقی دیدار کرده و روابط دوجانبه و ظرفیت‌های دو کشور در این دیدارها بررسی خواهد شد»، خاطرنشان کرد: در این سفر به نیابت از ملت ایران، عتبات عالیات را زیارت کرده و برای عزت و سعادت ملت‌ها و استقرار عدالت و توحید در همه جهان دعا خواهیم کرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار