|
|
کدخبر: ۲۹۵۹

زنگنه در انتخابات ۸۸ همراه میرحسین موسوی بود و پس از انتخابات وقتی فتنه رخ داد هیچ‌گاه از ساختارشنکنی‌ها و قانون‌شکنی‌های موسوی اعلام برائت نکرد.

به گزارشامیدبه نقل از صراط، اسماعیل کوثری در گفت و گو با صراط، درباره کابینه وزارتی روحانی، گفت: رئیس جمهور یکشنبه ۱۳ مرداد وزرای پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کرد و از فردای آن روز کمیسیون‌ها، مجامع استانی و فراکسیون‌ها جلساتی را برای بررسی کارنامه و سوابق وزرای معرفی شده داشتند.
نماینده مردم تهران، ‌ ری، ‌اسلامشهر و شمیرانات در مجلس افزود: وزرای پیشنهادی از روز گذشته(دوشنبه ۱۴ مرداد) در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس حضور می‌یابند و به سئوالات و ابهامات نمایندگان پاسخ می‌دهند؛ به نظر می‌رسد این روند تا روز دوشنبه هفته آینده ادامه پیدا کند.


وی با بیان اینکه نمی توان گفت همه ۱۸ وزیر پیشنهادی از مجلس رأی اعتماد می‌گیرند، ادامه داد: ‌ به نظر می‌رسد که ۲۰ تا ۲۵ درصد آنها از تکیه زندن بر کرسی وزارت بازبمانند.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره بیژن نامدار زنگنه وزیر پیشنهادی نفت به خبرنگار صراط، یادآور شد: کمیسیون انرژی به طور تخصصی به ابهامات کارنامه وزارتی او در حوزه نفت رسیدگی می‌کند اما موضوع قرارداد کرسنت و شبهه اخذ رشوه در هنگام عقد این قرارداد ننگین مسئله‌ای است که وزیر پیشنهادی نفت باید درباره آن شفاف‌سازی انجام دهد چراکه قرارداد یادشده در زمان وزارت او بسته شد.


وی با بیان اینکه فقط قرارداد کرسنت نکته مبهم در کارنامه وزارتی بیژن نامدار زنگنه نیست، تأکید کرد: زنگنه در انتخابات ۸۸ همراه میرحسین موسوی بود و پس از انتخابات وقتی فتنه رخ داد هیچ‌گاه از ساختارشنکنی‌ها و قانون‌شکنی‌های موسوی اعلام برائت نکرد بنابراین این مسائل باید به طور دقیق بررسی شود.


عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اظهار کرد: هم اکنون بیژن نامدار زنگنه در جلسات کمیسیون‌های تخصصی و فراکسیون‌ها فرصت دارد که به سئوالات، ابهامات و مستندات نمایندگان پاسخ قانع کننده دهد اما اگر توضیح او نمایندگان را مجاب نکند، آن موقع مباحثدر صحن علنی مطرح می‌شود و وکلای ملت پس از شنیدن صحبت‌های موافقان و مخالفان و دفاعیات زنگنه، درباره گزینه پیشنهادی وزارت نفت تصمیم گیری می‌کنند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار