|
|
کدخبر: ۳۵۴۰

نائب رئیس شورای شهر:

نائب رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: نباید شهر را بدون شهردار و سرپرست رها کنیم و مکلف هستیم در اولین فرصت نسبت به انتخاب شهردار اقدام کنیم.

به گزارشامید، مرتضی طلایی در گفت‌وگو با فارس، درباره برخی فعالیت‌های اخیر گفت: من متعجبم از اینکه جریانی از بیرون دارد تلاش می‌کند تا تصمیم‌گیری در شورای شهر را تحت القائات خود قرار دهد و تصمیمات شورا متاثر از خواست اقلیتی باشد که از بیرون می‌خواهند اعمال فشار کنند.

وی افزود: وقتی یک فرد به درون شورای شهر تهران نگاه می‌کند می بیند که مجموعه همکاران من افرادی هستند که علاقمندند در کنار یکدیگر به خوبی وظایف خود را انجام دهند و نمونه این رویکرد در مراسم تحلیف از شورای چهارم دیده شد.

طلایی ادامه داد: این نگرانی از پیش وجود داشته و کماکان وجود دارد که این اقلیت از بیرون تلاش می‌کنند تا به شورا نفوذ کنند و معلوم نیست اهدافشان چیست من حتی فراتر از شورای شهر احساس می‌کنم این افراد به دولت هم دارند توهین می‌کنند. در حالی که دولت برای ایجاد آرامش در جامعه تلاش می‌کند ما می‌بینیم که این اتفاقات رخ می‌دهد و فضای جامعه را به چالش می‌کشاند.

نائب رئیس شورای چهارم هشدار داد: این حاشیه‌ها نه تنها تهران بلکه کل کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و ما امیدواریم عقلانیت و خرد اعضای جدید شورای شهر منجر به هم‌افزایی شود و جلوی این نوع رفتارهای غیراخلاقی و نابهنجار و غیرارزشی را بگیرد.

طلایی تاکید کرد: ما چه موافق و چه مخالف یک تصمیم باشیم، نباید به خودمان اجازه دهیم که به دیگران تعرض کنیم تا به خواسته خود برسیم. به چه مجوزی برای خود اجازه می‌دهند که توهین کنند و حرف غیرمستند بزنند و بی‌اعتمادی در جامعه ایجاد کنند؟ بداخلاقی برای همه بد است و امیدواریم از جایی جلوی این رفتارها گرفته شود.

وی درباره روند انتخاب شهردار و مدت زمانی که برای این کار لازم است، گفت: من یک خاطره‌ای از انتخاب شهردار در دوره سوم دارم. در آن زمان مباحثی که پیرامون انتخاب شهردار مطرح بود دو سه روز طول کشید. من یادم هست که ما پیامی را از سوی رهبر فرزانه انقلاب دریافت کردیم که به شورا فرموده بودند همین امروز شهردارتان را انتخاب کنید و این نشانگر حساسیت رهبر معظم انقلاب نسبت به موضوع است.

وی ادامه داد: شاید این خاطره را تاکنون نشنیده باشید اما در فضای انتخاب شهردار در دوره سوم که دو روز زمان برد چنین فرمانی صادر شد. رهبر معظم احساس نگرانی کرده بودند.

طلایی اذعان داشت: از این خاطره می‌خواهم نتیجه‌گیری کنم که نگاه رهبری به موضوع عوض نشده و به قوت خود باقی است لذا من و همکارانم در شورای چهارم باید دست به دست هم بدهیم و در اولین جلسه برای شهرمان تعیین تکلیف کنیم.

وی با اشاره به نص قانون گفت: قانون هم در تبصره یک ذیل بند یک ماده ۷۱ قانون شوراها بر همین نکته تاکید دارد و به صراحت می‌گوید که شورای شهر پس از رسمیت یافتن موظف است بلافاصله نسبت به انتخاب شهردار واجد شرایط اقدام کند.

نائب رئیس شورا تاکید کرد: بنابراین ما قانون مرتبط، تدبیر و انتظار رهبری و تجربه گذشته را در اختیار داریم و خودمان هم باید بر اساس عقل و اندیشه اذعان کنیم که نباید شهر را بدون شهردار و سرپرست رها کنیم و مکلف هستیم در اولین فرصت نسبت به انتخاب شهردار اقدام کنیم.

طلایی در پایان ضمن بی‌اطلاعی از این که جلسه یکشنبه شورای شهر علنی خواهد بود یا خیر، گفت: جلسه انتخاب شهردار باید به صورت علنی برگزار شود و امیدوارم روز یکشنبه در این مورد به نتیجه برسیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار