|
|
کدخبر: ۴۳۸۴۹

رییس بازرسی دفتر مقام معظم رهبری با بیان این که مرحوم عسگراولادی در اواخر عمرشان برای ایجاد وحدت در کشور و جلوگیری از شکاف‌ها و جنگ‌های حیدری و نعمتی در جامعه موضع‌گیری‌هایی کردند، گفت: مواضع مرحوم عسگراولادی مردانه و دلسوزانه بود و رهبری از ایشان تشکر کردند، اما عده‌یی مواضع اخیر ایشان را مورد ملامت قرار دادند.

به گزارشامیدبه نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین ناطق نوری که به عنوان سخنران مراسم ختم مرحوم حبیب‌اللهعسگراولادیدر مدرسه عالی شهید مطهری سخن می‌گفت، با تسلیت به مناسبت درگذشت این مبارز سیاسی قدیمی اظهار کرد: ‌ کمتر در مجالس ختم منبر روی می‌روم، اما دور از انصاف دانستم که در مجلس ختم همرزم دیرینه‌ام که در دوران ستم‌شاهی از پیشکسوتان مبارزه و نهضت امام(ره) بود، صحبت نکنم.

وی در ادامه صحبت‌های خود به مسئولیت‌ها و علائم شیعه و شیعه بودن اشاره کرد و افزود: دوست بودن برای اهل بیت(ع) با دوست بودن برای علی و اولاد علی متفاوت است، چون مسئولیت شیعه بودن سنگین‌تر از مسئولیت دوست بودن است.

وی با بیان این که کلمه شیعه مسئولیت می‌آورد، به برخی از علائم شیعه واقعی اشاره و خاطرنشان کرد: شیعه کسی است که دنباله‌روست و در روایات مختلف درباره علائم شیعه آمده است و در روایتی از امام صادق(ع) شیعه هدایت، تقوی و خیر عنوان شده است که دست افتاده‌ها را می گیرد و وجودش همچون خورشید می‌درخشد و جامعه از آن بهره‌مند می‌شوند پس دست و زبانش و حضور و وجودش خیر می‌باشد که مرحوم عسگراولادی مصداق کامل این روایت است که حتی در روزهای آخری که در بیمارستان بودند هر زمان حالشان کمی بهتر می‌شد می‌گفتند مرا به کمیته امداد ببرید تا شاید بتوانم کمکی کنم.

ناطق نوری با اشاره به این که برخی خود را منصوب به شیعه می‌دانند و برخی به این که می‌گویند اهل بیت(ع) را دوست دارند، اکتفا می‌کنند، گفت: امام صادق(ع) قسم یاد می‌کند شیعه ما کسی نیست مگر آن که تقوی داشته باشد.

وی در ادامه به صفات شیعه در روایتی از امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: شیعه متکبر نیست، بلکه متواضع و امین است و همواره یاد خداست. چون آدمی که به یاد خدا باشد، گناه نمی‌کند و به کسی ظلم روا نمی‌دارد.

وی با بیان این که براساس روایات امام صادق(ع) شیعه دروغ نمی‌گوید و با قرآن انس دارد، افزود: شیعه زبان خود را نگه می‌دارد، فحش نمی‌گوید و به کسی توهین نمی‌کند و آقای عسگراولادی مصداق بارز این روایت هستند چون فردی بودند متواضع و مودب و امین امام(ره) و مراجع و علمای بازار و مردم بودند.

ناطق نوری با تاکید بر این که شیعه تندرو نیست و داغ‌تر و جلوتر از پیامبر(ص)، امام و رهبری حرکت نمی‌کند، خاطرنشان کرد: ایجاد جنگ‌های نعمتی و حیدری در جامعه و به اختلاف کشاندن جامعه در شرایط کشور ما و منطقه کار درستی نیست و امروز بیش از هر زمان در جامعه نیاز به وحدت داریم.

وی با اشاره به وجود نعمت ولایت در کشور ما که متعلق به شیعیان است تصریح کرد: کشورهای اطراف که ولایت فقیه و ولی امر ندارند دچار گرفتاری‌های بسیاری هستند، اما در کشور ما رهبری انقلاب مسلط بر مسائل حضور دارند.

وی با اشاره به این که دولت امروز با سخت‌ترین مسائل در سیاست خارجی دست و پنجه نرم می‌کند، ‌ گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری تیم مذاکره کننده ایرانی بچه‌های انقلاب هستند و همچون زمانی که در جبهه فیزیکی می‌جنگیدیم، امروز این‌ها در جبهه‌ دیگری می‌جنگند و نیاز به پشت گرمی دارند.

ناطق نوری با بیان این که مقام معظم رهبری هوشمندانه و آگاهانه و زیبا و به موقع در آستانه محرم تاکید کردند که تیم مذاکره کننده ایرانی مورد اعتماد و تایید هستند و ان شاءالله موفق باشند، ‌گفت: تحلیل من از صحبت‌های رهبری در آستانه ماه محرم این است که در این روزها در مراسم عزاداری‌ها و مداحی‌ها عده‌یی تندتر از آش نشوند، چون امروز نیاز به آرامش و وحدت و حمایت داریم و باید بگذاریم خادمان کشور با دلگرمی کار خود را پیش ببرند. چون ما در مذاکرات باخت نداریم و اگر شرایط ما را بپذیرند خوب است، اما حتی اگر نپذیرند دنیا حرف حساب ما را شنیده است.

ناطق نوری با بیان این که زبان شیعه زبان نصیحت و ادب است پس شیعه آبرو نمی‌برد و معتدل است، تاکید کرد: ‌ شیعه تندتر و جلوتر از امام حرکت نمی‌کند، پس باید مراقب باشیم که گاهی تحلیل‌هایمان غلط از آب در می‌آید و به ضرر جامعه و نظام است.

وی در ادامه به بیان صفات و خاطراتی از مرحوم عسگراولادی از دوران قبل از انقلاب و زمان زندان رفتن عسگراولادی پرداخت و گفت: این اواخر مرحوم عسگراولادی برای ایجاد وحدت در کشور مواضعی دلسوزانه و مردانه گرفتند که مقام معظم رهبری از ایشان تشکر کردند.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین ناطق نوری با بیان این که نوکر امام حسین(ع) هستم و این نوکری را با هیچ چیز عوض نمی‌کنم، روضه خوانی کرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار