|
|
کدخبر: ۶۳۸۲۷

خبرگزاری آلمان(د. پ. آ) با انتشار گزارشی درمورد معرفی شخصیت های شگفتی آفرین سال که همه ساله در آخرین ماه سال(دسامبر) منتشر می کند، از حسن روحانی رییس جمهوری ایران و پاپ بندیکت شانزدهم به عنوان دو شخصیت شگفتی آفرین سال ۲۰۱۳ نام برد.

به گزارشامیدبه نقل از ایرنا، خبرگزاری آلمان(د. پ. آ) با انتشار گزارشی درمورد معرفی شخصیت های شگفتی آفرین سال که همه ساله در آخرین ماه سال(دسامبر) منتشر می کند، ازحسن روحانیرییس جمهوری ایران و پاپ بندیکت شانزدهم به عنوان دو شخصیت شگفتی آفرین سال ۲۰۱۳ نام برد.

در گزارش این رسانه آلمانی درمورد دکتر حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران و دلیل انتخابش به عنوان یکی از دو شخصیت شگفتی آفرین سال ۲۰۱۳ آمده است: با اعلام نام نامزدهای مطرح برای انتخابات ریاست جمهوری ایران و جایگزینی محمود احمدی نژاد، ابتدا نام روحانی به چشم نمی خورد و حتی بعد از ثبت نام وی نیز کمتر کسی فکر می کرد که مذاکره کننده هسته ای سابق پیروز نهایی انتخابات باشد.

ˈد. پ. آˈ، در ادامه نوشت: اما روحانی همه برنامه ها و سیاست های خود را با آگاهی، درایت و تدبیر به پیش برد و در رقابت های انتخاباتی خود نیز با بیان حقایقی از وضعیت کشورش و هشدارها نسبت به آینده توانست با یک پیروزی قاطع و کنار زدن رقیبان خود رییس جمهوری ایران شود.

این مطلب می افزاید: روحانی پس از انتخاب به عنوان رییس دولت یازدهم ایران توانست در مدت زمان کوتاهی(سه ماه) بسیاری از وعده های انتخاباتی خود را جامه عمل بپوشاند و در عرصه بین المللی نیز با او ناگهان لحن جدید و صلح جویانه ای از تهران شنیده شد که منجر به پیشرفت های بسیار خوبی در مناقشه هسته ای گردید و پس از ۳۴ سال سردی روابط بین واشنگتن - تهران برای اولین بار تماس های دیپلماتیک مستقیم بین مقام های دو کشور انجام شد.

ˈد. پ. آˈ، نوشت: با سیاست ها و عملکرد روحانی علاوه بر تحول در عرصه سیاست خارجی در سیاست داخلی نیز امروز شاهد ایجاد فضای جدید سیاسی در داخل کشور هستیم که تاکنون منجر به آزادی یک سری از زندانیان سیاسی شده است.

این مطلب می افزاید: روحانی با موفقیت در مناقشه طولانی مدت اتمی و احتمال لغو تحریم ها با دستیابی به توافق هسته ای تلاش می کند به بحران اقتصادی کشور پایان دهد.

در همین رابطه هفته نامه اشپیگل نیز با انتشار مطلبی با اشاره به این انتخاب، نوشت: رییس جمهور حسن روحانی نشان داد که استاد انجام دادن کارهای سخت و به نتیجه رساندن آن است.

این مطلب می افزاید: بسیاری از ایرانی ها این روزها امیدوار هستند که وضعیت در کشورشان بهتر شود و باید گفت که روحانی سهم بزرگی در بهتر شدن اوضاع دارد زیرا با سیاست و تدبیر خود مناقشه هسته ای را به مصالحه نزدیک کرده است.

اشپیگل نوشت: شعار روحانی معتدل در انتخابات ریاست جمهوری، ˈ تدبیر و امیدˈ بود که در واقع با هوشیاری با استفاده از این شعار خود مرکز نارضایتی مردم از اوضاع کشور را مورد هدف قرار داده بود.

این مطلب می افزاید: روحانی توانست با کمک شعار انتخاباتی اش بسیاری از ایرانی ها را متقاعد به شرکت در انتخابات کند و وعده داده بود که با اقدامات سریع و ملموس دولت خود وضعیت اقتصاد کشور را بهبود خواهد بخشید.

به نوشته این رسانه آلمانی، روحانی به این واقف است که وضعیت اقتصادی به گفته او وخیم در کشور یک شبه بهبود نخواهد یافت اما با صراحت اعلام کرده که به صورت صادقانه حقایق را به مردم خواهد گفت و در چارچوب همین بیان صادقانه حقایق، در روزهای گذشته در گزارش عملکرد صد روزه دولت خود، آماری از نرخ واقعی تورم و وضعیت مالی کشور به مردم ارائه کرد.

اشپیگل نوشت: جالب اینجاست که برغم تلخ بودن گزارش از نظر وضعیت اقتصادی کشور، اعتبار روحانی در نزد مردم بیشتر از قبل شده است و رییس جمهوری جدید پاداش اجرای سیاست های خود را با افزایش ارزش پول ملی کشور در برابر ارزهای خارجی در روزهای گذشته دریافت کرده است که این تحول می تواند شاخصی برای بهبود اقتصاد داخلی کشور در آینده تلقی شود.

در ادامه این گزارش، آمده است: روحانی اشتغال زایی و ایجاد کار را از اولویت های خود اعلام کرده است و رونق گرفتن بازار ساخت و ساز مسکن در آینده به بهبود وضعیت اقتصادی کشور می تواند در تحقق این هدف نقش آفرین باشد.

به نوشته این نشریه آلمانی، با اجرای سیاست های تدبیر و امید روحانی در زمینه آزادی های فردی و سیاسی نیز شاهد گشایش هایی در ایران برای رفع محدودیت ها در زمینه ارتباطات و اطلاع رسانی در روزهای اخیر هستیم.

اشپیگل در خاتمه می نویسد: برگ برنده روحانی، احساس ناامیدی مردم ایران از تغییر اوضاع سیاسی کشور طی سال های گذشته بوده است که امروز این احساس به اندازه زیادی از بین رفته و رییس جمهور روحانی در این تغییر وضعیت نقش اساسی دارد زیرا بارها در سخنان خود بر این موضوع تاکید کرده که نباید در گذشته بمانیم و بایستی به آینده فکر کنیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار