|
|
کدخبر: ۶۵

قالیباف:

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه با کمک مردم اقتصاد را سامان می‌دهیم گفت: به دشمن اجازه نخواهیم داد با فشار اقتصادی به انقلاب آسیب بزند.

محمد باقر قالیباف نامزد یازدهمین دوره ریاست جمهوری ظهر امروز شنبه با حضور در مسجد جامع شهر قرچک ورامین به ایراد سخنرانی برای مردم این شهر پرداخت.

وی با اشاره به حماسه‌های مردم این منطقه در ۱۵ خرداد یاد شهدای ورامین به خصوص شهر قرچک را گرامیداشت.

قالیباف در ادامه سخنان خود با بیان اینکه هرچه داریم به برکت انقلاب، شهدا و ایثارگران است، اظهار داشت: ما در انقلاب بایستی سه کار مهم را انجام می‌دادیم که دو کار توسط مردم تاکنون انجام شده است.

قالیباف نابودی استکبار را یکی از این اقدامات و با بیان اینکه استکبار به برکت امام راحل(ره)، انقلاب و مجاهدت شهدا و ایثارگران قبول شد، تصریح کرد: دومین اقدام کوتاه کردن دست استعمار از ایران بود که امروز استقلال ما به برکت زحمات شهدا و ملت به وجود آمده است.

وی یاد آور شد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز دشمن به کشور حمله نظامی کرد و افتخار انقلاب این است که این کشور را به برکت حضور مردم حفظ کرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری سومین اقدامی که بایستی بر انقلاب انجام شود را این گونه عنوان کرد که در نظام اسلامی حرفمان این است که اگر مردم در سایه اسلام زندگی می‌کنند این فرصت فراهم می‌شود که زندگی مادی و معنوی خود را تامین کنند که تحقق این زندگی مهمترین وظیفه برای ما محسوب می‌شود.

وی نقش مسئولین را در تحقق این زندگی بسیار مهم و اساسی دانست و در عین حال گفت: اگر امروز ما ادعا می‌کنیم که می‌خواهیم راه امام و شهدا را ادامه دهیم که حرف درستی است بایستی به مردم خدمت کنیم.

قالیباف اضافه کرد: زمانی که مردم به دولت و مسئولان می‌نگرند باید احساس کنند که مسئولان می‌توانند کارایی دین بر اداره جامعه را به درستی نشان دهد، یعنی مردم احساس کنندکه شرایط زندگی‌شان در حوزه مادی هر روز بهتر می‌شود که البته این سخن در تمامی مسائل مرتبط با زندگی مردم باید مورد توجه قرار گیرد.

شهردار تهران با بیان اینکه ما برای نان، برق و آب انقلاب نکردیم تصریح کرد: ما حاضریم فرزند، زندگی و جانمان را فدای اسلامی کنیم اما همین اسلام این را به ما آموخته که اگر در جامعه فقر بیاید دین از جامعه رخت برمی‌بندد؛ ما هیچگاه نمی‌گوییم اساس کار نان و اقتصاد است و از اسلام آموخته‌ایم که هدف جز رشد و تعالی نیست اما همین اسلام و دین به ما این را آموخته که ما در بخش مادی اگر شرایط را به درستی فراهم نکنیم در ان جامعه تربیت و پرورش اسلامی رخ نمی‌دهد.

با طرح این سوال که چرا ما امروز از بیکاری می‌رنجیم خاطرنشان کرد: یک بخش این موضوع مربوط به اقتصاد است اما از سوی دیگر ممکن است با وجود بیکاری فرد سلامت جسمی و روحی خود را از دست بدهد؛ البته باید به این نکته اشاره کرد که هر کس دینی به انقلاب دارد باید خارج از حرف و شعار این موضوعات را مورد توجه قرار داده و حل و فصل کند.

قالیباف با اشاره به حضور ۸ ساله خود در شهرداری تهران گفت: مردم قبل از هر چیزی به عملکرد من نگاه می‌کنند و اگر روزی بخواهم آنها را به چیزی دعوت کنم مردم به این نگاه می‌کنند آیا حضور من تغییر در شهر ایجاد کرده و سپس به حرف من گوش فرا می‌دهد؛ اگر ما به درستی به وظیفه خود عمل کرده باشیم آنگاه می‌توانیم بگوییم که فرهنگ بسیجی و دفاع و جنگ موثر است.

وی با تاکید بر اینکه پیشرفت کشور هیچ انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است گفت: من هم از مشکلات مطلع هستم و می‌دانم که مشکلات زیاد است اما به عنوان یک خدمتگزار که در جاهای مختلف توفیق خدمت داشته‌ام این را می‌گویم که نباید وعده‌ای بدهیم که نمی‌توانیم آن را اجرایی کنیم.

قالیباف با بیان اینکه ما مدیون مردم مستضعف هستیم و شهروند درجه یک و دو در کشور نداریم تصریح کرد: بنده در تجریش گفتم که در طول مدیریتم در تهران هر کاری را که بخواهم انجام دهم از جنوب شهر آغاز می‌کنم و اولویت را به جنوب شهر می‌دهم.

وی با بیان اینکه وعده‌ای ندادم که عمل نکرده باشم اضافه کرد: من نگفتم فاصله جنوب و شمال تهران را از بین می‌برم اما قول دادم که نگذارم این فاصله بیشتر شود و بعد از آن تلاش می‌کنم این فاصله کاهش یابد و همین باعثشده که امروز مخالفان سیاسی‌ام نمی‌توانند بگویند که وی کاری انجام نداده و یا خلف وعده کرده است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین گفت: ما شمال شهر را تعطیل نکردیم و رشد بیشتر هم شده است اما فعالیت‌های انجام شده در جنوب شهر چند برابر صورت می‌گیرد.

وی در ادامه سخنان خود خطاب با پدران، مادران و جوانان ایران اسلامی با بیان اینکه نباید امروز نگران باشید تصریح کرد: کشور امروز وضعیت‌های مطلوب و امکانات مناسبی دارد و قول می‌دهم اگر خیر در این باشد که توفیق خدمت در دولت آینده پیدا کنم ظرف دو سال شرایط به گونه‌ای پیش رود که هم شما عزیزان و هم عزیزانی که در روستایی در سیستان و بلوچستان و کردستان زندگی می‌کنند احساس کنند در حوزه اقتصادی اتفاقی افتاده و قدرت خریدشان تغییر کرده است.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها، مشکلاتی برای ما ایجاد کرده است، اظهار داشت: آسیب‌های موجود درحوزه اقتصاد بیشتر به دلیل بی تدبیری‌ها و اختلاف مسئولان به وجود آمده و تحریم‌ها کمترین نقش را در این زمینه دارند.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به حضور همزمان اصلاح طلبان و اصولگرایان در شورای شهر گفت: با وجود اختلاف نظرها ما هیچ گاه دعوایی نکردیم و مسائل در آن پیگیری می‌شود، تاکنون یک بار هم کسی نشنیده که ما با یکدیگر دعوا کنیم.

قالیباف با بیان اینکه در دولت من دعوا و اختلاف وجود نخواهد داشت، خاطر نشان کرد: احساس نگرانی دراین حوزه وجود ندارد و مسائل به سرعت قابل حل است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به قانون هدفمندی یارانه گفت: این ظرفیت‌ وجود دارد که یارانه‌ها به مردم داده شده و قدرت خرید نیز بالا رود و هم زمان شاهد تثبیت قیمت کالاهای اساسی باشیم.

قالیباف بخش پایانی سخنان خود را به ذکر این نکات اختصاص داد که ما خودمان را مدیون مردم می‌دانیم و با کمک خود مردم دست به دست هم داده و مسائل اقتصادی سامان دهیم تا دشمن نتواند با فشار اقتصادی انقلاب آسیب بزند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار