|
|
کدخبر: ۸۰۹

عارف:

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر ضرورت پاسخگویی به مطالبات سیاسی مردم تاکید کرد.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از ایسنا، محمدرضا عارف در دیدار با اعضای " انجمن پرتو زمانه " با اشاره به جایگاه سازمان‌های مردم نهاد در دوران اصلاحات گفت: اگرچه در دوران اصلاحات سازمان‌های مردم نهاد شکل خوبی به خود گرفت، اما تشکیل این سازمان‌ها به صورت عمیق و پایه‌ای نبود و در نتیجه دچار آسیب‌های جدی شدند آسیب شناسی این سازمان ها برای استمرار موثر و حضور جدی آن ها ضروری است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اگر به سازمان‌های مردم نهاد تنها از این دید که چند نفری آن را تشکیل دهند، نگاه شود، در این صورت با یک باد ملایم از بین می‌روند باید به آنها به عنوان پایه‌های جامعه مدنی نگاه شود که در آنها کلیه اعضا در تصمیم سازی و تصمیم گیری‌ها در چارچوب مقررات و اساسنامه آنها مشارکت جدی دارند.

وی در ادامه به نقش " بنیاد امید ایرانیان " اشاره کرد و افزود: یکی از موضوعاتی که در این بنیاد مورد توجه قرار گرفته است، ساماندهی سازمان‌های مرد نهاد است که بتوان به صورت جدی آنها را تقویت کرد بطوری که از آسیب های سلیقه ای و حذف های بی مورد مصون بمانند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با بیان این‌که پس از انتخابات ریاست جمهوری سرمایه اجتماعی عظیمی خلق شده است، بر ضرورت محافظت از سرمایه اجتماعی تاکید کرد.

عارف با اشاره به این‌که از مدت‌ها قبل مشارکت بالای ۷۰ درصد را پیش‌بینی می‌کردم، سهم اصلی در خلق سرمایه اجتماعی را متعلق به مردم دانست و گفت: پرداختن به مطالبات سیاسی مردم حایز اهمیت است و نباید این مطالبات رها شود.

وی با اشاره به این‌که سرمایه اجتماعی خلق شده وظیفه ما را نسبت به مردم بیشتر کرده است، افزود: حفظ این سرمایه اجتماعی وظیفه سازمان‌های مردم نهاد است؛ فرصت بوجود آمده فرصت خوبی است که بتوان مسایل را به صورت عمیق و ریشه‌ای بررسی کرد و بر اساس تحلیل شرایط گذشته و علل شکست‌ها بتوان آینده را به صورتی مدیریت کرد که سرمایه اجتماعی روز به روز افزایش یافته تایک هم افزایی را میان سازمان‌های مردم نهاد و احزاب شاهد باشیم.

عارف با بیان این‌که سازمان‌ های مردم نهاد باید مستقل از دولت برای پاسخگویی به مطالبات مردم کمک کنند. بر ضرورت نقش آفرینی سازمان‌های مردم نهاد در کمک به دولت تاکید کرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار