|
|
کدخبر: ۱۴۵۹۵۸

خبرگزاری تسنیم: ستاره پا به سن گذاشته فوتبال برزیل سرانجام تصمیم گرفت در دهه پنجم زندگی خود به دوران بازیگری اش پایان دهد.

به گزارشخبرگزاری تسنیمو به نقل از سایت فیفا، ریوالدو، هافبک بازیساز برزیلی پیشین تیم های بارسلونا و میلان در سن ۴۱ سالگی کفش های خود را آویزان کرد.

برنده جایزه بازیکن سال فیفا در سال ۱۹۹۹ که پس از ترک میلان ترجیح داد آخرین سال های دوران بازیگری اش را در کشور خود و در تیم دسته سومی موجی میریم سپری کند، شب گذشته در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: درحالی که اشک در چشمانم حلقه زده است، می خواهم نخست از خدا و پس از آن از خانواده ام و تمام هواداران به خاطر حمایت های شان در طول ۲۴ سال دوران بازیگری ام تشکر کنم. امروز می خواهم به تمام هوادارانم در سراسر دنیا اعلام کنم که دوران بازیگری من به پایان رسیده است. می خواهم از تمام کسانی که سبب شدند در تمام این سال ها دوران بازیگری زیبایی داشته باشم، تشکر کنم.

ریوالدو که در سال ۲۰۰۲ به همراه تیم ملی برزیل قهرمان جام جهانی کره و ژاپن شد، در ادامه پیام خود برای هوادارانش نوشت: موانع، چالش ها، افت، ناامیدی و فراز و نشیب زیادی بر سر راهم بود اما بیشتر از آنها روزهایی بودند که در آنها خوشحال بودم، لذت بردم، رشد و تغییر کردم و طعم موفقیت را چشیدم. گاهی اوقات آموزش دادم و گاهی دیگر یاد گرفتم اما تحت هیچ شرایطی تمرکزم را از دست ندادم و همیشه با اراده و انگیزه و در جهتی که خدا می خواست حرکت کردم.

ریوالدو دوران حرفه ای بازیگری اش را در سال ۱۹۹۱ با تیم سانتاکروز برزیل آغاز کرد و ۳ سال بعد به تیم پالمیراس پیوست و با این تیم بود که بازی زیبایش توجه خیلی ها را به او جلب کرد. او که به پالمیراس کمک کرد در سال ۱۹۹۴ عنوان قهرمانی در لیگ برزیل را کسب کند، در سال ۱۹۹۶ راهی اروپا شد تا برای تیم دپورتیوو لاکرونیای اسپانیا توپ بزند و تنها یک سال بعد به بارسلونا پیوست. ریوالدو در بارسلونا ۲ بار قهرمانی در لالیگا و یک بار قهرمانی در جام حذفی اسپانیا را تجربه کرد و علاوه بر اینها چند عنوان و جایزه انفرادی هم کسب کرد که جایزه بهترین بازیکن فوتبال اسپانیا در سال ۱۹۹۹ یکی از آنها بود. در همان سال ستاره خط میانی بارسا به همراه تیم ملی برزیل فاتح رقابت های کوپا آمه ریکا(جام ملت های آمریکای جنوبی) شد.

ریوالدو پس از ترک بارسلونا در سال ۲۰۰۲ به میلان پیوست و در اولین فصل حضورش در روسونری قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را جشن گرفت و علاوه بر قهرمانی در جام حذفی ایتالیا را هم تجربه کرد.

اسطوره فوتبال برزیل پس از میلان به تیم المپیاکوس یونان پیوست و از آنجا هم راهی تیم بنیادکار ازبکستان شد و در نهایت به کشورش بازگشت تا در آنجا کفش هایش را آویزان کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار