|
|
کدخبر: ۱۴۷۱۳۸

تیم ملی ایران با انجام بازی دوستانه مقابل گینه به کار خود در سال ۹۲ پایان داد.

به گزارشخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، تیم ملی ایران در سال ۹۲ ده بازی رسمی انجام داد که حاصل آن ۷ برد و یک تساوی و دو شکست برای تیم ملی کشورمان بود.

تیم ملی در اولین بازی خود در سال ۹۲ در تاریخ ۶ فروردین با تساوی ۱-۱ مقابل کویت در مقدماتی جام ملت های آسیا متوقف شد و سپس در یک بازی دوستانه ۳-۱ در برابر عمان شکست خورد.

تیم ملی سپس در سه بازی مهم در مقدماتی جام جهانی عملکرد بسیار خوبی داشت و ملی پوشان توانستند مقابل قطر به پیروزی ۱ بر صفر، مقابل لبنان به پیروزی ۴ بر صفر و مقابل تیم قدرتمند کره جنوبی به پیروزی ۱ - صفر برسند و مستقیم به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل صعود کنند.

تیم ملی پس از صعود به جام جهانی در ۴ بازی در چارچوب مقدماتی جام ملت های آسیا توانست به ۴ پیروزی متوالی مقابل تایلند ۲ - ۱، تایلند ۳ – صفر، لبنان ۴-۱ و کویت ۳-۲ برسد و این چنین بود که صعود خود به جام ملت های آسیا را قطعی کرد.

آخرین بازی تیم ملی در سال ۹۲ نیز یک بازی دوستانه مقابل گینه بود که در راستای آماده سازی تیم ملی برای جام جهانی برزیل انجام شد که در این بازی تیم ملی با نتیجه ۲-۱ شکست خورد تیم ملی در سال ۹۲ شش بازی در خارج از خانه و ۴ بازی را در خانه برگزار کرد.

رضا قوچان نژاد با ۷ گل زده بهترین گلزن تیم ملی در سال ۹۲ لقب گرفت.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار