|
|
کدخبر: ۱۴۸۴۶۶

اشکان دژاگه متولد ۵ ژوئیه سال ۱۹۸۶(۱۴ تیر ۱۳۵۶) در تهران است دژاگه دارای ملیت ایرانی، آلمانی است.

به گزارشخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران،دژاگه در پست هافبک بازی می کند و باشگاه کنونی اش که در حال حاضر در آن فعالیت دارد فولام انگلستان است بازیکن تیم ملی ایران در فصل ۱۹۹۹-۲۰۰۰ در رده ی جوانان در باشگاه تنیس بوروسیا برلین بازی کرد و از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴ در رده ی جوانان به تیم هرتا برلین آلمان پیوست و برای این تیم به میدان رفت.

بازیکن فولام انگلیس از ۲۰۰۴ وارد باشگاه های حرفه ای شد و از این سال تا ۲۰۰۷،۵۶ بازی برای هرتابرلین به میدان رفت و توانست ۲۱ گل برای تیمش به ثمر برساند.

وی از سال ۲۰۰۷ به تیم ولفبورگ پیوست و تا سال ۲۰۱۲ در تیم باقی مانده ودر این تیم دژاگر ۱۳۱ بازی انجام داد و موفق شد برای تیمش ۱۸ گل به ثمر برساند.

اشکان دژاگر از سال ۲۰۱۲ تا الان در تیم فولمام انگلستان بازی می کند که در ۲۴ بازی به میدان رفته و تنها یک را برای این تیم انگلیس به ثمر رسانده است.

بازیکن تیم ملی ایران در تیم ملی در تیم ملی آلمان نیز بازی کرده است وی از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ در تیم ملی زیر ۱۷ سال آلمان ۱۰ بازی انجام داد که در این ۲ سال موفق شد ۳ گل را برای آلمانی ها به ثمر برساند.

هافبک تیم فولام انگلستان از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۴ در تیم ملی زیر ۱۸ سال آلمان بازی کرد و جمعا در این ۱ سال ۴ بازی انجام داد و ۲ گل به ثمر رساند.

در سال ۲۰۰۴ وی در تیم ملی زیر ۱۹ سال آلمان بازی کرد و ۱۱بازی برای تیم ملی آلمان به میدان رفت و ۳ باز موفق به گلزنی شد در سال ۲۰۰۴-۲۰۰۵ به تیم ملی زیر ۲۰ سال آلمان دعوت شد و ۵ بار پیراهن تیم ملی زیر ۲۰ سال آلمان را بر تن کرد و ۲ باز موفق به گلزنی شد.

گفتنی است؛ اشکان دژاگه از سال ۲۰۰۵ تا سال ۲۰۰۹ به تیم ملی زیر ۲۱ سال آلمان دعوت شد که ۲۰ بازی ملی انجام دادو حاصل آن ۴ گل بود.

اما دژاگه در سال ۲۰۱۲ به دعوت کی روش سرمربی وقت تیم ملی فوتبال ایران برای انجام بازی های ملی به ایران آمد.

اولین بازی دژاگه برای تیم ملی فوتبال ایران در تاریخ ۸/۱۲ / ۱۳۹۰ در مقابل قطر از سری مسابقات هفته ششم مرحله سوم فوتبال انتخابی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ در ورزشگاه آزادی بود.

وی در نخستین بازی خود ۲ گل را به ثمر رساند و توانست شروع بسیار خوبی از خود به نمایش بگذارد.

دژاگه تا الان ۴ گل را برای تیم ملی فوتبال ایران به ثمر رسانده است این در حالی است که وی ۱۰ بازی را برای تیم ملی فوتبال ایران انجام داده است.

لازم به ذکر است، زمانی که اشکان دژاگه در تیم ملی زیر ۲۱ سال آلمان به میدان می رفت در چارچوب رقابت های مقدماتی قهرمانی سال ۲۰۰۹ اروپا تیم ملی آلمان باید به مصاف اسرائیل می رفت اما در این بازی دژاگه برای تیم ملی آلمان به میدان نرفت تصمیمی که دژاگه با مربی خود در میان گذاشته بود و با درک مربی تیم ملی فوتبال ایران دژاگه را در ترکیب تیم ملی فوتبال زیر ۲۱ سال قرار نداد و به دلیل برگزاری بازی در اسرائیل دژاگه از آلمان خارج شد و تیم ملی را در این سفر همراهی نکرد.

سرمربی زیر ۲۱ سال تیم ملی آلمان نیز در مصاحبه ای با درک دژاگر و تمجید وی برای احترام قائل شدن به خانواده اش دلیل غیبت دژاگر را به خبرنگاران اطلاع داد.

خاطرنشان می شود: حال این بازیکن در تیم ملی فوتبال ایران بازی می کند و بازی های زیبا و عملکرد خوب وی موجب شده است یکی از برترین بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران باشد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار