|
|
کدخبر: ۱۴۹۵۴۷

فرانسیسک فابرگاس سولز هم اکنون برای تیم باشگاهی بارسلونا و تیم ملی اسپانیا به عنوان هافبک وسط بازی می کند و می توان گفت یکی از مسافران حتمی برزیل خواهد بود.

به گزارشخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، فابرگاس متولد سال ۱۹۸۷ میلادی در شهر بارسلونای اسپانیا است.

وی هم اکنون برای تیم باشگاهی بارسلونا و تیم ملی اسپانیا به عنوان هافبک وسط بازی می کند.

فابرگاس کار خود را از آکادمی بارسلونا و به عنوان کارآموز فوتبال شروع کرد، اما بلافاصله در سپتامبر سال ۲۰۰۳ توسط باشگاه آرسنال انگلستان خریداری شد.

سسک در سال ۲۰۰۳ به تیم ۱۷ ساله های اسپانیا دعوت شد و درهمان سال در کشور فنلاند برای این تیم به میدان رفت.

وی به دلیل بازی های فوق العاده برای تیم آرسنال در سال ۲۰۰۶ به تیم ملی بزرگسالان اسپانیا دعوت شد تا در جام جهانی ۲۰۰۶ برای این تیم به میدان برود.

فابرگاس در سال ۲۰۰۸ با تیم ملی اسپانیا، قهرمان یورو۲۰۰۸ و در سال ۲۰۱۰ قهرمان جام جهانی فوتبال در آفریقای جنوبی شد.

سسک فابرگاس فوتبال حرفه ای را در تیم نوجوانان بارسلونا در پست هافبک دفاعی آغاز کرد و در مدت حضور در این تیم ۳۰ گل به ثمر رساند.

وی از تیم نوجوانان به تیم بزرگسالان بارسلونا دعوت شد اما به دلیل سن کم حتی یک بازی هم در نیوکمپ انجام نداد.

فابرگاس در۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۳ به تیم لندنی آرسنال پیوست اما باز هم به دلیل سن کم وارد تیم اصلی نشد و این مصدومیت های پی درپی هافبک های کلیدی آرسنال همچون " پاتریک ویرا " و " رادو " باعثشده بود که " آرسن ونگر " سرمربی آرسنال، فابرگاس را به خدمت بگیرد.

سسک در۲۳ اکتبر همان سال با بازی مقابل تیم " رودرهام یونایتد " با ۱۶ سال و۱۷۷ روز سن، جوان ترین بازیکن تاریخ آرسنال شناخته شد.

وی همچنین با گلزنی در بازی با تیم " ولورهمپتون " در جام حذفی انگلستان که به برد ۵ بر صفر آرسنال انجامید نام خود را به عنوان جوان ترین گلزن این تیم در تاریخ باشگاه آرسنال ثبت کرد.

درهمان سال فابرگاس با تیم آرسنال قهرمان لیگ انگلستان شد ولی به دلیل بازی نکردن در تیم، مدالی دریافت نکرد.

فابرگاس در فصل ۲۰۰۵-۲۰۰۴ برای اولین بار به دلیل مصدومیت های " پاتریک ویرا "، " رادو " و " گیلبرتوسیلوا " در لیست یازده نفره آرسنال قرار گرفت.

وی به عنوان جوان ترین بازیکن تاریخ لیگ انگلستان شناخته شد و با بازی های درخشانی در مقابل تیم هایی همچون " بلک برن " و " منچستر یونایتد "، " پاتریک ویرا " و دیگر هافبک های وسط تیم آرسنال را نیمکت نشین کرد.

فابرگاس در جام باشگاه های اروپا هم به میدان رفت و با گلزنی در برابر تیم " روزنبورگ " نام خود را به عنوان دومین گلزن جوان تاریخ این جام ثبت کرد.

در سال ۲۰۰۶ با رفتن " پاتریک ویرا " از تیم آرسنال به تیم یوونتوس، فابرگاس به جای این بازیکن به خدمت گرفته شد و با درخشش در بازی های جام قهرمانان اروپا و لیگ انگلستان کیفیت بازی خود را به همگان نشان داد.

فابرگاس در پایان فصل ۲۰۰۶-۲۰۰۵ با پیشنهاد بسیار خوبی از سوی تیم رئال مادرید اسپانیا رو به رو شد.

سسک در فصل۲۰۰۷-۲۰۰۶ تجارب بسیاری کسب کرد و در مجموع با ۱۳ پاس گل به عنوان دومین بهترین پاسور لیگ معرفی شد و در آن فصل جوایز وعنوان های متعددی دریافت کرد که از ان جمله می توان به جایزه روزنامه ایتالیایی " توتواسپرت " که هر سال به بازیکن برتر سال داده می شود، جایزه بازیکن برتر ماه ژانویه وعنوان بهترین بازیکن فصل آرسنال اشاره کرد. بعلاوه، سسک نامزد کسب عنوان های بهترین بازیکن دنیا و بهترین بازیکن جوان دنیا بود اما هر دوی این جوایز به کریستیانو رونالدو اهدا شد.

مذاکرات طولانی بارسا و آرسنال بالاخره نتیجه داد و فابرگاس با قراردادی ۳۵ میلیون پوندی راهی بارسلونا شد تا به هم تیمی هایش در تیم ملی اسپانیا بپیوندد.

قرارداد فابرگاس با بارسلونا تا سال ۲۰۱۶ منعقد شده است و برای آزادسازی این قرارداد مبلغ ۲۰۰ میلیون یورو تعیین شده است.

سسک فابرگاس هم اکنون پیراهن شماره ۴ بارسلونا را به تن دارد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار