|
|
کدخبر: ۱۴۹۹۶۲

بلیت های مجانی جام جهانی هدیه به کارگران

خبرگزاری تسنیم: یک کارگر دیگر در جریان ساخت پروژه های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل جان خود را از دست داد.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، روز گذشته(شنبه) در جریان تکمیل ورزشگاه ایتاکوئرائو شهر سائوپائولو برزیل که میزبان بازی افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل خواهد بود یک گارگر در اثر سقوط از ارتفاع جان خود را از دست داد تا شمار کارگرانی که جانشان را در راه ساخت پروژه های این تورنمنت معتبر از دست می دهند به عدد ۷ برسد.

شرکت ساخت و ساز «Fast Engenharia» با انتشار بیانیه ای اعلام کرد فابیو همیلتون دا کروز کارگری بوده که در جریان نصب صندلی های موقت ورزشگاه ایتاکوئرائو از ارتفاع ۸ متری سقوط کرد و جانش را از دست داد. در عین حال آتش نشانانی که در محل حادثه حاضر شده بودند مدعی شدند این کارگر که سنش فاش نشده از ارتفاع ۱۵ متری به پائین افتاده است.

پس از این حادثه این کارگر به بیمارستان سانتا ماراسلینا شهر سائوپائولو منتقل شد ولی طبق گفته مسئولان بیمارستان به دلیل جراحات شدید وارد شده بر سرش پیش از اینکه مورد عمل جراحی قرار بگیرد جانش را از دست داد. هنوز جزئیاتی از این اتفاق منتشر نشده اما شرکت پیمانکاری که این پروژه را در دست دارد مدعی شده که این کارگر به هنگام بروز حادثه از تمامی امکانات ایمنی بهره می برده است. فیفا نیز با این حادثه غم انگیز ابراز همدردی کرده است.

فیفا برای قدردانی از تلاش شبانه روزی کارگرانی که در ساخت پروژه های جام جهانی ۲۰۱۴ نقش داشته اند عنوان کرد ۵۰ هزار بلیت مجانی را در اختیار این افراد قرار خواهد داد تا از بازی های مرحله گروهی به استثنای بازی افتتاحیه دیدن کنند. این بلیت ها در اختیار شرکت های ساخت وساز این پروژه ها قرار می گیرد تا از این طریق بین کارگرانی که در خدمت آنها هستند توزیع شود.

همچینین مسئولان برگزاری رقابت های جام جهانی ۲۰۱۴ شب گذشته(شنبه) در حضور ۱۰ هزار تماشاگر اقدام به برگزاری یک بازی آزمایشی در ورزشگاه بایکسادا شهر کوریتیبا بین ۲ تیم اتلتیکو پارانانزه و مالوسلی کردند. از این دیدار دوستانه که به عنوان بازی آزمایشی رسمی فیفا به شمار نمی رود به دلایل امنیتی ۱۰ هزار نفر دیدن کردند، این در حالی است که ظرفیت ورزشگاه بایکسادا ۴۱ هزار نفر است.

به گزارش تسنیم، پیش از این صحبت هایی مطرح شد مبنی بر اینکه شاید شهر کوریتیبای برزیل میزبانی برخی دیدارهای جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل را به دلیل آماده نبودن ورزشگاه بایکسادا از دست بدهد، هرچند بعداٌ فیفا تأیید کرد با توجه به پیشرفت هایی که در ساخت ورزشگاه بایکسادا دیده شد و با توجه به ضمانت مالی و تعهدی که سهامداران از خود نشان دادند این شهر و این ورزشگاه به طور حتم میزبان بازی های جام جهانی ۲۰۱۴ خواهند بود.

شهر کوریتیبا در جنوب برزیل واقع شده و در تاریخ دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۲(۱۶ ژوئن ۲۰۱۴) در ورزشگاه بایکسادا میزبان مسابقه نیجریه و ایران خواهد بود. در این ورزشگاه دیدارهای هندوراس - اکوادور، استرالیا - اسپانیا و الجزایر - روسیه هم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار