|
|
کدخبر: ۱۵۰۵۳۶

مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

خبرگزاری تسنیم: سفیدپوشان شهر مادرید که فصل گذشته توسط دورتموند از رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا بازماندند به دنبال انتقام از این تیم آلمانی هستند.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، رقابت های دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فردا شب(چهارشنبه) با ۲ دیدار پیگیری می شود. در یکی از این دیدارها تیم فوتبال رئال مادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو به مصاف بورسیا دورتموند می رود و در بازی همزمان دیگر هم پاری سن ژرمن در ورزشگاه پارک دو پرنس میزبان چلسی است.

رئال مادرید که در حال حاضر با ۷۳ امتیاز در رده سوم جدول رده بندی لالیگا جای دارد در مرحله قبل موفق شد در مجوع ۲ دیدار رفت وبرگشت با نتیجه ۹ بر ۲ از سد شالکه آلمان بگذرد. شاگردان کارلو آنچلوتی در حالی فردا با دورتموند مصاف خواهند کرد که بامداد یک شنبه در هفته سی ویکم لالیگا با نتیجه پرگل ۵ بر صفر رایو وایکانو را در هم کوبید.

بورسیا دورتموند هم که در حال حاضر با ۵۵ امتیاز در مکان دوم جدول رده بندی بوندس لیگا قرار دارد شنبه شب در چارچوب هفته بیست و هشتم بوندس لیگا موفق شد ۳ بر ۲ بر میزبانش، اشتوتگارت غلبه کند. زردپوشان وستفالن در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در مجموع ۲ دیدار رفت و برگشت ۵ بر ۴ زنیت روسیه را شکست دادند و به این مرحله راه یافتند.

فصل گذشته دورتموند موفق شد رئال مادرید را در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا از پیش رو بردارد و راهی فینال شود، هرچند در بازی نهایی در ورزشگاه ومبلی لندن مغلوب بایرن مونیخ شد و به عنوان نایب قهرمانی رسید. رئال حالا به دنبال این است تا انتقام فصل گذشته را از زردپوشان وستفالن بگیرد.

رئال مادرید در حالی به مصاف دورتموند می رود که در ۹ بازی اخیرش در لیگ قهرمانان اروپا شکست نخورده و آمار ۸ پیروزی و یک تساوی از خود به جای گذاشته است. آخرین بازی که آنها در این رقابت ها شکست خوردند به دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان فصل گذشته مقابل دورتموند در ماه آوریل ۲۰۱۳ بازمی گردد.

شاگردان یورگن کلوپ در ۵ بازی اخیرشان در لیگ قهرمانان اروپا مقابل رئال مادرید تنها یک بار شکست خورده اند، آنها ۲ پیروزی، ۲ تساوی و یک شکست را مقابل سفیدپوشان شهر مادرید تجربه کرده اند. تنها شکست اخیر دورتموند مقابل رئال باخت ۲ بر صفر فصل گذشته در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو بود.

دورتموندی ها در ۳ دوره قبلی حضورشان در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا موفق شده اند با موفقیت از مرحله یک ‎چهارم نهایی بگذرند.

روبرت لواندوفسکی، مهاجم لهستانی زردپوشان وستفالن در ۴ بازی اخیر دورتموند مقابل کهکشانی ها ۵ گل به ثمر رسانده است. او از ابتدای فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا در ۴۰ گلی که این تیم آلمانی به ثمر رسانده ۲۰ گل و پاس گل را به نام خود ثبت کرده که این یعنی ۵۰ درصد گل های دورتموند روی تلاش لواندوفسکی به ثمر رسیده است.

کریستیانو رونالدو، مهاجم پرتغالی رئال با ۱۳ گل زده در این فصل بهترین گلزن کهکشانی هاست و در این بازی چشم هواداران این تیم به هنرنمایی اوست. او در ۴۷ بازی که در این رقابت ها با پیراهن رئال به میدان رفته ۴۸ گل به ثمر رسانده و ۱۱ پاس گل هم برای هم تیمی هایش ساخته است.

آنخل دی ماریا و کریم بنزما از رئال مادرید در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا هرکدام با ۵ پاس گل بهترین آمار را از این حیثبه خود اختصاص داده اند.

کارلو آنچلوتی در این بازی سامی خدیرا، آلوارو آربلوا و خسه را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت و به نظر می رسد که لوکا مودریچ در ترکیب اصلی تیم اول شهر مادرید قرار بگیرد.

در مقابل یورگن کلوپ هم مصدومان زیادی در ترکیب تیمش دارد که از آن جمله می توان به نِون سوبوتیچ، ایلکای گوندوگان، یاکوب بلاژیکوفسکی، اسون بندر، یانیک باندوفسکی و مارسل اشملزر اشاره کرد.

پاری سن ژرمن - چلسی، جدال میلیونرها

در دیداری دیگر از دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا هم فردا شب پاری سن ژرمن در انتظار چلسی است، بازی که می توان آن را به نوعی جدال میلیونرها نامید. ۲ تیم در سال های اخیر با سرمایه گذاری های کلان سعی در یافتن جایگاهی شایسته در سطح اول فوتبال اروپا دارند.

آبی پوشان لندنی که در حال حاضر با ۶۹ امتیاز در مکان دوم جدول رده بندی لیگ برتر قرار دارند در حالی پا به این میدان می گذارند که شنبه شب در هفته سی و دوم لیگ برتر مقابل میزبانشان، کریستال پالاس یک بر صفر تن به شکست دادند.

در سوی دیگر شاگردان لوران بلان جمعه شب در هفته سی و یکم لیگ دسته اول فوتبال باشگاه های فرانسه موسوم به لوشامپیونه یک بر صفر در خانه نیس به برتری دست یافتند و صدرنشینی خودشان را با ۷۶ امتیاز استحکام بخشیدند.

شاگردان ژوزه مورینیو در دور قبل موفق شده اند گالاتاسرای را در مجموع ۲ دیدار رفت و برگشت با نتیجه ۳ بر یک از پیش رو بردارند.

پاری سن ژرمن هم در مرحله یک هشتم نهایی این رقابت ها بایرلورکوزن آلمان را در مجموع ۲ دیدار رفت وبرگشت با نتیجه ۶ بر یک در هم کوبیده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار