|
|
کدخبر: ۱۵۶۸۰۷

خبرگزاری تسنیم: بارسایی ها با وجود ارائه یک بازی ضعیف برابر اتلتیکومادرید در لیگ قهرمانان اروپا که آنها را محکوم به شکست جلوه می داد هم باز به دلیل همیشگی برای توجیه ناکامی خود متوسل شدند.

به گزارشخبرگزاری تسنیمو به نقل از نسخه بین المللی سایت گل، بارسلونا در دور برگشت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، در ورزشگاه ویسنته کالدرون با یک بازی ضعیف تن به شکست داد تا از گردونه رقابت ها حذف شود.

نمایش کاتالان ها آنقدر مایوس کننده بود که کمتر کسی در استحقاق آنها برای حذف از گردونه رقابت ها شک و تردید به خود راه داد، البته بازیکنان این تیم از جمله دنی آلوز این قاعده مستثنی بودند و طبق معمول بهانه همیشگی را برای توجیه شکست آوردند: «زمین نامناسب حریف».

هر بار که بارسلونا می بازد(و حتی گاهی اوقات که پیروزی باب طبعش را کسب نمی کرد) کاتالان ها شروع به گله و شکایت از زمین بازی می کنند و اظهارات بازیکنان تیم بارسلونا پس از شکست اخیرشان در خانه اتلتیکومادرید آخرین نمونه برای اثبات این ادعا بود.

کیفیت بالای بازی اتلتیکو و برتری اش از حیثخلق موقعیت برای گشودن دروازه بارسا(از جمله ۳ باری که توپ را به تیرک دروازه زد و پنالتی که داور آن را نادیده گرفت)، حقیقتی بود که تقریباً همه به آن اذعان داشتند و باعثشد ابروهای زیادی از تعجب بالا برود زمانی که دنی آلوز در پایان بازی ادعا کرد باختن تیمش بی تاثیر با توطئه ای که میزبان علیه او و هم تیمی هایش ترتیب داد، نبوده است.

آلوز گفت: مسئله انگیزه داشتن یا نداشتن ما نبود. اتلتیکو با سلاح هایش بازی کرد و به عمد چمن ورزشگاهش را بسیار، بسیار خشک نگه داشت.

مدافع برزیلی بارسا برای توجیه شکست تیمش بهانه ای آورد که خیلی جدید نبود. این اولین بار نبود که یکی از بازیکنان بارسلونا شکست تیمش را به چمن نامناسب زمین حریف ربط داد.

در زیر مواردی که بارسایی ها شکست شان را با نامناسب بودن چمن زمین حریف توجیه کردند را مشاهده می کنید:

۸ مارس سال ۲۰۱۴؛ وایادولید یک - بارسلونا صفر
بارسلونا نمایشی وحشتناک و متفاوت از بازی های همیشگی اش ارائه کرد که نتیجه اش باخت در خانه وایادولید و فشرده تر شدن کورس قهرمانی لالیگا شد. ژاوی اما بعد از بازی چمن را دلیل شکست بارسا دانست نه عملکرد ضعیف تیمش. او گفت: زمین بازی پستی و بلندی های زیادی داشت و این به ما اجازه ارائه بازی همیشگی مان را نداد.

۲ دسامبر سال ۲۰۱۳؛ اتلتیک بیلبائو یک - بارسلونا صفر
تنها چند روز پس از شکست در خانه آژاکس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، بارسلونا در سن مامس با یک گل مغلوب باسکی ها شد و دومین شکست متوالی اش را تجربه کرد. این بار نیمار بود که با چمن ورزشگاه تازه تاسیس حریف مشکل داشت و به خاطر آن مجبور شد کفش هایش را عوض کند. البته آندونی سوبی سارتا، مدیر ورزشی بارسا معتقد بود نه فقط نیمار که همه بازیکنان این تیم با چمن ورزشگاه مشکل داشتند. او گفت: فقط نیمار نبود که مشکل داشت. این زمین عملکرد بسیاری از بازیکنان ما را تحت تاثیر قرار داد.

۱۹ ژانویه سال ۲۰۱۳؛ رئال سوسیه داد ۳ - بارسلونا ۲
بارسلونا فصل پیش تنها ۲ باخت داشت که اولین آنها در خانه رئال سوسیه داد بود زمانی که تیم تحت هدایت تیتو ویلانووا با نتیجه ۳ بر ۲ باخت. ژاوی در پایان آن بازی گفت: بازی در آنوئتا سخت است. زمین این ورزشگاه واقعاً بزرگ است و چمن آن معمولاً بیش از حد نرم است.

۲۹ آگوست سال ۲۰۱۲؛ رئال مادرید ۲ - بارسلونا یک
بارسلونا، رئال مادرید را در بازی رفت سوپرجام اسپانیا در نیوکمپ با نتیجه ۳ بر۲ شکست داد اما بازی برگشت را در سانتیاگوبرنابئو با نتیجه ۲ بر یک واگذار و جام را به دشمن قدیمی اش تقدیم کرد. تیتو ویلانوا، سرمربی وقت کاتالان ها بعدها درباره آن بازی گفت: زمین سانتیاگوبرنابئو خشک بود. توپ درست روی چمن حرکت نمی کرد و این به ما ضربه زد.

۷ آوریل سال ۲۰۱۲؛ ساراگوسا یک - بارسلونا ۴
تیم تحت هدایت پپ گواردیولا در ورزشگاه روماردا برد اما سرمربی کاتالان ها، بازهم ناراضی بود. او گفت: چمن بیش از حد بلند بود اما ما این وضعیت را در تمام بازی های خارج از خانه خود داریم. تنها تیمی که نمی گذارد چمن ورزشگاهش بیش از حد بلند شود، اتلتیک بیلبائوی مارچلو بیلساست.

۲۸ مارس سال ۲۰۱۲؛ میلان ۲ - بارسلونا ۲
میلان و بارسلونا در بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپای سال ۲۰۱۲ در ورزشگاه سن سیرو بدون گل مساوی کردند اما کاتالان ها از وضعیت چمن خانه حریف بسیار ناراضی بودند، آنقدر که به یوفا شکایت کردند. گواردیولا در پایان آن بازی گفت: ما خودمان را با هر چیزی وفق می دهیم اما این چمن مسلماً مانع از نمایش یک بازی تماشایی می شود.

اول فوریه سال ۲۰۱۲؛ والنسیا یک - بارسلونا یک
بارسلونا نتوانست والنسیا را در بازی رفت مرحله نیمه نهایی جام حذفی اسپانیا شکست دهد و چمن مستایا بهترین بهانه برای توجیه این شکست بود. گواردیولا نارضایتی اش را اینگونه ابراز کرد: از والنسیایی ها انتظار نداشتم که چمن شان را تا این اندازه خشک کنند. در آن بازی زمانی که کارلس پویول گل تساوی را به ثمر ساند، گواردیولا، فریاد زد: بگذارید چمن شان را خشک کنند!

۱۶ آوریل سال ۲۰۱۱؛ رئال مادرید یک - بارسلونا یک
بارسایی ها مدعی بودند ژوزه مورینیو، سرمربی رئال مادرید دستور داده به چمن ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو دست نزنند و آن را بلند نگه دارند تا پیاده سازی تیکی تاکا برای حریف کاتالان سخت شود. ژاوی بعد از آن بازی گفت: به نظر من مردم دوست دارند یک فوتبال جذاب را روی یک زمین خوب ببیند، نه روی چمن های بلند یا خشک. ظاهراً هیچ قانونی برای شرایط چمن ورزشگاه ها وجود ندارد و کسی نیست که به وضعیت زمین تیم ها رسیدگی کند.

۲ مارس سال ۲۰۱۱؛ والنسیا صفر - بارسلونا یک
بارسایی ها والنسیا را شکست دادند اما برای توجیه خفیف بودن آن زمین را بهانه کردند. این بار داوید ویا بود که نسبت به وضعیت چمن مستایا اعتراض داشت. ویا گفت: هم چمن بلند بود، هم زمین خشک.

در پاسخ به ادعای ویا هم اونای امری، سرمربی والنسیا اظهار داشت: ظاهراً برخی از اعضای کادر فنی بارسلونا نسبت به وضعیت چمن مستایا اعتراض کرده اند اما این دلیل نمی شود که آنها بخواهند ما هم زمین مان را باب میل آنها آماده کنیم. هر تیم زمین خود را متناسب با نیازهایش آماده می کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار