|
|
کدخبر: ۱۵۶۹۳۸

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان کشورمان گفت: به طور حتم دوبنده تیم ملی حق کشتی گیری است که باحضور در رقابت انتخابی و شکست همه مدعیان به آن رسیده باشد.

محمد طلایی در گفتگو باخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگارانضمن بیان این مطلب افزود: رقابتهای مرحله نهایی انتخابی تیم ملی با حضور تمامی مدعیان برگزار شد که خوشبختانه به آن چه انتظار داشتیم رسیدیم.

دارنده مدال طلای جهان در پاسخ به این سوال که فلسفه برگزاری رقابتهای انتخابی چیست گفت: مسابقات انتخابی انگیزه را در میان همه کشتی گیران برای رسیدن به دوبنده تیم ملی ایجاد می کند به طوری که دیگر هیچ فردی خود را از پیش ملی پوش نمی داند و حتی نفراتی نیز که صاحب عنوان هستند هم هیچ جایگاه ثابتی را برای خود حس نمی کنند.

وی اضافه کرد: وقتی رقابت انتخابی برگزار می شود کشتی گیران مدعی احساس خطر می کنند و از دست از تلاش بر نمی دارند و از طرفی نیز سایر نفرات این انگیزه را خواهند داشت تا برای تصاحب دوبنده تیم ملی چندین برابر تمرین کنند بدین ترتیب ما چند تیم آماده خواهیم داشت.

دارنده مدال نقره جهان تصریح کرد: باور کنید ما بدون برگزاری رقابت انتخابی نیز خیلی راحتمی توانستیم ملی پوشان را با توجه به عملکردشان و شناختی که از انها داریم انتخاب و معرفی کنیم اما از آنجا که بر این باور هستیم که همه داشته های ما باید شانش و افتخار پوشیدن دوبنده تیم ملی را داشته باشند این مسابقات را برگزار کردیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آزادکاران جوان اینده کشتی کشور را تضمین خواهند کرد گفت: به طور حتم برنامه ریزی ما همین است که با حفظ این سرمایه ها آنها را برای سال های آتی مهیا سازیم، من معتقدم اگر در این راه حمایت های لازم صورت گیرد آینده روشنی در انتظار کشتی ایران خواهد بود.

دارنده مدال برنز جهان درباره اهمیت حضور در تورنمنت های بین المللی نیز اظهار داشت: قدر مسلم یک مسابقه با کیفیت بالا به اندازه شش ماه تمرین ارزش دارد در نتیجه میدان های تدارکاتی یکی از ابزارها و ملزومات لازم برای ساختن یک تیم قدرتمند جهت حضور در رقابتهای مهم آسیایی و جهانی است.

وی در خاتمه عنوان کرد: خوشبختانه به برنامه ریزی فدارسیون شرایط حضور در چند تورنمنت مهم برای آزادکاران جوان فراهم شده که امیدورام مجموع همه این تلاش ها به قهرمانی در رقابتهای جهانی ۲۰۱۴ ختم شود.


ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار