|
|
کدخبر: ۱۶۰۶۹۵

امسال هیچکس بیرون نماند؛

نیمه نهایی امسال سوپرلیگ هیچ کدام از بزرگان بسکتبال را جا نینداخته است. از مربیان اول گرفته تا چهار تیم برتر و تمام ستاره های تیم ملی در این سری حضور دارند.

به گزارشخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ مرحله نیمه نهای سوپرلیگ بسکتبال از فردا ۳۱ فروردین به صورت سری پنج مسابقه ای آغاز می شود و هر تیمی که سه برد از ۵ بازی به دست بیاورد به فینال و یک قدمی جام می رسد.

در یک سوی نیمه نهایی امسال دو تیم تهرانی مهرام و دانشگاه آزاد و در سوی دیگر دو تیم ماهشهری و اصفهانی قرار دارند و در این میان برای تیمهای دانشگاه آزاد و ذوب آهن با توجه به ستاره های تیم مقابل، به دست آوردن یک برد هم موفقیت به حساب می آید، کسب دو برد قدرت این تیمها را نشان می دهد اما صعود به فینال حالت شگفتی را به خود می گیرد.

تیم ذوب آهن که سال قبل در لیگ حضور نداشت و دو فصل قبل نیز به مرحله نیمه نهایی نرسید بعد از دو سال به جمع چهار تیم برتر رسید و دانشگاه آزاد نیز بعد از یک سال به جمع چهار تیم آمد.

تیم ماهان امسال بعد از چند فصل حضور پر قدرت از جمع چهار تیم اول بیرون است هر چند که تیم دوم اصفهان در مجموع قدمت تیمهای راه یافته به نیمه نهایی امسال را نداشت و دوران این تیم هم مانند تیمهایی مثل توزین الکتریک یا بیم در سالهای گذشته به سر رسید.

در نیمه نهایی امسال همچنین تمام مربیان برتر سالهای اخیر بسکتبال ایران حضور دارند. هاشمی، شاهین طبع، کوهیان و حاتمی چهار مربی ای هستند که حداقل یک پای فینالهای سالهای گذشته بوده و همچنین جایگاههای اول تا چهارم را در اختیار داشته اند.

از طرفی در سطح بازیکنان هم امسال اکثر ستاره های تیم ملی به مرحله پایانی رسیده اند ضمن اینکه حامد حدادی و ارسلان کاظمی دو بازیکن لژیونر هم برای اولین بار به جمع بازیکنان دیگر اضافه شده اند.

سری نیمه نهایی مهرام – دانشگاه آزاد


تیم دانشگاه آزاد با انصراف همیاری زنجان از پلی آف به عنوان اولین تیم به مرحله نیمه نهایی رسید و شانس بازی در سالن اختصاصی خود را باز هم پیدا نکرد. دانشگاه آزاد برای میزبانی در سالن خانگی باید دو بازی دیگر هم صبر کند چرا که نیمه نهایی با میزبانی مهرام در آزادی شروع می شود.

مصطفی هاشمی سرمربی مهرام در مورد بازی نکردن دانشگاه آزاد می گوید: همیشه این شرایط را می توان از دو جنبه نگاه کرد. از یک طرف تیمی که در کوران بازیها باشد، آمادگی زیادی دارد و از طرف دیگر تیمی که استراحت کرده، سالمتر است و خستگی کمتری دارد.



حضور صمد نیکخواه و حامد حدادی در کنار بازیکنان دیگر، مهرام را به قهرمانی غرب آسیا و شکست پتروشیمی پیش از تعطیلات نوروز رساند. مهران شاهین طبع سرمربی دانشگاه آزاد هم به خوبی از قدرت مهره های مهرام خبر دارد و می گوید: در این مراحل بازیکن نقش محوری در تیم دارند به خصوص صمد در تیم مهرام که تیم را به خوبی مدیریت می کند. صمد چندین سال است که همین کار را برای تیمش انجام می دهد. با این اوصاف کار واقعا سختی خواهیم داشت چون بایکنان مهرام، مهره هایی نیستند که به سادگی بازنده باشند.

سری نیمه نهایی پتروشیمی و ذوب آهن

تیم پتروشیمی بندرامام بالاخره دو بازیکن خارجی جدید را به ترکیب خود اضافه کرد و با کنار گذاشتن حامد سهراب نژاد کاپیتان تیم که به جای سهمیه خارجی در ترکیب حضور داشت، تکلیف بازیکنان مرحله نیمه نهایی را مشخص کرد اما در مورد ذوب آهن ابتدا صحبت از جذب بازیکن خارجی پست یک شد و بعد از آن خبر از مخالفت مدیرعامل باشگاه با آوردن خارجی دوم رسید.

فرزاد کوهیان سرمربی ذوب آهن می گوید: مسلما به یک بازیکن پست یک احتیاج داشتیم و حتی از ابتدا هم مبنای جذب بازیکن را بر این اساس گذاشته بودیم اما به هر حال شرایط باشگاه ذوب آهن ویژه است و سیاستگذاری آذری مدیرعامل باشگاه هم درست بوده و حتما صلاح را در این می دانند. به هر حال ما با همین شکل به کارمان ادامه می دهیم.

اما در شرایطی که با مقایسه مهره های دو تیم، صعود پتروشیمی به فینال آسانتر به نظر می رسد مهران حاتمی سرمربی پتروشیمی تاکید می کند: من چنین تفکری ندارم چون هیچ تیمی آسان نیست و به خصوص تجربه شخصی می گوید که هیچوقت نمی توان از قبل خود را به راحتی برنده دانست.

سری نیمه نهایی پترو – ذوب نیز با دو بازی در ماهشهر آغاز می شود. دیدار سوم به اصفهان منتقل شده و در صورت کشیدن تکلیف تیمها به بازی چهارم، این دیدار هم در اصفهان خواهد بود اما در صورت تساوی ۲-۲ تیمها، بازی پنجم بار دیگر در ماهشهر برگزار می شود.

برنامه مرحله نیمه نهایی

یکشنبه ۳۱ فروردین:


ساعت ۱۶: مهرام – دانشگاه آزاد
ساعت ۱۶: پتروشیمی بندرامام – ذوب آهن اصفهان

دوشنبه اول اردیبهشت:

ساعت ۱۵:۳۰: مهرام – دانشگاه آزاد
ساعت ۱۶: پتروشیمی بندرامام – ذوب آهن اصفهان

پنجشنبه ۴ اردیبهشت:

ساعت ۱۶: دانشگاه آزاد – مهرام
ساعت ۱۶: ذوب آهن - پتروشیمی

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار