|
|
کدخبر: ۱۶۲۱۳۸

مدت ها است که بحثخصوصی سازی پرسپولیس و استقلال به طور جد از سوی دولت یازدهم پیگیری می شود و ظاهرا عزم دولت در واگذاری این دو باشگاه جدی است.

به گزارشگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران،مدت ها است که بحثخصوصی سازی پرسپولیس و استقلال به طور جد از سوی دولت یازدهم پیگیری می شود و ظاهرا عزم دولت در واگذاری این دو باشگاه جدی است. در همین گیر و دار شفاف سازی وزارت ورزش و جوانان در انتشار قراردادهای بازیکنان پرسپولیس و استقلال موجی از واکنش های متفاوت در جامعه را برانگیخت و گام مهم دیگری در راستای شفاف سازی مالی در بستر خصوصی سازی دو تیم محسوب می شود. حمیدرضا آصفی عضو پیشین هیات مدیره باشگاه استقلال و یکی از مدیران سیاسی که علاقه وی به فوتبال همیشه زبانزد بوده، در این زمینه نظرات جالبی دارد. آصفی معتقد است سرخابی ها هرگز ساختار باشگاهی ندارند و بیشتر شبیه تیم فوتبال هستند.

تاکید وزارت ورزش بر خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس است. نظر شما در این باره چیست؟
موضوع خصوصی سازی شدن استقلال و پرسپولیس سالهاست که به گوش می رسد و باید دید تاکنون چه موانعی بر سر راه این کار مهم بوده که در سالیان گذشته عملی نشده است. اینکه این دو باشگاه خصوصی شوند، توفیقی بزرگ برای وزارت ورزش است. البته خصوصی سازی نباید منحصر به استقلال و پرسپولیس باشد و باید همه باشگاه های ایرانی را در بر بگیرد چون باشگاه های صنعتی هم از بیت المال ارتزاق می کنند و به نوعی دولتی هستند. در باشگاه های استقلال و پرسپولیس در مبحثخصوصی سازی تا کنون ملاحظات غیر ورزشی زیادی مطرح بوده است. ضمن اینکه این کار باید به گونه ای انجام شود که بعدا پشیمان نشویم و نگوییم چرا دو باشگاه را ارزان واگذار کردیم. برای خصوصی سازی دو باشگاه باید جمعی از پیشکسوتان، نمایندگان مجلس و کارشناسان اقتصاد را گرد هم جمع کنیم و اتاق فکر تشکیل دهیم. استقلال و پرسپولیس باید به مدلهای موفق خصوصی سازی تبدیل شوند و نباید برای این اتفاق خیلی عجله کرد. شاید برای چند ماه این کار مهم به تعویق بیفتد اما بهتر است که با مطالعه انجام شود.

به نظر شما مشکلات مالی دو باشگاه با خصوصی سازی حل می شود؟

نکته مهم این است که نحوه مبادله پول در این دو باشگاه شفاف باشد. با حسابهای روشن جلوی فساد مالی هم گرفته می شود. نیاز است که دولت و مجلس تیمی را برای شفاف سازی حسابهای مالی پرسپولیس و استقلال مشخص کند که این کار هم انجام شده است. البته این موضوع فقط مختص فوتبال نیست و باید به بقیه ورزشها هم رسیدگی شود.

در خصوص شرایط کلی استقلال و پرسپولیس چه نظری دارید؟
مشکل اصلی استقلال و پرسپولیس این است که ساختار ندارند و تیم هستند. در کشورهای اروپایی باشگاه های فوتبال به بنگاه های خصوصی وصل هستند. شاید یک سال از بودجه آنها استفاده کنند اما بعد از مدتی به آن بنگاه سود هم می رسانند. استقلال و پرسپولیس هم باید چنین شرایطی داشته باشند و سیستم مدیریتی فعلی این دو باشگاه به هیچ وجه منطقی و درست نیست.

مدیریت دو باشگاه چقدر در ناکامی استقلال و پرسپولیس و عدم قهرمانی آنها تقصیر داشت؟
وقتی تیمی نتیجه نمی گیرد، همه عناصر آن مقصر هستند. مدیران استقلال و پرسپولیس روی لبه تیغ حرکت می کنند. تزلزل و بی ثباتی های گذشته کار را دشوار می کند و باعثناکامی ها می شود.

قصد حضور مجدد در عرصه فوتبال و مدیریت باشگاه استقلال را ندارید؟!

به نظر من نباید برای مدیریت کردن و مدیرعاملی در استقلال و پرسپولیس سر و دست شکست! هر کسی مدیرعامل این تیم ها می شود می خواهد در یک سال بهترین نتیجه را بگیرد به همین دلیل دنبال بازیکنان نامی با قیمت بالا می رود و همین مساله باعثتلنبار شدن بدهی های میلیاردی می شود.

انتهای پیام /


ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار