|
|
کدخبر: ۱۶۷

ملی‌پوشان والیبال کشورمان دومین دیدار خود مقابل ایتالیا در هفته پنجم از مسابقات لیگ جهانی والیبال را با شکست پشت سر گذاشتند.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، تیم ملی ایران، بازی دوم خود مقابل ایتالیا در هفته پنجم لیگ جهانی والیبال را با سعید معروف، محمد موسوی، آرمین تشکری، امیر غفور، رحمان داوودی، علیرضا مباشری و فرهاد ظریف(لیبرو) شروع کرد. بازی با سرویس سعید معروف و اولین امتیاز برای ایتالیا شروع شد. جو سالن شهر ساساری بر خلاف بازی پیش، کاملا ایتالیایی بود. مسئولان والیبال ایتالیا تمام تلاش خود را کرده بودند تا شرایط به سود آتزوری باشد و این تیم بتواند انتقام شکست بازی اول را بگیرد.

در این بازی، بازیکنان تیم ایران، بیشتر از اسپک‍‌های قدرتی استفاده کردند و سعید معروف، بیشتر پاس‌های خود را به رحمان داوودی و امیر غفور داد. دراگان تراو یتسا، پاسور تیم ملی ایتالیا هم از همین تاکتیک استفاده کرد و بیشتر پاس‌های او به کریستین ساوانی و ایوان زایتسف رسید. سرویس‌های بازیکنان ایتالیا مخصوصا ساوانی در اواخر این ست، بازیکنان ایران را به دردسر انداخت. این ست با نتیجه ۲۵ - ۲۲ به سود ایتالیا و شادی بیش از حد بازیکنان این تیم، تمام شد.

عادل غلامی، در اواخر ست اول جای آرمین تشکری را گرفت تا با تجربه بالایش در مقابل تور برای تیمش مفیدتر باشد که حضورش تا ست دوم هم ادامه پیدا کرد. ۲ تیم در امتیاز ۸ - ۶ به سود ایران برای وقت استراحت فنی اول ست دوم نزد مربیان خود رفتند. هدف سرویس‌های مهارنشدنی بازیکنان ایتالیا در این ست، رحمان داوودی بود که ولاسکو را مجبور به تعویضش کرد. آرش کمالوند جایگزین داوودی شد تا شاید شرایط را به سود ایران تغییر دهد. این اولین بازی کمالوند بعد از حدود یک سال از مصدوم شدنش بود اما او نتوانست نظر ولاسکو را جلب کند و داوودی به بازی برگشت. چند سرویس از دراگان تراویتسا، برتری را به ایتالیا داد و آنها را ۲۳ - ۱۹ پیش انداخت. امتیاز ۲۵ برای ایتالیا با سرویس شهرام محمودی که به تور برخورد کرد به نام آتزوری ثبت شد. این ست را ایتالیا ۲۵ - ۲۰ برد. زایتسف و ساوانی با ۱۰ و ۸ امتیاز در پایان ست دوم، بهترین‌های ایتالیا بودند و امیر غفور و محمد موسوی با ۸ و ۵ امتیاز، بهترین‌های ایران بودند.

بازیکنان تیم ملی ایتالیا به خوبی توجیه شده بودند که کلید پیروزی آنها در این بازی، سرویس خوب و در نتیجه عدم استفاده پاسور تیم ایران از بازیکنان توانمند و سرعتی تیم بود. با این حال ۲ تیم در امتیاز ۸ - ۷ به سود ایران برای وقت استراحت فنی، بیرون رفتند. محمد موسوی، بهترین مدافع روی تور لیگ جهانی والیبال، مهارتش را در سرویس نیز به رخ حریف کشید و باعثشد ایران ۱۶ - ۱۱ پیش بیفتد. بازی کم اشتباه بازیکنان ایران و سرویس‌های مکرری که ایتالیا به تور می‌زد، نتیجه را ۲۳ - ۱۸ به سود ایران رقم زد و عادل غلامی امتیاز ۲۴ را برای ایران به دست آورد تا تیم ولاسکو در آستانه پیروزی در ست سوم قرار گیرد. دفاع ناقص بازیکنان ایتالیا نتیجه این ست را ۲۵ - ۲۰ به سود ایران تمام کرد تا شاگردان ولاسکو به جریان مسابقه بازگردند.

ست چهارم را ۲ تیم پایاپای آغاز کردند. همچنان مشخص بود که هم ایران و هم ایتالیا برای پیروز شدن باید روی سرویس‌های خود تمرکز کنند حتی بازیکنان، ریسک سرویس‌های قدرتی را به جان می‌خریدند. اولین وقت استراحت فنی در امتیاز ۸ - ۶ به سود ایران اتفاق افتاد. روند امتیازگیری بازیکنان ایران با اسپک‌های ۲ سر آنتن حمزه زرینی و رحمان داوودی ادامه داشت تا اینکه امتیاز ۲۰ با یک رالی طولانی و تماشایی برای ایران به دست آمد. امتیاز ۲۰ - ۱۵، مائورو بروتو را مجبور به استفاده از وقت استراحت کرد. شهرام محمودی که در این ست به میدان آمده بود، بازی خوبی از خودش چه در منطقه سرویس و چه در روی تور ارائه داد. امتیاز ۲۵ برای ایران و نتیجه ۲۵ - ۱۸ در این ست با اسپک عادل غلامی برای ایران به دست آمد. تا اینجا، زایتسف و ساوانی ۱۴ و ۱۳ امتیاز و شهرام محمودی و محمد موسوی هر کدام ۱۳ امتیاز برای ایران کسب کردند.

ست پنجم هم با برتری شاگردان ولاسکو که اعتمادبه‌نفسی مثالزدنی داشتند شروع شد اما تجربه بازیکنان ایتالیا و امتیاز میزبانی باعثشد تا ۲ تیم در امتیاز ۴ مساوی شوند. ولاسکو در این لحظه تقاضای وقت استراحت کرد تا شرایط را برای بازگشت شاگردانش به بازی مهیا کند. دفاع روی تور بی نقص محمد موسوی در این ست هم ادامه داست تا اینکه سرویس ایوان زایتسف به تور خورد و ایران ۸ - ۷ پیش افتاد. سرویس بدون بازگشت سعید معروف، نتیجه را ۱۱ - ۸ به سود ایران کرد اما خطای روی تور بازیکنان ایران امتیاز ۹ را به تیم ایتالیا هدیه کرد. غلامی امتیاز ۱۲ را برای تیم ایران کسب کرد گرچه اشتباهات پی در پی شاگردان ولاسکو ایتالیا را ۱۳ - ۱۲ پیش انداخت.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار