|
|
کدخبر: ۱۶۷۳۷۵

۴۴ روز تا جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل

برای اینکه تیم ملی بوسنی و هرزگوین بتواند عملکردی موفق در جام جهانی پیش رو داشته باشد مهاجم پر آوازه این تیم باید آرامش خودش را حفظ کند.

به گزارشخبرگزاری فارس، اگر بوسنی و هرزگوین می خواهد در نخستین حضورش در یک تورنمنت معتبر بین المللی عملکرد موفقی داشته باشد، ادین ژکو، مهاجم پر آوازه این تیم باید بیاموزد چه در زمین و چه در خارج از زمین روی خود کنترل بالایی داشته باشد.

با توجه به اینکه او در ۱۰ دیدار مقدماتی جام جهانی موفق به زدن ۱۰ گل شد اما در جریان شکست دو بر صفر بوسنی مقابل مصر در دیداری دوستانه، ژکو خشم سافت سوسیچ، سرمربی تیم ملی کشورش و هواداران را برانگیخت.

این مهاجم ۲۸ ساله از اینکه بین دو نیمه تعویض شود سر باز زد و در نیمه دوم نیز عملکردی متوسط از خود به نمایش گذاشت. پس از پایان این مسابقه، سوسیچ به انتقاد از مهاجم تیمش پرداخت و اعلام کرد حتی به حضور بازیکنی در حد و اندازه های ژکو در ترکیب بوسنی نیاز مبرم نداریم.

چنین انتقاد شدیدی از ژکو به ندرت رخ داده زیرا او در کشورش به عنوان یک قهرمان شناخته می شود. او موفقیت های زیادی در طول دوران فوتبالش کسب کرده و افتخارهای زیادی را هم به همراه بوسنی کسب کرده است.

در دوران حضور در ولفسبورگ که بین سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ رقم خورد، او موفق شد در سال ۲۰۰۹ عنوان قهرمانی در بوندسلیگا را کسب کند. ۲۶ گل به ثمر رساند و ۱۰ پاس گل نیز به هم تیمی هایش داد و به همراه گرافیته، زوج خط حمله این تیم بهترین همکاری در تاریخ لیگ آلمان را رقم زد. او در سال ۲۰۱۰ به بهترین گلزن تاریخ باشگاه ولفسبورگ بدل شد زیرا در ۱۱۱ دیدار ۶۶ گل وارد دروازه حریفان کرد. او سپس راهی منچسترسیتی انگلیس شد.

ژکو در دوران حضور روبرتو مانچینی روی نیمکت مربیگری منچسترسیتی به یک بازیکن تعویضی بدل شد. با حضور مانوئل پیگرینی شیلیایی روی نیمکت سیتی و آمدن سرجیو آگوئرو و آلوارو نگردو، کار برای مهاجم بوسنی سخت تر از پیش شد اما او برای یافتن جایگاهش در ترکیب تیم جنگید و توانست اعتماد پیگرینی را جلب کند.

او در تیم ملی رکورد خوبی دارد. ۳۳ گل در ۶۰ دیدار که میانگین گل او را به بیش از یک گل در هر دو دیدار می رساند. او همکاری خوبی با وداد ایبیشویچ، هافبک با استعداد بوسنی دارد و به همراه او موفق به زدن گل های زیادی شده است. ژکو می داند که در جام جهانی در گروهی که شامل آرژانتین، نیجریه و ایران است کاری سخت دارد. بسیاری از کارشناسان اما بر این باور هستند که پس از فروپاشی یوگسلاوی در دهه ۹۰، ممکن است بوسنی و هرزگوین همانند آتش زیر خاکستری باشد که از دل این تیم بیرون آمده و می تواند در نخستین حضورش در یک تورنمنت معتبر موفق عمل کند.

انتهای پیام / د

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار