|
|
کدخبر: ۱۶۸۹۲۵

۴۱ روز تا جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل

کارشناس فوتبال گفت: روی کاغذ ما به هر سه حریف مان در جام جهانی می بازیم اما فوتبال بالا و پایین زیاد دارد و قابل پیش بینی نیست.

مسعود اقبالی در گفت وگو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری فارسدر مورد رقابت های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل گفت: همان طور که از اسم این رقابت ها پیداست، جام جهانی صحنه ارائه آخرین دستاوردهای فوتبال دنیا بعد از چهار سال است. بهترین تیم های ملی در آن شرکت می کنند که از نظر تکنیکی، تاکتیکی، روانی و قدرتی در شرایط ایده آل هستند و همه نیز علاقمندند که به مراحل بعدی و نهایی صعود کنند. به عقیده من با توجه به شرایط تیم ها و اتفاقات چهار سال اخیر، تیم های اسپانیا، ایتالیا، آلمان و برزیل می توانند به مرحله نیمه نهایی صعود کنند. در این بین باید نیم نگاهی هم به تیم بلژیک داشت که می تواند پدیده جام جهانی شود و به مراحل پایانی راه پیدا کند.

وی با اشاره به وضعیت فوتبال ایران، تصریح کرد: جام جهانی برای تیم ملی ما نیز می تواند یک دستاورد خوب باشد که تجارب زیادی برای بازیکنان مان به ارمغان آورد. شاید ما شانس زیادی برای صعود به مرحله بعد نداشته باشیم اما باید با تمام وجود بازی کنیم، بازیکنان مان با تمرکز و دقت بیشتر شاید هم بتوانند به مرحله بعد صعود کنند.

این کارشناس فوتبال ادامه داد: امید چندانی نباید به صعود داشت اما فوتبال به عنوان یک پدیده اجتماعی دارای متغیرهای مختلفی است که پیش بینی آن را خیلی سخت می کند. به نظر من اگر بازیکنان به حرف های کی روش داخل زمین گوش دهند و با آمادگی روانی و فیزیکی خوبی وارد میدان شوند، می توانیم خوب عمل کنیم. ما از نظر تکنیکی و تاکتیکی مشکل داریم اما می توانیم روی بُعد روانی و فیزیکی خوب کار کنیم تا آن انگیختگی لازم را در بچه ها ایجاد کنیم. به این شکل شاید توانستیم بوسنی را شکست دهیم و حتی از نیجریه یک مساوی بگیریم. البته باید این را در نظر گرفت که بوسنی بدون باخت به جام جهانی راه یافته و بازیکنانش در لیگ های اروپایی بازی می کنند، با این وجود فوتبال است و نتیجه قابل پیش بینی نیست. شانس مان شاید برابر تیم آرژانتین بسیار کم باشد اما برابر بوسنی و نیجریه شاید ۳۰ درصد شانس داشته باشیم و یا شاید بازی ۵۰-۵۰ باشد.

اقبالی گفت: با همبستگی و خودباوری که با کمک روانشناسان به دست می آید، اگر در آن روزهای خاص در بهترین وضعیت ممکن مان باشیم، می توانیم نتیجه بگیریم. روی کاغذ ما به هر سه حریف مان در جام جهانی می بازیم اما فوتبال بالا و پایین زیاد دارد.

مربی سابق تیم فوتبال استقلال در مورد مناسب بودن یا نبودن نحوه آماده سازی تیم ملی تصریح کرد: از نظر علمی چنین تدارکاتی اصلا صحیح نبوده و کی روش هم می داند که بازیکنان باید ۱۵ روز مانده به جام جهانی در اختیار تیم ملی قرار بگیرند اما او معتقد است که بازیکنان ملی پوش ما که در داخل ایران بازی می کنند از آن آمادگی بدنی لازم بهره مند نیستند که من هم با او هم نظرم، به همین دلیل فکر کرده شاید با اردوی آفریقای جنوبی و در اختیار داشتن ۱۰،۱۲ نفر از همان بازیکنانی که داخل ایران بازی می کنند، بتواند آنها را به سطح لژیونرها برساند و مبنای کارش را روی بدنسازی قرار داده است.

مسعود اقبالی در خصوص صحبت کی روش که اعلام کرده اگر تیم ملی در جام جهانی نتیجه نگیرد تیم های استقلال و سپاهان که بازیکنان شان را در اختیار تیم ملی در اردوی آفریقای جنوبی قرار ندادند، مقصرند، خاطرنشان کرد: چنین حرفی منطقی نیست، باشگاه ها از منافع خودشان دفاع می کنند. کی روش قانونا نمی توانست چنین تقاضایی داشته باشد اما اگر فدراسیون می توانست با باشگاه ها کنار بیاید، یک بحثدیگر بود. در هر صورت آرزوی موفقیت برای تیم ملی در برزیل دارم گرچه می دانم سخت است اما غیرممکن نیست.

انتهای پیام / ی

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار