|
|
کدخبر: ۱۷۲۷۸۲

تیم ملی والیبال کشورمان تمرینات آماده سازی خود را به منظور حضور قدرتمند در مسابقات لیگ جهانی، قهرمانی جهان و بازی های آسیایی برگزار می کند.

محمود افشاردوست در گفتگو باخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاراناظهار داشت: والیبال ایران امسال در تمامی رده های سنی برنامه های سنگینی را در پیش دارد اما در رده سنی بزرگسالان مسابقات لیگ جهانی در حال حاضر از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است.

دبیر کل فدراسیون والیبالتصریح کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است در تهران از ۱۹ اردیبهشت با تیم استرالیا چند بازی تدارکاتی برگزار کنیم.

افشاردوست بازی با استرالیا را خوب ارزیابی کرد و گفت: سطح والیبال استرالیا بسیار خوب است، آن ها در لیگ جهانی هم حضور دارند و سبک بازی آن ها به دلیل فیزیک خاصی که دارند، عالی است، به نظر من به منظور شروع بازی تدارکاتی برای تیم ملی ایران، استرالیایی ها می توانند رقبای خوبی باشند.

وی تصریح کرد: بعد از مسابقات قهرمانی جهان ملی پوشان ایران تاکنون در کنار یکدیگر بازی نکرده اند، علاوه بر این مسئله، ما با چند بازیکن مصدوم(حمزه زرینی و فرهاد ظریف) در حال حاضر مواجه هستیم، با این شرایط بازی با استرالیا می تواند تیم را به آرامی وارد جو مسابقات رسمی کند. قرار است پس از پایان این دیدار های تدارکاتی ملی پوشان به صربستان و بلغارستان اعزام شده، با لیگ های ملی این ۲ کشور هم دیدار های دوستانه ای داشته باشند، تا پیش از بازی با ایتالیا در مسابقات لیگ جهانی تیم به هماهنگی کامل دست پیدا کند.

البته نا گفته نماند که استرالیا هیچ وقت در قاره آسیا تیم ضعیفی نبوده و همیشه در مسابقات قهرمانی قاره کهن برای ایران یک رقیب جدی و قدرتمند محسوب می شود.

* کواچ از ریزکار ملی پوشان با خبر است

دبیر کل فدراسیون والیبال در خصوص دیر آمدن کواچ به ایران گفت: باید برای ارزیابی این موضوع جهات مختلف آن را مورد ارزیابی قرار داده و و روی تراز و سبک و سنگین کنیم. ما هم می دانیم نبود کواچ در حال حاضر کنار تیم ملی خوب نیست. ولی وقتی موضوعات را کنار هم می گذاریم، متوجه می شویم که با گزینه بسیار خوبی به توافق رسیده ایم.

وی تصریح کرد: از زمانی که به طور رسمی با کواچ قرارداد همکاری بستیمCDعملکرد بازیکنان برای وی ارسال شده و تمرینات تیم را سرمربی برنامه ریزی می کند و به مربیان ارجاع می دهد. در طول این مدت که تمرینات تیم ملی در حال برگزاری است، تمام اطلاعات آماری و برنامه ها را به طور کامل برای کواچ می فرستیم،وی فیلم تمرینات را می بیند و از اوضاع تیم به طول کامل با خبر و مطلع است.

* ردپای کواچ در برد های پروجا مانده است

دبیر کل فدراسیون والیبال در ادامه گفت: در کنار گزینه هایی که داشتیم، خود به خود شرایط فدراسیون به گونه ای فنی با کواچ هماهنگ شده، این مربی دارای ویژگی های بارزی(جوان، با انگیزه، بازیکن بزرگ و مربی حرفه ای) است که به لحاظ فنی تا کنون نشان داده که کارش را خوب بلد است، به طور مثال با یک تیم معمولی " پروجا " توانست عنوان نایب قهرمانی سریایتالیا را بدست آورد.

افشار دوست خاطرنشان کرد: در حال حاضر ردپای کواچ در برد و باخت های تیم باشگاهیش بسیار مشهود و معمولی است و این ویژگی بسیار خوب است.

*کواچ بهترین گزینه بود

مربی استقلال تیم ملی والیبال کشورمان در ادامه گفت: در برخی پایگاه های اطلاع رسانی خوانده ام که کارشناسان گفته اند: نبود کواچ در این برهه ی زمانی به ضرر تیم ملیاست، در صورتی که اگر تمام مسائل را در نظر بگیریم باید گفت اگر به منافع ملی در زمان عقد قرارداد با گزینه های خارجی توجه نمی شد باید قرارداد ترکمنچای می بستیم. این مشکل و تأخیر " کواچ " چند روز دیگر به پایان می رسد و وی به طور کامل در اختیار تیم ملی ایران قرار می گیرد.

" افشاردوست " افزود: ما اگر می خواستیم با " آناستازی " و یا " برناردی " قرارداد ببندیم باید شرط اصلی آن ها را که مبنی بر استفاده ی کادر فنی خارجی بود، به طور کامل می پذیرفتیم. که این امر به ضرر والیبال ایران در سطح ملی بود. گزینه های دیگری چون " رزنده " و " آلنکو " هم شرایط ما را نپذیرفتند. دیگر مربیان عنوان دار هم شرایط خوبی برای حضور در ایران نداشتند.

* ضربه خوردن از نبود " کواچ " را قبول دارم

وی گفت: در حال حاضر به عنوان یک والیبالیست که سال ها در تیم ملی حضور داشته می گویم، من هم قبول دارم که نبود " کواچ " به تیم ملی والیبال ضربه می زند ولی باید کمک کنیم تا وی در مسابقات پیش رو نتیجه بگیرد و روند روبه رشد والیبال ما ادامه داشته باشد و جامعه ی والیبال را برای رشد تهییج کنند.

وی گفت: ما برای والیبال چشم اندازی را در نظر گرفتیم که برای نیل به آن نیاز به کمک داریم که باید همگان در این خصوص دست به دست هم دهند تا نه تنها " کواچ " بلکه خانواده ی بزرگ والیبال ایران، امسال هم مانند سال گذشته در مسابقات لیگ جهانی بدرخشد.

*حضور عطایی در کادر فنی منوط به آوردن " کواچ " است

" افشار دوست " در خصوص بحثهای اخیر در خصوص حضور " بهروز عطایی " در کادر فنی تیم ملی گفت: فعلا این موضوع وجود خارجی ندارد. وقتی نام فردی به عنوان مربی اعلام می شود که ابلاغ آن از سوی سرمربی صادر شود، اما در شرایط کنونی رویکرد فدراسیون به این گونه است که تعداد مربیان ایرانی در کنار تیم ملی افزایش پیدا کند.

وی افزود: در سال های گذشته انتقاد بر این بود که چرا تعداد مربیان ایرانی کنار " ولاسکو " کم است، برای رفع این انتقادها تصمیم به افزایش تعداد اعضای ایرانی کادر فنی گرفته شده است.

" افشار دوست " تصریح کرد: برای این کار باید منتظر آمدن " کواچ " باشیم چون وی حق دارد که در مورد دستیارش تصمیم گیری کند. فدراسیون این حق را به تمام مربیان ملی(ایرانی - خارجی) داده است تا مشکلات زمان " ولاسکو " به وجود نیاید.

* روزنه ها تجزیه و تحلیل روی نوجوانان را بستیم

دبیرکل فدراسیون والیبال در خصوص تیم ملی نوجوانان و آغاز کار ملی پوشان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: بسیاری از استعدادهایی که در زمان سر مربی گری " ایرج مظفری " در تیم ملی نوجوانان کشف شدند. هم اکنون به تیم ملی نوجوانان حضور دارند. علاوه بر آن ها تعداد زیادی هم در مسابقاتی که سال گذشته به طور سراسری برگزار شد از سوی کارشناسان انتخاب مربی فدراسیون معرفی شدند. حال این موضوع که چه کسانی در غربالگیری حذف می شوند منوط به نظر سرمربی است.

" افشار دوست " در ادامه گفت: ما اگر بخواهیم فقط از استعدادهای قدیمی در اردوی تدارکاتی تیم ملی نوجوانان استفاده کنیم باید مستعدان جدید را دور بزنیم. در صورتی که در حال حاضر میانگین قدی بازیکنان ۱۹۷ تا ۱۹۸ سانتی متر است تا به حال والیبال ایران در این رده ی سنی این میانگین قدی را نداشته است.

وی تصریح کرد: در خصوص دعوت نوجوانان به اردوی تیم ملی از سوی فدراسیون حساسیت زیادی در نظر گرفته شد، به هیچ عنوان شناسنامه های توضیح دار حتی در صورت داشتن آزمون پزشکی و قانونی هم مورد قبول قرار نگرفت و تمامی روزنه ها برای تجزیه و تحلیل بازیکنان را بسته ایم.

* تمرینات تیم ملیAوBهماهنگ است

وی گفت: تمرینات تیم های ملیAوBبه طور هماهنگ دنبال می شود و ملی پوشان به طور مداوم با یک دیگر جا به جا می شوند برنامه های تمرینی و کاری یکسان است، " کواچ " هم روی هر ۲ تیم نظارت کامل دارد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار