|
|
کدخبر: ۲۴۹۴

پرسپولیس - تراکتورسازی

لیگ برتر سیزدهم چهارشنبه شب با انجام دو دیدار آغاز می‌شود، در تهران پرسپولیس میزبان تراکتورسازی است و ذوب آهن به مصاف استقلال خوزستان می رود.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از فارس، لیگ برتر سیزدهم چهارشنبه شب با دو دیدار آغاز می‌شود. لیگی که مهم‌ترین ویژگی‌اش ۱۶ تیمی شدن و کاهش دو تیم نسبت به فصل قبل است.

لیگ سیزدهم با دیدار مهیج و پرتماشاگر پرسپولیس و تراکتورسازی در ورزشگاه آزادی آغاز می‌شود. یک افتتاحیه جذاب برای لیگ سیزدهم؛ در دیگر دیدار هم استقلال خوزستان به مصاف ذوب آهن می‌رود. نگاهی به این دو دیدار می‌اندازیم؛

پرسپولیس - تراکتورسازی تبریز؛ نبرد قرمزها در سایه رویارویی دایی و کریمی

برخورد دو قطب قرمز فوتبال ایران به اندازه کافی جذاب و دیدنی هست به خصوص اینکه رویارویی پرسپولیس و تراکتورسازی افتتاحیه لیگ هم باشد. آن هم در حالی که علی دایی بعد از مدت‌ها به پرسپولیس آمده و دوباره هدایت سرخپوشان تهرانی را بر عهده گرفته است.

رویارویی کریم انصاری‌‌فرد و علی کریمی با پرسپولیس می‌تواند این بازی را تحت تاثیر قرار بدهد. اینکه این دو بازیکن سابق پرسپولیس قبل از شروع بازی به سمت دایی می‌روند یا نه سوژه جالبی برای برخی هواداران پرسپولیس و تراکتورسازی شده است.

از نظر فنی زیاد نمی‌توان در مورد اولین بازی لیگ صحبت کرد. هر دو تیم با سرمربیان جدید قدم به لیگ سیزدهم می‌گذارند و تغییرات زیادی هم در ترکیب بازیکنان‌شان ایجاد شده است.

مجید جلالی که یک تیم قدرتمند و پرطرفدار را در اختیار دارد برای موفقیت با تراکتورسازی هیچ چیز کم ندارد. فرهاد پورغلامی هم که فصل گذشته سرمربی ملوان بود اکنون دستیار جلالی است اما روی نیمکت پرسپولیس به غیر از علی دایی سایر مربیان پرسپولیس تجربه زیادی در مربیگری لیگ برتر ندارند. محمد دایی، رضا فروزانی و جواد منافی که دستیاران اول و دوم و سوم دایی هستند به اندازه جلالی و دستیارش تجربه حضور در لیگ برتر را ندارند.

در زمین هم پرسپولیس یک تیم جوان شده است که بازیکنان با تجربه و بزرگی مثل علی کریمی، کریم انصاری‌فرد، محمد قاضی و … را از دست داده در حالی که تراکتورسازی بازیکنان با تجربه و جوانی دارد.

باید دید که علی دایی لیگ سیزدهم را با پیروزی شروع می‌کند و هواداران پرسپولیس را شاد می‌کند یا اینکه این تراکتورسازی است که در اولین بازی به یک برد شیرین خارج از خانه می‌رسد. شاید هم احتیاط بیش از اندازه دو تیم باعثشود اولین دیدار لیگ با نتیجه مساوی تمام شود.

روی سکوها نیز تراکتورسازی به اندازه پرسپولیس قدرت دارد و هواداران پرشور و پرشمار تبریزی در ورزشگاه آزادی نیز تراکتورسازی را تنها نخواهند گذاشت. بنابراین در انتظار یک افتتاحیه ۱۰۰ هزار نفری هستیم. افتتاحیه‌ای که می‌تواند بار دیگر عظمت فوتبال ایران و لیگ برتر خلیج فارس را به رخ کشورهای کوچک و حاشیه‌نشین خلیج فارس بکشاند. امیدواریم در این بازی حاشیه‌های منفی بر متن آن غلبه نکند و شاهد یک بازی تماشاگر پسند، فنی و جذاب باشیم.

استقلال خوزستان - ذوب آهن؛ رونمایی از آبی‌های خوزستان

در دومین دیدار چهارشنبه شب از استقلال خوزستان رونمایی می‌شود تیمی که عبدالله ویسی هدایت آن را بر عهده دارد. سرمربی سابق پیکان که یک فصل ناکام را پشت سر گذاشت اکنون با یکی از تیم‌های استان خودش به لیگ برتر بازگشته است و حریفش هم تیم ذوب آهن اصفهان است که در پلی‌آف لیگ برتر مجوز بقا در لیگ را دریافت کرد. آن هم با محمود یاوری و اکنون لوکا بوناچیچ سرمربی آن است. این مسابقه نیز برای استقلالی‌های خوزستان و طرفداران ذوب آهن اصفهان هیجان‌انگیز است اما بعید است به اندازه بازی پرسپولیس و تراکتورسازی مورد توجه قرار بگیرد.

شش دیدار دیگر هفته اول لیگ پنجشنبه شب برگزار می‌شود.

برنامه هفته اول لیگ برتر به شرح زیر است:

چهارشنبه دوم مرداد

* استقلال صنعتی خوزستان – ذوب آهن، ساعت ۲۲، ورزشگاه تختی اهواز

* پرسپولیس – تراکتورسازی، ساعت ۲۲، ورزشگاه آزادی

پنجشنبه سوم مرداد

* داماش – سایپا، ساعت ۲۲ ورزشگاه شهید عضدی رشت

* فجر شهید سپاسی ‌ - نفت تهران، ساعت ۲۲ ورزشگاه حافظیه شیراز

* راه‌آهن – مس کرمان، ساعت ۲۲، ورزشگاه تختی تهران

* صبا – ملوان، ساعت ۲۲، ورزشگاه یادگار امام(ره) قم

* سپاهان – فولاد خوزستان، ساعت ۲۲، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

* گسترش فولاد - استقلال، ساعت ۲۲، ورزشگاه یادگار امام تبریز

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار