|
|
کدخبر: ۳۱۱۲۳

در آستانه بازی حساس ال کلاسیکو که شنبه شب در نوکمپ برگزار می شود، تصاویری کم یاب از بازیهای ال کلاسیکوهای گذشته را برای شما بازتاب می دهیم

به گزارشامیدبه نقل از گل، شنبه شب دو تیم بارسلونا و رئال مادرید در ورزشگاه نوکمپ مقابل هم قرار می گیرند و در آستانه این بازی حساس، چندین عکس نایاب و تاریخی از بازیهای ال کلاسیکو در دهه های گذشته را برای شما بازتاب خواهیم داد.
تصاویری دیدنی و جذاب که به نحوی مروری بر تاریخچه بازیهای تماشایی ال کلاسیکو میان دو رقیب دیرینه، بارسلونا و رئال مادرید است. این تصاویر را در سه قسمت تقدیم شما می کنیم:

۱۳ مارس سال ۱۹۰۲: عکسی مربوط به اولین بازی ال کلاسیکو و اولین مصاف دوتیم رئال مادرید و بارسلونا در تاریخ دنیای فوتبال که در نیمه نهایی جام حذفی اسپانیا در سال اول برگزاری این تورنمنت انجام شد. آن بازی در زمین ایپودرومو که در شهر مادرید قرار داشت برگزار شد و بارسا در آن با نتیجه ۳-۱ به پیروزی رسید. ۱۵۰۰ تماشاگر به تماشای آن بازی رفته بودند
۲۱ژوئن سال ۱۹۳۶، این مهار ریکاردو زامورا، دروازه بان رئال مادرید است که در اوایل دهه ۱۹۲۰ برای بارسا بازی می کرد. این مهار، تاریخی ترین مهار کارنامه ورزشی اوست که با این مهار مانع از آن شد که بارسلونا بتواند در دقیقه پایانی مصاف دو تیم درجام حذفی ودر سال ۱۹۳۶ بازی را به تساوی بکشاند. آن بازی آخرین مسابقه قبل از آغاز جنگ های داخلی اسپانیا بود و رئال مادرید با برد ۱-۲ مقابل بارسلونا، جام قهرمانی را مال خود کرد.

۱۳ ژوئن سال ۱۹۴۳: رئال مادرید در نیمه نهایی جام خنرالیسیمو، بارسلونا را با یک نتیجه خیره کننده حذف کرد و موفق شد تا با نتیجه ۱-۱۱ تیم کاتالان را شکست دهد تا قاطعانه ترین برد تاریخ رقابتهای ال کلاسیکو را به نام خودش ثبت کند. جالب اینجا بود که در بازی رفت بارسا با نتیجه ۰-۳ به پیروزی رسیده بود. طبق اعلام رسانه های مادریدی، هواداران بارسلونا در بازی رفت برخورد ارعاب انگیزی داشتند. کاتالونیایی ها هم اعلام کردند که در بازی برگشت یک کمیسر پلیس آنها را تهدید کرده بود. در آن زمان، دولت اسپانیا دستور داد تا رئیس هر دو باشگاه برکنار و روسای جدیدی روی کار بیایند.

بعد از کلی کشمکش آلفردو دی استفانو در سال ۱۹۵۳ از تیمی آرژانتینی به رئال مادرید. این اتفاق در شرایطی رخ داد که کوبالا دو سال بود در لالیگا بازی می کرد. هر دوی این بازیکنان در یک بازی بزرگداشت با پیراهن بارسلونا وارد زمین شدند.

در سال ۱۹۵۳ انتقال دی استفانو به رئال مادرید، به منزله شکست بزرگی برای بارسلونا بود. چرا که سران هر دو تیم برای خریداری این اسطوره آرژآنتینی دوئل تمام عیاری داشتند. دی استفانو در رقابتهای لالیگا ۲۴ بار مقابل بارسلونا قرار گرفت و ۱۵بار دروازه این تیم را باز کرد.

دراول ژوئن سال ۱۹۵۶، بازی بزرگداشت مولوونی بین رئال مادرید و واسکو داگاما برگزار شد و مادریدی ها در آن بازی ۲-۴ به پیروزی رسیدند و کوبالا درآن بازی با پیراهن رئال به میدان رفت.

۲۳ اکتبر سال ۱۹۶۰: بارسلونا برای اولین بار درتاریخ، در رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا رئال مادرید را حذف کرد؛ آن هم در دیداری جنجالی که سه گل مردود و یک گلی که به اشتباه پذیرفته شده بود داشت؛ این گل ارزشمند اواریستو بود که برد ۱-۲ بارسا را رقم زد. بازی رفت دو تیم با تساوی ۲-۲ به پایان رسیده بود.

۱۱جولای سال ۱۹۶۹؛ بارسلونا در جام حذفی در سانتیاگو برنابئو به پیروزی رسید. در آن بازی آنتونیو ریگو، داوری جنجالی ای داشت. رئالی ها معتقد بودند که داور باید دو پنالتی برای آنها می گرفته و بازی با پرتاب بطری های شیشه ای به درون زمین به پایان رسید. آن بازی، «فینال بطری ها» لقب گرفت.

۶ ژوئن سال ۱۹۷۰: بازی برگشت مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی اسپانیا که با جنجال به پایان رسید. گوروستا خطای پنالتی ریفه روی ولاسکس را تشخیص داد و این درحالی بود که این برخورد یک متر خارج از محوطه جریمه رخ داده بود. آمانسیو گلزنی کرد و بازی ۱-۱ شد و داور در نهایت مجبور شد که بازی را به خاطر پرتاب صندلی ها به درون زمین لغو کند ولی بعد داور محروم شد و رئال مادرید به دور بعد راه یافت.
۶ ژوئن سال ۱۹۷۰؛ بازی برگشت مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی اسپانیا

سال ۱۹۷۰: اردیا - بنیتو: یکی از زیباترین دوئل های دهه ۱۹۷۰: اردیا شش سال در بارسلونا بازی کرد و بنیتو ۱۳ سال پیراهن رئال را برتن نمود

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار