|
|
کدخبر: ۳۲۵۷

هفته هفتم لیگ برتر با انجام هفت دیدار در روز جمعه آغاز می‌شود که در یکی از حساس‌ترین بازی‌ها پرسپولیس میزبان فولاد صدرنشین است.

به گزارشامیدبه نقل از فارس هفت مسابقه از هفته هفتم لیگ برتر روز جمعه برگزار می‌شود. این در حالی است که قرار بود روز پنجشنبه دیدار استقلال و استقلال خوزستان برگزار شود اما این بازی به روز شنبه موکول شد. این هفته هفته خطرناکی برای برخی از مربیانی است که نتوانسته‌اند خوب نتیجه بگیرند و شایعه‌های زیادی در مورد این مربیان به گوش می‌رسد.

نگاهی به دیدارهای این هفته می‌اندازیم؛

پرسپولیس - فولاد خوزستان؛ زورآزمایی دایی با فولاد!

سرخپوشان تهرانی بعد از بازی پرانتقاد و شکست دقیقه ۹۳ مقابل نفت تهران در شرایط بدی قرار گرفتند. هواداران پرسپولیس در پایان آن مسابقه علیه بازیکنان شعار سردادند و علی کریمی را تشویق کردند و سرخپوشان با چنین شرایطی باید به مصاف صدرنشین لیگ برتر بروند. شاگردان علی دایی کار سختی یک هفته قبل از دربی دارند. آنها باید فولادی را شکست بدهند و خم کنند که در لیگ برتر این فصل فقط یک شکست دارد. حسین فرکی که زمانی در تیم ملی مربی علی دایی بوده با او دوست صمیمی است اما در این ۹۰ دقیقه هیچ رفاقتی با دایی ندارد و می‌خواهد تیمش را همچنان در صدر جدول نگه دارد. علی دایی در هفته‌ای که گذشت فشار زیادی را متحمل شده است و تنها راه خروج از این وضعیت، پیروزی مقابل فولاد است. پرسپولیس با دو گل خورده بهترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد اما همین دو گل شش امتیاز از پرسپولیس کم کرده است. سرخپوشان دو باخت یک گله مقابل سایپا و نفت داشته‌اند و امیدوارند مقابل فولاد بدشانسی‌هایشان به پایان برسد.

پرسپولیس البته اگر فولاد را شکست بدهد هم وضعیت خود را قبل از دربی بهبود می‌بخشد و هم ممکن است زمینه‌ صدرنشینی استقلال رقیب دیرینه خود را در لیگ قبل از دربی فراهم کند!

داماش گیلان - سپاهان؛ کار سخت زردپوشان در رشت

داماش گیلان بعد از پیروزی خوب هفته گذشته برابر گسترش فولاد تبریز توانست خود را از انتهای جدول جدا کند اما بلافاصله بعد از این برد کمیته انضباطی یک امتیاز از داماش به دلیل فحاشی تماشاگرانش در بازی با استقلال کم کرد تا امیر عابدینی مدیرعامل کهنه‌کار فوتبال ایران انتقادهای تندی علیه فدراسیون بر زبان بیاورد. با این حال داماش از نظر روحی و روانی در شرایط خوبی قرار دارد و سپاهان هم هفته گذشته در خانه صبای قم را شکست داده تا با ۱۰ امتیاز همچنان در جمع مدعیان حضور داشته باشد. زردپوشان اصفهانی در رشت کار دشواری دارند. افشین ناظمی سرمربی داماش به اندازه کرانچار تجربه در لیگ برتر ندارد اما قطعا مشاوره‌های فنی عابدینی می‌تواند برایش بسیار مفید باشد.

صبای قم - فجرسپاسی؛ پایان ناکامی مایلی‌کهن؟

صبای قم بعد از دو برد هفته اول و دوم لیگ، دیگر رنگ برد را ندیده است. بنابراین بازی با تیم آخر جدول می‌تواند بهترین فرصت برای مایلی‌کهن باشد تا سومین بردش را به دست بیاورد. البته فجر سپاسی در دو هفته اخیر توانسته سپاهان را شکست بدهد و از تراکتورسازی هم امتیاز بگیرد بنابراین شاگردان غلام پیروانی شاید بتوانند اولین برد خارج از خانه خود را هم به دست بیاورند تا از قعر جدول جدا شوند. دیدار این دو تیم بعید است که پرتماشاگر باشد. با این حال نتیجه بازی مهم است.

مس کرمان - ملوان انزلی؛ جدال ته جدولی‌ها

مس و ملوان نبرد دو تیم ته جدولی است. ملوان در رده چهاردهم و مس در رده پانزدهم قرار دارد. هر دو سرمربی در شرایط بدی قرار دارند. یاوری و اسکوکیچ سرمربیان مس و ملوان اگر در این بازی نتیجه نگیرند شاید آینده شغلی‌شان به خطر بیافتد. البته هر دو باشگاه اولتیماتوم دادن به سرمربیان خود را تایید نمی‌کنند با این حال بعید است که از جایگاه‌شان در جدول راضی باشند. شاید مس بتواند در خانه از ملوان سه امتیاز بگیرد و اولین برد فصل خود را دشت کند.

راه آهن - گسترش فولاد تبریز؛ نوار باخت‌ها قطع می‌شود؟

راه آهن هفته گذشته شکست سنگینی را مقابل استقلال تجربه کرد تا ابراهیم‌زاده در نشست خبری بگوید مشکلی با برکناری‌اش ندارد ولی او می‌داند که در تیمش چه کاری انجام داده و بعد از مدتی می‌تواند تیم مطلوبش را بسازد و بابک زنجانی مالک باشگاه هم گفته که کادر فنی تیمش جا افتاده است و از مربیان راه آهن حمایت می‌کند. با این حال حضور در رده دوازدهمی برای تیم پولدار راه آهن راضی کننده نیست و این هفته باید پیروز شود تا نوار ناکامی‌های شاگردان ابراهیم‌زاده بعد از سه باخت متوالی قطع شود. گسترش فولاد هم هفته گذشته در خانه‌اش مقابل داماش شکست خورد و به این ترتیب برای جبران این باخت به تهران می‌آید. ابراهیم‌زاده مربی با تجربه‌ای در لیگ برتر محسوب می‌شود اما خطیبی به اندازه او تجربه ندارد و باید دید نبرد این دو مربی را کدام یک می‌برد. رسول خطیبی جوان یا ابراهیم‌زاده با تجربه؟

ذوب آهن - نفت تهران؛ نفت به دنبال صدرنشینی!

ذوب آهن با پیروزی خارج از خانه مقابل ملوان در شرایط مناسب روحی قرار گرفته است و می‌خواهد در بازی خانگی این هفته خود هم به پیروزی برسد. البته حریف قدرتمندی مثل نفت پیش رو دارد. نفتی که در این هفته شانس صدرنشین شدن هم دارد و اگر استقلال و فولاد خوزستان دچار لغزش شوند و این تیم در اصفهان پیروز شود می‌تواند به صدر بیاید. البته لوکا بوناچیچ مربی‌ای نیست که به راحتی به حریفانش امتیاز بدهد.

تراکتورسازی - سایپا؛ جلالی روی لبه تیغ!

تراکتورسازی در این فصل نتوانسته هنوز رضایت هوادارانش را جلب کند و تماشاگران پرشمار و پرشور تبریزی دوست ندارند تیم‌شان را در رده ششم جدول ببینند. برخی از اعضای هیئت مدیره باشگاه نیز به طور تلویحی به مجید جلالی سرمربی تیم اولتیماتوم داده‌اند. سایپا اما وضعیت خوبی دارد و فیرات و بازیکنان جوانش توانسته‌اند در رده هفتم قرار بگیرند که برای تیمی مثل سایپا رده خوبی محسوب می‌شود. سایپا اگر بتواند در این بازی امتیاز بگیرد وضعیت خود را در جدول بهتر می‌کند و ممکن است برای جلالی اتفاق بدی رخ بدهد ولی اگر تراکتورسازی در این دیدار خانگی پیروز شود شرایط جلالی در تبریز خوب و مساعد خواهد شد.

برنامه و اسامی داوران هفته هفتم لیگ برتر به شرح زیر است:

پنجشنبه - ۷ شهریور ماه

صنعتی استقلال خوزستان - استقلال تهران، ساعت ۱۹، ورزشگاه تختی اهواز

محمدرضا اکبریان – بابک داوری – سعید علی نژادیان – محمد ملکی – ناظر: خداداد افشاریان

جمعه - ۸ شهریور ماه

داماش گیلان - سپاهان اصفهان، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه عضدی رشت

جمشید دانش مهر – محمدرضا امینی – بهروز برون – فرشید افشار – ناظر: محمد پیروزرام

صبای قم - فجرسپاسی شیراز، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه یادگار امام(ره) قم

پیروز سیف‌اله‌پور – حسن کامرانی‌فر – محمد راهی – محمدرضا فغانی – ناظر: محمدرضا فلاح

مس کرمان - ملوان بندرانزلی، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه امام علی(ع) کرمان

حسن اکرمی – رضا سخندان – مهدی شفیعی – وحید کاظمی – ناظر: ابوطالب طاهریان

راه‌آهن تهران - گسترش فولاد تبریز، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه تختی تهران

یداله جهانبازی – مجید ویشگاهی – محمدرضا مدیرروستا – جواد شرفی – ناظر: محمود رفیعی

ذوب‌آهن اصفهان - نفت تهران، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

رسول رهبرفام – محمدرضا کناری – محمد عطایی – علی صفایی – ناظر: نادر جعفری

تراکتورسازی تبریز - سایپا البرز، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه یادگار امام تبریز

موعود بنیادی‌فر – امیر بهرام حسینی نقوی – فرید امیدوار – حمید حاج ملک – ناظر: فریدون اصفهانیان

پرسپولیس تهران - فولاد خوزستان، ساعت ۱۹، ورزشگاه آزادی تهران

تورج حق‌وردی – محمدرضا ابوالفضلی – مصطفی فراهانی – سیدحسین زرگر - ناظر: مسعود عنایت

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار