|
|
کدخبر: ۵۹۱۸۸

دوستی‌مهر:

سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان از باز شدن درهای این تیم به روی بازیکنان خارج از کشور خبر داد و گفت: در برنامه‌ای که ظرف یکی، دو روز آینده به فدراسیون می‌دهم ۳۰ بازی تدارکاتی خارجی درخواست کردم و می‌خواهیم از تمام ظرفیت‌های فوتبالی ایران در دنیا استفاده کنیم.

به گزارشامیدبه نقل از ایسنا، علی دوستی‌مهر با بیان اینکه اردوی تیم ملی فوتبال جوانان در ایتالیا به سودمان بود، اظهار کرد: زمانی که تیم ملی نوجوانان در جام جهانی بودیم بحثحضور تیم ملی جوانان در اردوی ایتالیا شد. قطعا بازی با تیم زیر ۲۱ ساله‌های ایتالیا می‌توانست به ما کمک کند. از تیم نوجوانان فعلا چهار بازیکن را به جوانان اضافه کردیم و به ایتالیا بردیم؛ آنها البته خسته بودند و فکر می‌کنم در مجموع ۲ بازی خوب در ایتالیا انجام دادیم.

** حسینی، کریمی، قلی‌زاده و رحمانی از نوجوانان به جوانان منتقل شدند

وی با بیان اینکه نگران باخت پنج بر صفر به تیم جوانان به تیم ایتالیا نیست، افزود: ما هنوز اول راه هستیم و به هیچ وجه نگران چنین شکست‌هایی نیستیم. بی‌تردید پس از برگزاری اردوها و تمرینات، هرچه بازی‌های تدارکاتی بیشتری داشته باشیم، وضعیت بهتری خواهیم داشت. چهار بازیکنی که از تیم نوجوانان به جوانان منتقل شدند سیدمجید حسینی، قلی‌زاده، امیرحسین کریمی و ماهان رحمانی هستند. در رده پایه انجام هرچه بیشتری بازی‌های تدارکاتی بویژه بازی‌های بین‌المللی حرف اول را می‌زند. بازی با ایتالیا بعضی ضعف‌ها را در تیم به ما نشان داد که باید برطرف شود. ضمن اینکه ما با تیم زیر ۱۹ سال مقابل تیم زیر ۲۱ ساله‌های ایتالیا قرار می‌گرفتیم.

** بازی با تیم ملی ایتالیا در اسفند جزو برنامه‌های ماست

دوستی‌مهر در پاسخ به اینکه آیا برنامه کلی تیم جوانان را به مسوولان فدراسیون ارایه کرده‌اید، به ایسنا گفت: ما در حال حاضر مشغول آماده کردن برنامه کامل آماده‌سازی تیم جوانان هستیم و احتمالا ظرف یکی، دو روز آینده آن را به فدراسیون دهیم. این برنامه متشکل از زمان‌بندی و درخواست‌های کادر فنی برای برگزاری اردوها و جلسات تمرینی، برنامه‌های استعدادیابی و بازی‌های تدارکاتی داخلی و خارجی است. به طور مثال ایتالیا واقعا دوست داشت با تیم ایران بازی کند و در برنامه‌ ما دعوت از این تیم برای حضور در ایران در اسفندماه وجود دارد. ایتالیایی‌ها که خودشان از این موضوع استقبال کردند.

** در برنامه‌ام ۳۰ بازی تدارکاتی خارجی درخواست کرده‌ام

وی در پاسخ به اینکه چه تعداد بازی تدارکاتی خارجی در برنامه‌تان وجود دارد و هدف‌تان بازی با چه تیم‌هایی است، به ایسنا گفت: درخواست برای برگزاری ۳۰ بازی تدارکاتی خارجی در برنامه من دیده شده است. تا قبل از حضور تیم جوانان در مسابقات قهرمانی آسیا که پاییز سال آینده در میانمار برگزار می‌شود، ما بیشتر بازی‌ تدارکاتی با حریفان آسیایی را درخواست کرده‌ایم. ما می‌خواهیم با تیم‌هایی چون کره‌جنوبی و ژاپن بازی کنیم. تیم ملی البته از ۱۲ دی در تورنمنت روسیه که در آن حضور تیم‌های زیر ۲۰ سال حضور دارند، شرکت می‌کند. تیم‌های ملی بلاروس، اسلواکی و فنلاند در این مسابقات حاضر می‌شوند. هرچه حریفان ما قدرت بیشتری داشته باشند، برای ما بهتر است.

دوستی‌مهر با بیان اینکه بازی تدارکاتی با تیم‌های غیرآسیایی از جمله تیم‌های آفریقایی هم در برنامه تحویلی به فدراسیون وجود دارد، تصریح کرد: باید با این تیم‌ها هم بازی کنیم. البته بیشتر حریفان درخواستی ما از آسیای شرقی هستند و همینطور بازی با تیم ملی ازبکستان هم جزو برنامه ماست. به احتمال زیاد امسال با تیم‌های امارات و قطر هم بازی خواهیم کرد.

** استعدادیابی گسترده جوانان را دهه سوم آذر برگزار می‌کنیم

وی در پاسخ به اینکه استعدادیابی تیم جوانان در چه زمانی انجام می‌شود، نیز اظهار کرد: بنا داریم این استعدادیابی گسترده را دهه سوم آذر برگزار کنیم که ابتدا در چهار منطقه مشخص شده کشور انجام می‌شوند و بازیکنان طی انجام تست‌های مختلف و پی در پی عملکردشان را به نمایش می‌گذارند. می‌خواهیم از بین آنها بازیکنان جدیدی را هم برای تیم جوانان انتخاب کنیم و مطمئن باشیم تقریبا همه کسانی که می‌توانستند در تیم جوانان باشند را دیده‌ایم.

**مهدوی‌کیاروی نیمکت تیم ملی جوانان می‌نشیند

سرمربی تیم ملی جوانان در پاسخ به اینکه مهدی مهدوی‌کیا در تیم نوجوانان مشاور شما بود و با بازیکنان تمرین می‌کرد، حال با گرفتن پست مدیرفنی در تیم جوانان، مسوولیتش چه تغییری می‌کند، به ایسنا گفت: حضور مهدی در تیم نوجوانان کمک زیادی به ما کرد و در تیم جوانان هم با جایگاه مدیر فنی همچنان کنار ما خواهد بود. مهدی نظرات و مشاوره‌های فنی را به ما می‌دهد و در کنار بازیکنان تمرین هم خواهد کرد. او برخلاف زمانی که در نوجوانان بود، اکنون روی نیمکت تیم ملی جوانان می‌نشیند.

** فدراسیون برای همکاران سابقم در تیم نوجوانان برنامه دارد

وی با بیان اینکه از کادر فنی تیم نوجوانان که ۶ سال با آنها کار می‌کرد تنها مربی بدنساز به کادر فنی تیم جوانان منتقل شده، خاطرنشان کرد: ما سال‌ها با مربیان تیم نوجوانان کنار هم کار کردیم و در مقطعی هم در تیم جوانان با هم بودیم. دوران خوبی بود اما با تغییرات انجام شده و پایان یافتن ماموریت برخی تیم‌ها در مقطع سنی که حضور داشتند، اکنون بنده در تیم جوانان هستم و فدراسیون هم قطعا برای سایر مربیان برنامه دارد چون سال‌های روی آنها سرمایه‌گذاری کرده است. از آن جمع تنها هوشمند مربی بدنسازی که در ادامه راه به کادر فنی نوجوانان اضافه شده بود، اکنون به تیم جوانان آمده است.

** ایرانی‌ها شاغل در خارج می‌توانند برای تیم جوانان بازی کنند

دوستی‌مهر در پایان از برنامه ویژه کادر فنی تیم جوانان برای دعوت از بازیکنان ایرانی شاغل در خارج از کشور خبر داد و به ایسنا گفت: این طرح جزو برنامه‌های اصلی ماست. ما می‌خواهیم از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل فوتبالیست‌های ایرانی چه در داخل و چه خارج از کشور استفاده کنیم. بنابراین از الان و از همین فرصت رسانه‌ای استفاده کرده و اعلام می‌کنم تمام بازیکنان ایرانی که در هر جای دنیا هستند بدانند درهای تیم ملی به روی‌ آنها باز است و می‌توانند در تیم ملی کشورشان حضور داشته باشند. ما از آنها می‌خواهیم اگر به شکل حرفه‌ای مشغول بازی در باشگاه‌های خارجی هستند، اطلاعات و رزومه خود را برای فدراسیون ایران ارسال کنند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار