|
|
کدخبر: ۱۸۵۰۴۶

از اعطای وام 150 میلیون تومانی تا خانه 200 متری!

برای تشکیل خانواده، یکی از اصلی ترین ارکان، داشتن شرایط اقتصادی مناسب، برای فراهم نمودن مایحتاج، در طول دوران زندگی مشترک می باشد. در سال های اخیر، متاسفانه نرخ فرزند آوری، با توجه به تورم و ناتوانی مالی خانواده ها، در تامین هزینه های فرزند، بسیار پایین آمده است.

دولت، جهت جلوگیری از کاهش نرخ فرزند آوری، طرحی را برای کمک به خانواده هایی که دارای فرزند می شوند، جهت ارائه تسهیلات، در نظر گرفته است که از اهداف اجرای این طرح، تشویق به ازدواج و فرزند آوری می باشد. به این ترتیب، افراد دارای شرایط، با توجه به شرایط اعلام شده از سوی دولت، می توانند از وام نوزادان 1401، بهره مند شوند. بنابراین، سوال مهمی که در این رابطه مطرح می شود، این است که وام فرزند آوری به چه کسانی تعلق میگیره؟ 

باتوجه به اهمیت دریافت وام نوزادان، برای خانواده هایی که توان مالی برای نگهداری از فرزند را ندارند، در ادامه، در رابطه با شرایط ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۱، مدارک لازم برای نوزاد اول، دوم و سوم، مبلغ وام تولد نوزاد، سایت ثبت نام این وام، نحوه ثبت نام تسهیلات فرزند آوری، ویرایش ثبت نام و همچنین، نحوه پیگیری آن، مطالبی آورده شده است.

PicsArt_22-06-10_21-48-02-141
فرزند آوری

 

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برای تولد هر فرزند تسهیلاتی در نظر گرفته شده است که به شرح ذیل است:

 

  • اعطای یک میلیون سهم بورس به هر فرزند 

در این قانون به ازای تولد هر فرزند یک‌میلیون تومان به صورت بلاعوض جهت سرمایه‌گذاری بورس به نام فرزندان متولد سال 1400 و بعد از آن اختصاص پیدا می‌کند.

 

  • افزایش 25 درصدی تسهیلات خرید مسکن

همچنین افزایش 25 درصد سقف تسهیلات مسکن جهت خرید، ساخت و جعاله به ازای هر فرزند و افزایش دو ساله دوره بازپرداخت و نیز تسهیلات قرض‌الحسنه برای تولد فرزند اول تا پنجم و بالاتر به ترتیب از 10 تا 50 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

 

  • تسهیلات برای فرزند دوم به بعد

همچنین برای فرزندان دوم به بعد نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شده که شامل این موارد است:

فروش بدون نوبت و بدون قرعه‌کشی خودروی ایرانی به قیمت کارخانه پس از تولد فرزند دوم به بعد به مادران و تسهیلات قرض‌الحسنه برای تولد فرزند دوم به میزان 20 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

 

  • تامین منزل 200 متری برای تولد فرزند سوم به بعد

برای تولد فرزند سوم به بعد تأمین زمین یا واحد مسکونی حداکثر 200 متری به قیمت تمام شده با دو سال تنفس و هشت سال قسط‌ بندی پس از تولد فرزند سوم، اختصاص وام 150 میلیون تومانی ودیعه، خرید یا ساخت مسکن برای خانواده‌های فاقد مسکن با پرداخت بیست ساله مشروط به تولد فرزند سوم به بعد در سال 1399 یا پس از آن.

امکان استفاده مجدد از امکانات دولتی تأمین مسکن خانواده‌ها پس از تولد فرزند سوم به بعد، معافیت مالیاتی اشخاص حقیقی به ازای فرزند سوم به بعد؛ به شکل اینکه هر فرزند 15 درصد؛ مشروط به تصویب در بودجه سنواتی.

تسهیلات قرض‌الحسنه برای تولد فرزند سوم تا پنجم و بالاتر به ترتیب از 30 تا 50 میلیون تومان، حق بهره‌برداری زمین با هدف تولید، کشاورزی و اشتغال و تخفیف 25 درصدی هزینه واگذاری با 50 درصد افزایش طول دوره بازپرداخت برای تولد فرزند سوم به بعد در نظر گرفته شده است

همچنین افزایش سنوات خدمت به میزان یکسال به ازای هر فرزند پس از تولد فرزند سوم تا پنجم و افزایش سوابق بیمه بیمه‌گذار زنان خانوار روستایی و عشایری با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند دو سال، از جمله قوانین و تسهیلات در نظر گرفته شده است. 

 

« مبلغ وام فرزند آوری 1401 »

 

با توجه به تورم و افزایش هزینه های مربوط به نگهداری از فرزندان، طبیعی است که بسیاری از افراد، برای تشکیل خانواده و آوردن فرزند، نیاز به منابع مالی لازم داشته که بدین منظور، می توانند از تسهیلات اعطایی دولت، من جمله، وام فرزندآوری، بهره مند شوند. به همین دلیل، در سال جاری، بخشنامه ای از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مبنی بر مبلغ وام، به متقاضیان دریافت وام فرزندآوری، ابلاغ گردیده است. در ادامه، شما را با میزان مبلغ وام تولد نوزاد​ ۱۴۰۱، آشنا می کنیم.

PicsArt_22-06-10_21-49-06-939
وام فرزندآوری

میزان مبلغ تسهیلات فرزند آوری، به ازای فرزند اول، دویست میلیون ریال می باشد.

میزان مبلغ تسهیلات فرزند آوری، به ازای فرزند دوم، چهارصد میلیون ریال می باشد.

میزان مبلغ تسهیلات فرزند آوری، به ازای فرزند سوم، ششصد میلیون ریال می باشد.

میزان مبلغ تسهیلات فرزند آوری، به ازای فرزند چهارم، هشتصد میلیون ریال می باشد.

میزان مبلغ تسهیلات فرزند آوری، به ازای فرزند پنجم و بعد از آن، یک میلیارد ریال می باشد.

همچنین، در رابطه با میزان مبلغ وام تولد نوزاد، متعلق به فرزندان دو قلو، به ازای هر فرزند، یک وام تعلق خواهد گرفت و به ترتیب تولد، لحاظ می گردد.

لازم به ذکر است اگر خانواده‌ ای صاحب فرزند سوم و بیشتر شود نیز، می‌ تواند از تسهیلات قرض‌ الحسنه خرید، ساخت و یا وام ودیعه مسکن، بهره مند شود. میزان مبلغ این وام، 200 میلیون تومان تعیین خواهد شد و زمان بازپرداخت آن نیز، 20 سال می باشد.

 

« شرایط ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۱ »

آن دسته از افرادی که قصد دریافت وام فرزند آوری 1401​ را دارند، همانند ثبت نام کنندگان وام مسکن فرزند سوم، می بایست که شرایط لازم را برای اخذ این وام قرض الحسنه فرزند، داشته باشند، در غیر این صورت، امکان استفاده از این وام، برای افراد، وجود نخواهد داشت. لذا، در ادامه، در خصوص شرایط دریافت وام فرزند آوری، توضیحات لازم آورده شده است.

 

  • وام فرزند آوری، نیاز به سپرده گذاری نخواهد داشت.
  • آغاز بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه فرزند، پس از 6 ماه از دریافت این وام می باشد.
  • افراد متقاضی واجد شرایط دریافت وام فرزند آوری، می توانند برای متولدین مورخ اول فروردین ماه سال هزار و چهارصد به بعد، و حداکثر تا 2 سال پس از تولد فرزند، برای ثبت نام تسهیلات قرض الحسنه فرزند، اقدام نمایند.
  • لازم به ذکر است به هر فرزند، تنها یکبار تسهیلات قرض الحسنه فرزند، به پدر تعلق خواهد گرفت.
  • همچنین، در صورتی که زمان بازپرداخت وام فرزند آوری، فرزند دیگری از متقاضی به دنیا بیاید، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه فرزند، طبق ضوابط دستورالعمل این تسهیلات، به کودک بعدی نیز، تعلق می گیرد.
  • براساس تبصره 4 ماده 1 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تسهیلات قرض الحسنه فرزند، به افرادی تعلق خواهد گرفت که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای 2/5 نباشد.
  • کارمزد وام فرزند آوری، بر حسب مصوبات شورای پول و اعتبار، حداکثر 4 درصد، به صورت سالانه می باشد.
  • تسهیلات قرض ‌الحسنه فرزند، با گرفتن یک ضامن معتبر و سفته پرداخت می شود.

 

« سایت ثبت نام فرزند آوری 1401 »

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سعی دارد با توجه به شرایط متقاضیان، انجام روند اخذ وام نوزادان ۱۴۰۱، هرچه بیشتر، تسهیل و تسریع نماید. به همین دلیل، بستری مجازی، به عنوان سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند، به نشانی اینترنتی ve.cbi.ir، برای تسهیل انجام فرآیند ثبت نام متقاضیان، برای دریافت این وام، راه اندازی شده است.

PicsArt_06-10-09.48.46

« مدارک لازم برای ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۱ »

افرادی که قصد دریافت وام نوزادان 1401 را دارند، می بایست ابتدا، مدارک لازم برای نوزاد اول، دوم و سوم را جهت اخذ این وام، آماده نمایند و سپس، درخواست خود را برای ثبت نام، جهت دریافت وام فرزند آوری، به بانک های عامل، ارائه کنند. به طور کلی، با توجه به اینکه وام فرزند آوری به چه کسانی تعلق میگیره، متقاضیان، می توانند با در دست داشتن مدارک زیر، برای وام فرزند آوری، ثبت نام کنند و در صورتی که دارای شرایط لازم بودند، این وام را دریافت نمایند.

 

- مدارک لازم جهت ثبت نام اینترنتی وام فرزند آوری

 

  1. اطلاعات کارت ملی و شناسنامه والدین
  2. اطلاعات شناسنامه نوزاد
  3. آدرس کامل محل سکونت متقاضی
  4. کد پستی ده رقمی محل سکونت متقاضی

 

- مدارک لازم جهت ارائه به بانک برای دریافت وام فرزند آوری

 

  1. ارائه فتوکپی کارت ملی و شناسنامه پد و مادر نوزاد
  2. ارائه فتوکپی تمامی صفحات شناسنامه فرزند تازه متولد شده
  3. ارائه فتوکپی کارت ملی و شناسنامه ضامن
  4. ارائه یک فقره سفته

 

« ۵۰ درصد ظرفیت ایران خودرو به مادران دارای دو فرزند و بیشتر اختصاص می‌یابد. »

بابک رحمانی سخنگوی گروه صنعتی ایران خودرو نیز درباره اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در ایران خودرو، گفت: مادرانی که از ۱۹ آبان ۱۴۰۰ به بعد فرزند دوم یا دوم به بعد آن‌ها به دنیا آمده باشد، مشمول این قانون می‌شوند.

وی افزود: در ایران خودرو تاکنون ۴ دوره این قانون اجرایی شده به این معنا که هر برنامه فروشی که در ایران خودرو اعلام می‌شود چه فروش فوری و چه پیش فروش، ۵۰ درصد ظرفیت آن، به مشمولان این قانون اختصاص داده می‌شود.

رحمانی ادامه داد: تاکنون در ایران خودرو ۴ دوره ثبت نام صورت گرفته که ۳ دوره این طرح‌ها فروش فوق العاده و یکی پیش فروش بوده که در این ۴ دوره ۴۱ هزار دستگاه خودرو عرضه شده و حدود ۵۳۰ هزار نفر متقاضی بودند. ۱۶ هزار نفر تاکنون وجه واریز کردند و در مراحل تحویل گرفتن خودرو هستند و برای حدود ۷۰۰ نفر فاکتور خودرو صادر شده است.

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو در پاسخ به این پرسش که آیا مادرانی که مشول قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده می‌شوند نیز باید در پروسه قرعه‌کشی شرکت کنند، یا بدون قرعه‌کشی خودرو دریافت می‌کنند، توضیح داد: از آنجا که افرادی که مشمول این قانون می‌شوند از ظرفیت خودرو‌هایی که ما عرضه می‌کنیم بیشتر هستند اکنون قرعه‌کشی انجام می‌شود، اما این قرعه‌کشی بین مادران مشمولی که ثبت‌نام کردند، انجام می‌شود که این قرعه‌کشی با قرعه‌کشی‌های عادی ایران خودرو فرق دارد.

رحمانی تصریح کرد: با تحویل خودرو به متقاضیان و مشولان این قانون، به تدریج ظرفیت خودرو‌های عرضه شده بیش از متقاضیان می‌شود بنابراین نیازی به قرعه‌کشی وجود ندارد.

وی درباره تداوم اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در ایران نیز تصریح کرد: در هر برنامه فروشی که در ایران خودرو هر هفته اعلام می‌شود، ۵۰ درصد ظرفیت برای اجرای این قانون به مشمولان در نظر گرفته خواهد شد.

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو ادامه داد: پس از مشخص شدن نتیجه قرعه‌کشی‌های ایران خودرو اسامی برندگان به ثبت احوال ارسال می‌شود تا صدق مشمول بودن افراد توسط این سازمان تائید شود.

وی افزود: پس از تائید مشمولان این قانون، ایران خودرو به افراد مورد تائید سازمان ثبت احوال مهلت پرداخت وجه می‌دهد و قرارداد آن‌ها بسته می‌شود.

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار