|
|
کدخبر: ۱۸۵۷۰۵

در این محتوا به صورت مختصر دسته بندی انواع دیزل ژنراتور ها بر اساس کاربرد، قدرت و کیفیت آنها مورد بررسی قرار خواهیم داد تا بتوان با دانش بیشتری نسبت به خرید دیزل ژنراتور مورد نیاز خود اقدام کنیم.

به عنوان مقدمه و پیش از شروع بحث بهتر است بدانیم که دیزل ژنراتور چیست و چگونه کار می کند؟

به طور مختصر دیزل ژنراتور دستگاهی است که انرژی شیمیایی موجود در سوخت دیزلی خود را به انرژی حرکتی تبدیل و طی فرآیندی این انرژی حرکتی را به وسیله ژنراتور به برق تبدیل می کند. همانطور که از تعریف و اسم این دستگاه پیداست دیزل ژنراتور ها نوعی مولد برق بوده و در مکان هایی که امکان دسترسی به برق وجود نداشته یا قطعی یا نبود برق ضررهای مالی و جانی به همراه خواهد داشت، استفاده می شوند.

E:\Work\bineshebtekar\reportaj\10\76.jpg

بررسی انواع دیزل ژنراتور ها

به طور کلی دیزل ژنراتور ها را معمولا می توان براساس کاربرد ، قدرت و برند (کیفیت) آنها دسته بندی کرد.

دسته بندی دیزل ژنراتور ها بر اساس کاربرد

ژنراتور های دیزلی براساس نوع کاربرد و کارکردشان به سه دسته دیزل ژنراتورهای اضطراری (Standby)، مصرف دائم (Prime)، مصرف پیوسته (Continues) دسته بندی می شوند.

  • ژنراتور های دیزلی اضطراری همانطور که از نامشان پیداست فقط می توان در مواقع اضطراری و برق رفتگی های موقت از آنها استفاده کرد و استفاده طولانی مدت از دستگاه های اضطراری موجب خرابی می شود. پیشنهاد می شود در طول روز بیشتر از 3 تا 4 ساعت مورد استفاده قرار نگیرند.
  • دسته بعدی دیزل ژنراتور دائم به کار (prime) دستگاه دیزل ژنراتور می باشد که برای یک روز کاری معادل با ۸ ساعت کار پیوسته تعریف شده است..
  • دسته آخر دیزل ژنراتور های مصرف پیوسته (Continues) بوده که توانایی استفاده و کار به صورت مداوم و پشت سرهم را دارند.

بررسی دیزل ژنراتور ها بر اساس قدرت

هر دیزل ژنراتور توان برق خروجی خاص خود را تولید می کند. هر چه توان تولید برق خروجی بالاتر باشد دیزل ژنراتور به اصلاح قدرتمند تر است. معمولا توان خروجی ژنراتور های دیزلی را با کاوا اندازه گیری می کنند. (هر 100 کاوا معادل 80 کیلو وات است)

معمولا در بازار های جهان و ایران رنج توان و قدرت دستگاه ها متغییر بوده ولی به طور کلی رنج قدرت و توان یک دستگاه دیزل ژنراتور می تواند از 5 تا 5000 کاوا متغییر باشد. البته این توان قابل افزایش است ولی بیشتر در مصارف خاص کارخانه ها و صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.

بررسی دیزل ژنراتور ها بر اساس کیفیت

شاید بتوان گفت که پس از توان مد نظر دستگاه مهمترین ویژگی قبل از خرید دیزل ژنراتور مناسب کیفیت و برند دستگاه است. امروزه در بازار های جهانی و ایران برندهای داخلی و خارجی متنوعی در حال خرید و فروش هستند که ما در این بخش به بررسی معروف ترین و بهترین برندها می پردازیم.

در بازار جهانی دیزل ژنراتور ها برندهای اروپایی حرف اول را از لحاظ کیفیت می زنند. البته چندی است که برندهای چینی معتبری کیفیت دستگاه های خود را بالا برده و وارد بازار رقابت با شرکت های اروپایی شده اند. از مهمترین برندهای معروف اروپایی می توان به برندهای دیزل ژنراتور پرکینز ، کامینز و ولوو پنتا اشاره کرد که تمامی این سه برند محصولات با کیفیتی را تولید و روانه بازار می کنند. دو برند معتبر چینی هم با نام های دیزل ژنراتور بادوین و تلک هم با بالا بردن کیفیت ساخت و قطعات خود وارد بازار رقابت با محصولات اروپایی شده اند.

E:\Work\bineshebtekar\reportaj\10\77.jpg

خلاصه مطلب

در این محتوا به بررسی و دسته بندی دیزل ژنراتور ها بر اساس کاربرد ، قدرت و کیفیت پرداختیم. برای خرید و استفاده از دیزل ژنراتور آگاهی داشتن از اینکه دیزل ژنراتور ما چه مصرف و کاربردی خواهد داشت یا چه توان و قدرتی مد نظر ماست و یا کدام برند کیفیت مناسبی ارائه می دهد امری ضروری است.

پیشنهاد می شود برای خرید، مشاوره فنی یا استعلام قیمت انواع دیزل ژنراتور ها با کارشناسان فنی و فروش شرکت بینش ابتکار خاورمیانه تماس حاصل فرمایید. شرکت بینش ابتکار خاورمیانه با بیش از یک دهه فعالیت در حوزه واردات و تولید دیزل ژنراتور یکی از شناخته شده ترین نام ها در این عرصه است. برای ارتباط می توانید از راه های زیر اقدام فرمایید.

آدرس سایت : https://bineshebtekar.com/

شماره تماس : 02188288374 – 02188261760

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار