|
|
کدخبر: ۱۸۵۶۵۶

برای پرپشت شدن مژه به جای استفاده از داروهای شیمیایی از این محلول های خانگی و طبیعی استفاده کنید.

پرپشت شدن مژه و داشتن مژه هایی بلند و زیبا خواسته هر شخصی می باشد. عوامل مختلفی می توانند موجب ریزش مژه های شما شوند. اما با محلول های خانگی و طبیعی می توانید به پرپشت شدن مژه هایتان کمک کنید. با امیدنیوز همراه باشید.

علت ریزش ناگهانی مژه‌ ها

شما نمی‌توانید هیچ روشی را به‌عنوان سریعترین روش پرپشت شدن مژه ها کشف کنید مگر اینکه از روش‌های کاشت و یا اکستنشن استفاده کنید. اما آیا می‌دانید همین روش‌ها از آسیب‌رسان‌ترین دلایل ریزش مژه‌ها هستند؟ از مهم‌ترین دلایل ریزش مژه‌ها می‌توان به عوامل زیر اشاره کرد:

مژه هایی پرپشت - پرپشت شدن مژه

  • خوابیدن با آرایش سنگین چشم
  • اکستنشن های پیوسته و طولانی
  • استفاده از مواد شویندۀ نامناسب چشم
  • استفاده از ریمل‌های تقلبی
  • عدم استفاده از مواد مغذی و مکمل‌ها
  • کندن مژه‌ها و یا قیچی کردن آن‌ها

روش های پرپشت شدن مژه

استفاده از سرم تقویت مژه

صدها سرم تقویت مژه در انواع ایرانی و خارجی در بازار می‌توانید بیابید. یکی از ترکیبات فعالی که در اکثر تقویت‌کننده‌های مژه وجود دارد، بیماتوپروست است. مطالعات بالینی نشان داده است که بیماتوپروست مژه‌ها را بلندتر، ضخیم‌تر و تیره‌تر می‌کند. مکانیسم اثر به این شکل است که این ماده زمان ماندن فولیکول مو را در مرحله رشد افزایش می‌دهد. معمولا در تقویت‌کننده‌های مژه از عصاره‌ها و روغن‌های گیاهی نیز استفاده می‌شود.

تقویت مژه - پرپشت شدن مژه

باید از سرم تقویت مژه‌ای استفاده کنید که از ایمن بودن آن برای سلامت چشم مطمئن باشید. در مورد اینکه کدام سرم تقویت مژه بهتر است، حتما با یک متخصص یا مشاور پوست و مو مشورت کنید. بعضی از تقویت‌کننده‌های مژه ممکن است به طور موقت رشد مژه‌ها را افزایش دهند اما به محض اینکه آنها را کنار بگذارید، مژه‌ها شروع به ریزش کنند و حتی از قبل هم ضعیف‌تر شوند. پس در انتخاب محلول تقویت کننده مژه دقت کنید.

استفاده از روغن‌های طبیعی

اگر به فکر پرپشت شدن مژه های خود هستید و در عین حال می‌خواهید از مواد شیمیایی موجود در تقویت‌کننده‌های مژه اجتناب کنید، بهتر است از روغن‌های طبیعی استفاده کنید. روغن کرچک، روغن نارگیل و ژل آلوئه ورا موادی هستند که می‌توانید برای تقویت مژه از آنها کمک بگیرید. در مورد اثربخشی روغن کرچک یا نارگیل برای رشد مژه‌ها هیچ مدرک موثقی وجود ندارد اما این روغن‌ها خاصیت آبرسانی دارند و احتمالا در افزایش رشد مژه‌ها می‌توانند موثر باشند. روغن‌های طبیعی به هیچ عنوان به سلامت مژه‌ها آسیب نمی‌رسانند و انعطاف‌پذیری فیبر مو را نیز بهبود می‌بخشند. از روغن ها برای درمان ریزش مو سر نیز استفاده می شود.

شانه کردن مژه ها

اگر مدام به مژه‌های خود براش بزنید و آنها را شانه کنید، به جلوگیری از شکستگی مژه‌ها کمک می‌شود. همان‌طور که موهای سر شما می‌تواند دچار خشکی و آسیب شود، مژه‌ها نیز می‌توانند آسیب ببینند. شانه کردن مژه‌ها به توزیع چربی‌های طبیعی و مغذی در مژه‌ها کمک کرده و در بلند کردن طول مژه‌ها و عدم چسبیدن آنها به یکدیگر نیز موثر است.

قرص تقویت مو و داروی پرپشت شدن مژه

چنانچه مایلید مژه‌های بلند، جذاب و زیبا داشته باشید، از قرص تقویت مو استفاده کنید. این نوع مکمل‌ها می‌توانند در تقویت رشد مژه‌ها نیز موثر باشند. قرص بیوتین یکی از موثرترین مکمل‌ها برای بهبود رشد مژه‌ها است. بیوتین فولیکول مو را تقویت کرده و برای مبارزه با ریزش مو خواص ضد التهابی نیز دارد. مصرف غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ در هیدراته نگه داشتن مژه‌ها، مقابله با التهاب و کمک به بهبود رشد مژه‌ها موثر است. انواع ماهی مثل سالمون و همچنین آجیل‌ها منابعی ایده‌ال از امگا ۳ به شمار می‌آیند.

علت ریزش مژه - پرپشت شدن مژه

لیفت مژه

برای اینکه مژه‌هایتان خوش‌حالت‌تر شود می‌توانید به آرایشگاه رفته و لیفت مژه انجام دهید. جهت لیفت مژه از مواد شیمیایی استفاده می‌شود. اگر لیفت مژه انجام دهید دیگر نیازی به فرمژه ندارید زیرا مژه‌هایتان به طور طبیعی فر خواهد شد. یک راه دیگر هم آن است که کاشت مژه انجام دهید. کاشت مژه انواع مختلفی دارد و تقریبا هر یک ماه یکبار باید ترمیم شود تا همچنان زیبا به نظر برسد. این روش‌ها موقتی هستند و رشد مژه‌های طبیعی شما را تقویت نمی‌کنند. حتی گاهی ممکن است باعث ریزش مژه‌هایتان هم بشوند.

 

راهکارهای خانگی برای پرپشت شدن مژه

 

با استفاده از راهکارهای زیر هم می‌توانید رشد مژه‌های خود را بهبود بخشید:

 

به مژه‌های خود روغن بزنید

 

با روغن کرچک، زیتون یا نارگیل می‌توانید مژه‌های خود را مرطوب کرده و از رشد مژه‌های خود حمایت کنید. با استفاده از برس ریمل یا یک تکه پنبه می‌توانید روغن را به مژه‌های خود بمالید. در این صورت مژه‌ها هیدراته می‌مانند و از ریزش آنها جلوگیری می‌شود. روغن‌ها می‌توانند به تیره شدن مژه‌ها، بلندتر و ضخیم‌تر شدن آنها نیز کمک کنند.

 

با ژل آلوئه ورا مژه های خود را مرطوب کنید

 

برای آبرسانی به مژه‌ها و جلوگیری از شکستن آنها می‌توانید از ژل آلوئه ورا استفاده کنید. آلوئه‌ورا مواد مغذی زیادی را برای مژه‌ها فراهم کرده و رشد آنها را بهبود می‌بخشد. مرطوب نگه داشتن مژه‌ها باعث می‌شود تا بر اثر خشکی دچار شکنندگی و ریزش نشوند.

 

روغن ویتامین E برای مژه

 

همان‌طور که ویتامین ای برای رشد مو فواید بسیاری دارد برای مژه نیز می‌تواند بسیار مفید باشد. در یک مطالعه مشخص شد که افراد مبتلا به آلوپسی با مصرف مکمل‌های حاوی ویتامین E توانستند بخشی از موهای خود را دوباره به دست آورند. این ویتامین خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و به همین دلیل برای سلامت مو موثر تلقی می‌شود. به صورت موضعی می‌توانید روغن ویتامین ای را به مژه‌های خود بمالید. برای دسترسی به روغن ابتدا باید کپسول ویتامین E را سوراخ کنید.

 

روغن نارگیل

 

روغن نارگیل یکی از روغن های طبیعی و اشباع است که از گوشت داخل میوه نارگیل تهیه می شود و یکی از نشانه های بارز آن مایع بودن روغن در دمای معمولی و جامد شدن در دمای پایین است.

 

این روغن که یکی از نام آشنا ترین روغن ها در میان مردم جهان و دارای کاربردهای بیشماری در زمینه تهیه مواد آرایشی است که سهم مهمی را در این صنعت به خود اختصاص داده است، بی شک روغن نارگیل یکی از بهترین روغن ها در زمینه رطوبت بخشیدن به پوست و مو و رفع خشکی پوست و مو است که البته با رایحه مطبوع و قدرت نفوذ پذیری بالا و قدرت تقویت پوست و مو جایگاه ویژه ای در میان سایر روغن های طبیعی و گیاهی دارد.

 

ریمل پرپشت کننده - پرپشت شدن مژه

 

روغن زیتون

 

روغن زیتون مادر روغن های مفید برای پوست و مو است. این روغن می تواند جای بسیاری از محصولات حالت دهنده موها را بگیرد چراکه می تواند به طور عمیق در موها نفوذ کرده و آنها را مرطوب و هم به حالت گرفتن کمک کند.

 

روغن زیتون تا حد زیادی خشکی و زمختی موها را از بین می برد و به همین دلیل بیشتر از همه این روغن سبک را به کسانی پیشنهاد می کنیم که همیشه از خشکی بیش از اندازه موها شاکی اند. ناگفته نماند که آنتی اکسیدان موجود در روغن با نازک شدن و ریزش موها مبارزه می کند.

 

وازلین برای پر پشت شدن مژه

 

وازلین به افزایش رشد مژه‌ها کمک نمی‌کند. اما با هیدراته نگه داشتن مژه‌ها از شکنندگی و ریزش آنها پیشگیری به عمل می‌آورد. وازلین همچنین می‌تواند کمک کند تا مژه‌های شما پررنگ‌تر و ضخیم‌تر به نظر برسند. بهتر است وازلین را قبل از خواب به مژه‌های خود بمالید و صبح روز بعد آن را بشویید. با استفاده از پنبه یا برس ریمل می‌توانید از وازلین برای مژه‌ها استفاده کنید.

 

استفاده از چای سبز برای مژه ها

 

خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی چای سبز باعث می‌شود تا ماده‌ای موثر برای پرپشت شدن مژه به حساب بیاید. چای سبز دارای پانتنول و کافئین بوده و به تحریک رشد مژه‌ها و تقویت فولیکول‌ مو کمک می‌کند. بعد از اینکه چای سبز را دم کردید و کمی سرد شد با استفاده از یک پنبه می‌توانید آن را به مژه‌های خود بمالید.

 

ماساژهای پلکی

 

یکی از بهترین روش های خانگی برای پرشت شدن مژه ها انجام ماساژهای پلکی است. چون این نوع ماساژها گردش خون را در نواحی پلک بالا می برد. در نتیجه مواد مغذی بیشتری به ریشه مژه ها می رسد همچنین فولیکول ها با دریافت مواد مغذی رشد بهتری پیدا می کنند. در نتیجه مژه ها بی دلیل شکسته نمی شوند و به مرور زمان ضخیم‌تر و زیباتر خواهند شد.

 

مخلوط پوست لیمو

 

پوست لیمو یک راهکار عالی برای پرشت شدن مژه ها است. چون پوست لیمو سرشار از ویتامین های B و C می باشد بنابراین به طور مستقیم می تواند تأثیر زیادی در رشد مژه ها داشته باشد. البته بهتر است پوست لیمو را با مقداری روغن زیتون مخلوط کنید تا تحریک کنندگی و تأثیر آن بیشتر شود.

 

تقویت مژه با مواد خانگی - پرپشت شدن مژه

 

تخم مرغ

 

از آنجایی که تخم مرغ حاوی مقدار زیادی آلبومین و بیوتین است پس می تواند به سادگی باعث پرپشت شدن مژه در افراد مختلف شود. تنها کافیست با کمک فرچه یک ریمل تمیز و استریل شده هر روز مقداری تخم مرغ را با مقداری گلیسیرین روی مژه های خود بمالید. سپس خواهید دید که بدون استفاده از لوازم آرایشی چه مژه های پرپشت و زیبایی دارید.

 

روغن هسته انگور

 

روغن دانه انگور جهت فعال‌سازی مجدد رشد پیاز مو بسیار کاربردی است.

 

روغن جوجوبا

 

دانه جوجوبا شباهت زیادی به بادام زمینی دارد و امروزه به علت تاثیر فوق‌العاده‌ای که در سلامت پوست و مو بجا می‌گذارد در تولید بسیاری از محصولات آرایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

روغن سیاه دانه

 

سیاه دانه از گذشته تا امروز کاربرد های فراوانی داشته و امروزه نیز به دلیل فوایدی بی‌شماری که در آن کشف شده، در جهت تولید انواع لوسیون های ضد ریزش مو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

روغن رزماری

 

این گیاه معطر نیز از خواص درمانی بی‌نظیری جهت تقویت ابرو و پرپشت شدن مژه ها برخوردار است.

 

محلول تقویت مژه - پرپشت شدن مژه

 

نکات مفید دیگر برای داشتن مژه های سالم

 

کنار استفاده از درمان های خانگی که در بالا ذکر شد، باید این نکات را در ذهنتان داشته باشید.هرگز با آرایش، به ویژه آرایش چشم، شب نخوابید.این کار باعث خشک شدن مژه ها می شود.خشک شدن مژه ها، باعث شکننده شدن مژه ها و در نهایت ریزش مژه ها می شود.حتما تمام آرایش خود را پاک کنید و اجازه دهید تا مژه هایتان نفس بکشند.

 

با مژه هایتان به سختی رفتار نکنید

 

روی مژه هایتان مواد آرایشی زیاد نزنید و برای پاک کردن آرایشتان ، محکم رویش فشار نیاورید.همیشه به آرامی رفتار کنید و آرام ماساژ دهید.از استفاده از اکستنشن مژه یا مژه های مصنوعی، اجتناب کنید، زیرا این کار به احتمال زیاد می تواند، به مژه هایتان صدمه وارد کند.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار