|
|
کدخبر: ۱۸۵۶۶۲

روش درمان جوش بعد از اصلاح برای افرادی که دچار جوش‌های قرمز، چرکی و یا زیر پوستی می‌شوند را بخوانید.

درمان جوش بعد از اصلاح اهمیت بالایی دارد زیرا اینکه بعد از اصلاح پوستی صاف و بدون جوش‌ های ریز و درشت داشته باشیم، دغدغه‌ی بسیاری از ماست. با امیدنیوز همراه باشید تا از راهکار های خانگی سنتی درمان جوش بعد از اصلاح بهره ببرید.

روش های درمان جوش بعد از اصلاح

روش‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند در درمان جوش بعد از اصلاح تاثیر چشم‌گیری بگذارند. ویژگی مشترک تمام این محصولات و مواد طبیعی داشتن خاصیت ضد التهاب است. در ادامه به توضیح هر یک از روش‌های درمان جوش بعد از اصلاح می‌پردازیم.

جوش قرمز بعد ازاصلاح - درمان جوش بعد از اصلاح

برای از بین بردن جای جوش در خانه، از تکنیک هایی که امیدنیوز یادتان داده است استفاده کنید. 

درمان جوش بعد از اصلاح به روش طبیعی

برای از بین بردن و درمان جوش بعد از اصلاح می‌توان از انواع مختلف ماسک‌های صورت، کمپرس یخ، عسل، جوش شیرین، آلوئه ورا، روغن درخت چای و راهکارهای دیگر استفاده کرد که در ادامه توضیح می‌دهیم.

ماسک صورت

انواع مختلفی از ماسک‌ها وجود دارند که برای کاهش التهاب پوست صورت و درمان جوش بعد از اصلاح موثر هستند. از جمله این ماسک‌ها می‌توان به ماسک خیار و ماسک سفیده تخم مرغ اشاره کرد.

  • ماسک خیار: بعد از اصلاح صورت با بند یا روش‌های مختلف، برای این که از زدن جوش روی صورت جلوگیری کنید، می‌توانید یک عدد خیار را رنده کنید و آن را با تعدادی برگ نعنا مخلوط کرده و روی پوست صورت بگذارید. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه صورت خود را آب‌کشی کنید.
  • ماسک سفیده تخم مرغ: سفیده تخم مرغ به خاطر پروتئین زیادی که دارد، علاوه بر از بین بردن جوش‌های بعد از اصلاح می‌تواند در سفت و سفید شدن پوست صورت نیز تاثیر مثبت بگذارد. برای تهیه این ماسک می‌توانید سفیده تخم مرغ را هم بزنید و آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت خود قرار دهید.

    بعد از گذشت این مدت زمان پوست خود را با آب خنک شستشو دهید.

اصلاح صورت با تیغ - درمان جوش بعد از اصلاح

استفاده از کمپرس یخ

وقتی پوست صورت را با استفاده از بند اصلاح کنید، به دلیل در آمدن موها از ریشه، خون بیشتری در زیر پوست صورت جریان پیدا می‌کند. به همین دلیل برخی از خانم‌ها بعد از اصلاح احساس گرمای شدیدی می‌کنند.

این گرم شدن باعث قرمزی و التهاب بیشتر پوست و در نتیجه جوش‌های بعد از اصلاح می‌شود. در این‌جا لازم است تا با استفاده از یک کمپرس یخ، التهاب پوست صورت را کمتر کنید تا جوش نزنید.

تعدادی یخ را درون یک کیسه قرار دهید و آن را روی پوست صورت خود بگذارید.

جوش شیرین

جوش شیرین خاصیت ضد التهاب دارد و برای درمان جوش‌های بعد از اصلاح مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال در استفاده از این ماده طبیعی باید دقت به خرج داد، زیرا جوش شیرین علاوه بر محاسن زیاد، معایبی نیز دارد.

یک پیمانه آب را با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین مخلوط کنید. پنبه‌ای را به مخلوط به دست آمده بمالید و آن را به پوست صورت بزنید. بعد از گذشت ۵ دقیقه می‌توانید پوست صورت خود را با آب سرد بشویید.

برای از بین رفتن جوش‌ها می‌توانید این کار را روزانه ۲ الی ۳ بار انجام دهید.

گلاب

گلاب به دلیل خاصیت ضد عفونی کننده‌ای که دارد یکی از گزینه‌های مناسب برای جوش‌های بعد از اصلاح است. با یک تکه پنبه به صورت نقطه‌ای گلاب را به صورتتان بزنید تا جذب شود. می‌توانید به گلاب مقداری خیار به صورت رنده شده یا ورقه‌ای نازک هم اضافه کنید.

آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا گیاهی است که خاصیت‌های بسیار زیادی از جمله خواص آرامش دهنده و ضد التهاب دارد. به دلیل خواص بی‌نظیر آلوئه‌ورا، در صنعت آرایشی و بهداشتی به مراتب از این گیاه استفاده می‌شود.

آلوئه‌ورا به‌صورت ژل، کرم، پماد و اشکال گوناگون دیگر در دسترس است. بنابراین برای درمان خانگی جوش بعد از اصلاح می‌توانید از آلوئه‌ورا استفاده کنید.

جوش صورت - درمان جوش بعد از اصلاح

روغن درخت چای

استفاده از روغن درخت چای یکی دیگر از روش‌های درمان جوش صورت بعد از اصلاح به روش طبیعی است. این روغن خاصیت ضد عفونی و ضد التهابی بسیار بالایی دارد.

روغن درخت چای برای افرادی که پوست چرب دارند نیز بسیار موثر است. این افراد می‌توانند با استفاده از این روغن جوش‌های بعد از اصلاح خود را درمان کنند.

درمان جوش صورت بعد از اصلاح در طب سنتی

استفاده از جو دو سر در این طب برای افرادی سفارش شده است که بعد از اصلاح جوش می‌زنند. این افراد می‌توانند جو دو سر را با مقادیر مساوی ماست مخلوط کنند و مقداری عسل نیز روی آن بریزند. این مخلوط را خوب هم بزنید و آن را برای نیم ساعت روی پوست خود بمالید.

در صورتی که این کار را روزانه یک الی دو بار انجام دهید، می‌توانید از شر جوش‌های بعد از اصلاح راحت شوید. جو دو سر خاصیت ضد التهاب، کاهش سوزش پوست بعد از اصلاح و خاصیت تسکین‌دهی دارد. به همین دلیل در درمان جوش بسیار موثر است.

آبلیمو بعد از اصلاح صورت

آبلیموی تازه یکی دیگر از روش‌های درمان جوش صورت بعد از اصلاح در طب سنتی است. آبلیمو خاصیت میکروب‌کشی دارد. بنابراین می‌تواند میکروارگانیسم‌ها و عوامل میکروبی را از بین ببرد که روی پوست وجود دارند.

علاوه بر موارد گفته شده، آبلیمو می‌تواند چربی جمع شده زیر پوست را نیز پاک‌سازی کند. برای استفاده از آبلیمو می‌توانید مقداری پنبه را به آبلیموی تازه آغشته کنید و آن را روی صورت خود بمالید.

عسل

همان‌طور که می‌دانید عسل خواص بسیار زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به خاصیت ضد التهابی آن اشاره کرد. عسل می‌تواند پوست را مرطوب نگه دارد و در صورتی که پوست دچار عفونت شد، آن را از بین ببرد.

مخلوط عسل و لیمو ترش و عسل با شیر می‌تواند باعث خنک شدن پوست صورت و از بین رفتن التهاب پوستی شود.

در نتیجه با استفاده از این ماسک‌ها نیز می‌توان جوش‌های بعد از اصلاح را از بین برد. در کنار این نتایج مثبت، استفاده از عسل همراه با شیر یا لیمو ترش می‌تواند در پاکسازی پوست صورت نیز موثر باشد.

بهترین کرم برای درمان جوش بعد از اصلاح

داروهای درمان جوش بعد از اصلاح

کرم‌های زیادی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توان جوش بعد از اصلاح را درمان کرد.

کرم رتینوئید

کرم رتینوئید، کرم ضد جوش بعد از اصلاح است که می‌تواند سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد. در نتیجه منافذ پوست با استفاده از این کرم باز خواهند شد.

کرم مرطوب‌کننده

وقتی اصلاح صورت‌تان تمام شد، بهتر است آن را با آب بشویید. بعد از شستشو نیز لازم است تا یک کرم مرطوب‌کننده به پوست خود بمالید تا پوست‌تان مرطوب بماند.

دقت داشته باشید که از محصولات افتر شیوی که حاوی الکل هستند، استفاده نکنید. زیرا این محصولات می‌توانند باعث التهاب بیشتر پوست شوند.

کورتیکواستروئیدها

تزریق کورتیکواستروئید یا استفاده از کرم آن یکی دیگر از روش‌های درمان جوش بعد از اصلاح است. البته این داروها می‌توانند عوارض جانبی به همراه داشته باشند. به همین دلیل بهتر است قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنید.

آنتی بیوتیک‌ها

گاهی تمام روش‌های گفته شده در بالا نمی‌توانند باعث از بین بردن جوش‌های صورت بعد از اصلاح شوند. به همین دلیل لازم است تا آنتی بیوتیک مصرف کنید تا به جنگ عفونت‌های پوستی شما برود. گرچه، مصرف آنتی بیوتیک نیز باید توسط دکتر پوست تایید شود.

ایزوترتینوئین خوراکی

ایزوترتینوئین خوراکی یکی دیگر از داروهایی است که پزشک برای درمان جوش بعد از اصلاح تجویز می‌کند. این دارو بسیار قوی است و می‌تواند به‌راحتی جوش‌های صورت را از بین ببرد. با این حال مصرف این دارو عوارض بسیار جدی دارد. به همین دلیل خوردن آن توصیه نمی‌شود.

کرم موبر

مردان به جای این که پوست خود را با استفاده از تیغ اصلاح کنند، می‌توانند از کرم موبر بهره ببرند. این کرم‌ها از تجمع مو زیر پوست جلوگیری خواهند کرد. در نتیجه بعد از اصلاح جوشی به وجود نخواهد آمد.

قبل از استفاده از این کرم بهتر است آن را روی پوست بازوی خود امتحان کنید تا نسبت به آن حساسیت نداشته باشید.

افتر شیو آقایان - درمان جوش بعد از اصلاح

باید ها و نباید های قبل از اصلاح

  • قبل از اصلاح، اگر آرایش روی صورت خود دارید با یک میسلارواتر یا آرایش پاک‌کن صورت خود را تمیز کنید.
  • بعد از پاک کردن آرایش، صورت خود را با آب و شوینده‌ی مناسب پوست خود بشوئید. این کار سبب می‌شود تا میکروب‌ها و آلودگی‌های روی سطح پوست، بعد از اصلاح به داخل پوست نفوذ نکند.
  • قبل از اصلاح می‌توانید دوش آب گرم بگیرید. این کار سبب می‌شود پوست نرم‌تر ومنافذ آن باز شود. با باز شدن منافذ، مو راحت‌تر از پوست خارج می‌شود.
  • یک الی دو روز قبل از اصلاح به هیچ عنوان صورت خود را پاک‌سازی نکنید. استفاده از کرم‌های لایه بردار قبل از اصلاح نیز ممنوع است. لایه برداری سبب نازک و حساس شدن بیشتر پوست و ایجاد جوش بعد از اصلاح خواهد شد.
  • برای بند انداختن صورت خود از نخ تمیز استفاده کنید. قبل از بند انداختن، نخ را با الکل ضدعفونی کنید. اگر از تیغ استفاده می‌کنید، هر بار تیغ تمیزی بردارید و آن را با الکل ضدعفونی کنید.
  • اگر صورت خود را با تیغ اصلاح می‌کنید. (به خصوص آقایان) بهتر است از ژل یا فوم اصلاح استفاده کنید. حتما از تیغ تیز و تمیز استفاده کنید. موها را در جهت رویش ‌آن‌ها بتراشید تا آسیب کمتری به پوست وارد شود.

باید ها و نباید های بعد از اصلاح

  • بعد از اصلاح سعی کنید 12 الی 24 ساعت روی صورت خود دست نکشید. این کار سبب تحریک پوست و نفوذ آلودگی به داخل پوست می‌شود. نفوذ این آلودگی‌ها باعث ایجاد جوش بعد از بند انداختن می‌شود.
  • اگر پوست حساسی دارید، بهتر است 24 الی 48 ساعت بعد از اصلاح از مواد آرایشی روی پوست خود استفاده نکنید. استفاده از لوازم آرایشی، از جمله مهم‌ترین دلایل ایجاد جوش بعد از اصلاح است.
  • بهتر است پس از اصلاح در معرض مستقیم نور آفتاب قرار نگیرید. اگر مجبور به حضور در محیط بیرون بودید، حتما از ضدآفتاب استفاده کنید.
  • بهتر است بعد از اصلاح، صورت خود را با آب داغ یا گرم نشوئید. تا دو ساعت بعد از اصلاح حمام نروید و صورت خود را بخار درمانی نکنید.
  • بعد از اصلاح می‌توانید روی پوست خود عسل بمالید. پس از 20 دقیقه صورت خود را با آب خنک بشوئید. عسل به دلیل خاصیت ضد باکتری و ضدعفونی کننده‌ای که دارد مانع ایجاد جوش می‌شود.
  • گذاشتن برش‌هایی از خیار روی پوست نیز سبب کاهش التهاب و قرمزی و جوش بعد از بند انداختن می‌شود.
  • بعد از اصلاح می‌توانید از محلول‌ها و سرم‌های ضد جوش استفاده کنید. با این کار میزان جوش زدن صورت خود را به حداقل ممکن می‌رسانید.
  • استفاده از ماسک‌های ورقه‌ای برای جوش بعد از اصلاح نیز یکی دیگر از راه‌کارهای اثربخش است. با استفاده از ماسک‌های التیام‌بخش، آب‌رسان و ضد التهاب و ضدجوش می‌توانید تا حد زیادی از بروز جوش بعد از اصلاح جلوگیری به عمل آورید.

جوش گردن بعد از اصلاح - درمان جوش بعد از اصلاح

علت جوش و حساسیت‌ های پوستی بعد از اصلاح چیست ؟

اغلب، جوش و حساسیت‌های پوستی بعد از اصلاح با هم پدیدار می‌شوند. با وجود اینکه هردو باعث قرمزی پوست، خارش و گاهی اوقات دردهای خفیف و تغییر رنگ پوست می‌شوند، اما تفاوت‌های زیادی با هم دارند.

حساسیت پوستی که با نام سوختگی پوستی هم از آن یاد می‌شود، به دلیل فاکتورهای متفاوتی به وجود می‌آید. اگر پوست را خشک اصلاح کنید یا از تیغ کند استفاده کنید، پوست دچار حساسیت خواهد شد. این حساسیت خود را به صورت خارش و قرمزی در لایه‌های بالایی و نازک پوست نشان می‌دهد. همینطور در لایه‌های عمیق‌تر پوست، لکه‌های قهوه‌ای همراه با خارش ایجاد می‌شود.

جوش بعد از اصلاح به دلایل متفاوتی به وجود می‌آیند. علاوه بر باکتری‌هایی که در دهانه غده‌های چربی رشد می‌کنند و باعث ایجاد جوش می‌شوند، بیشتر اوقات جوش‌ها به دلیل فولیکول‌های مو به وجود می‌آیند. فولیکول‌ های مو در زیر پوست خم می‌شوند و به دور خود حلقه می‌زنند. آن‌ها در زیر پوست گیر می‌کنند و با رشد مو، برآمدگی در پوست ایجاد می‌شود که شبیه به جوش است. این برآمدگی‌ها با خارش، درد و قرمزی پوست همراه هستند.

نکاتی در رابطه با درمان جوش صورت پس از اصلاح

  • برای درمان جوش صورت بعد از اصلاح با بند باید بدانید تا ۲۴ الی ۴۸ ساعت بعد از اصلاح نباید از هیچ نوع مواد آرایشی استفاده کرد.
  • قبل از اصلاح نباید صورت خود را لایه‌برداری کنید.
  • ۱۲ تا ۲۴ ساعت بعد از اصلاح از لمس پوست صورت بپرهیزید.
  • بعد از اصلاح با بند، پوست صورت را با آب گرم نشویید.
  • تا دو ساعت بعد از اصلاح به حمام نروید.
  • بعد از اصلاح بخار درمانی انجام ندهید.
  • از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید بدون کرم ضد آفتاب جلوگیری کنید.
  • بعد از اصلاح، روی پوست صورت خود کمپرس سرد قرار دهید.
  • برای تغییر رنگ پوست در اثر اصلاح با بند از گلاب استفاده کنید.
  • برای کاهش التهاب پوست صورت از لوسیون‌های کاهنده التهاب بهره ببرید.

نحوه ی صحیح اصلاح صورت - درمان جوش بعد از اصلاح

روش‌های جلوگیری از جوش بعد از اصلاح صورت

روش‌های متعددی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توان شدت جوش‌های بعد از اصلاح را به‌صورت چشم‌گیری کاهش داد. در صورت عمل به این روش‌ها می‌توانید با خیال راحت صورت خود را اصلاح کنید و دیگر نگران جوش‌های روی چهره خود نباشید.

  • قبل از اصلاح صورت دوش آب گرم بگیرید. این کار باعث می‌شود تا منافذ پوست صورت باز شده و پوست نرم‌تر شود. در نتیجه پوست صورت برای اصلاح آماده خواهد شد.
  • مردانی که قصد دارند صورت خود را با تیغ اصلاح کنند، باید از خمیرهای اصلاح بهره ببرند.
  • مردان باید از تیغی استفاده کنند که تیز باشد. علاوه بر این، تیغ را در جهت رویش مو، روی صورت خود بکشند.
  • در صورتی که نخواستید قبل از اصلاح صورت دوش بگیرید، می‌توانید صورت خود را با آب بشویید و آن را با یک محلول، ضد عفونی کنید.
  • افرادی که برای اصلاح صورت از روش لیزر استفاده می‌کنند، بهتر است قبل از این کار موهای صورت خود را با تیغ بزنند تا کمتر دچار التهاب و جوش شوند.
  • بعد از تمام شدن اصلاح یک پارچه مرطوب و خنک را به مدت ۵ دقیقه روی پوست خود بگذارید.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار