|
|
کدخبر: ۱۰۲۹۵۶

فانی:

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان به هیچ عنوان منحل نمی‌شود، گفت: در چند سال اخیر استخدام‌های آموزش و پرورش بی ضابطه بوده است.

به گزارشامیدبه نقل از تسنیم، علی‌اصغر فانی در نشست بادانشجویانو کارکنان دانشگاه فرهنگیان کرمان در پردیس دانشگاه شهید باهنر، با اشاره به اینکه نظام آموزش وپرورش یک سازمان انسان‌ساز است، اظهارکرد: آموزش و پرورش نهادی فراتر از سایر نهادها است.

وی با اشاره به اینکهآموزش و پرورشفوق سازمان‌ها است، تصریح کرد: آموزش و پرورش نهادی است که نسل آینده کشور را می‌سازد و فرهنگ گذشتگان را به آیندگان انتقال و نیروی انسانی مورد نیاز کشور را تربیت می‌کند و در واقع سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش بهترین سرمایه گذاری است.

وزیر آموزش و پروش کشور با بیان اینکه در آموزش و پرورش با این اهمیت که تمام حکومت‌ها، دولت‌ها و کشورها برای این سازمان ارزش و اهمیت خاصی قائل‌اند، گفت: معلم نقش کلیدی و ممتازی دارد.

فانی مدیریت، معلم، محتوا و برنامه‌های آموزش مقررات و ضوابط آموزش، فضا و تجهیزات و بودجه را شش رکن اصلی آموزش و پروش عنوان کرد و افزود: اگر این ارکان در آموزش و پرورش نباشد، آموزش و پرورش تعطیل می‌شود.

** هر گونه هزینه در دانشگاه فرهنگیان یک سرمایه‌گذاری است

وی با اشاره به اینکه موضوع کار دانشگاه فرهنگیان تربیت معلم است، افزود: معلم رکن اساسی تعلیم و تربیت را به عهده دارد. دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه استراتژیک است و نقش اساسی در نظام تعلیم و تربیت را دارد.

** وجود بیش از ۱۰۰ پردیس و مرکز دانشگاه فرهنگیان در کشور

فانی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ پردیس و مرکز دانشگاه فرهنگیان در کشور وجود دارد، تصریح‌کرد: این یک سرمایه گذاری مطمئن در آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امروز در راس دانشگاه فرهنگیان شخصیتی مانند دکتر مهرمحمدی است که یقینا با ایده‌های نابش این دانشگاه در سطح دانشگاه‌های دارای برند در دنیا و کشور تبدیل می‌شود، گفت: همه امکانات آموزش و پرورش در اختیار تربیت معلم است و امیدواریم به تدریج مشکلات مراکز حل شود.

وی تصریح‌کرد: در آموزش و پرورش نیروهایی باید تربیت شوند که در الگوبودن، انتقال مفاهیم و مسائل تربیتی و آموزشی در بین دانش آموزان نمونه باشند تا خروجی دانشگاه فرهنگیان به کمک نیروهای قبلی آموزش و پرورش و پیشکسوتان تعلیم و تربیت بیایند و باید بتوانیم سرمایه‌های کشور را بهتر از گذشته تربیت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه با بومی گرائی نیروها در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: در جنوب استان کرمان میانگین سابقه معلمان کمتر از ۵ سال است.

** بی‌ضابطه بودن استخدام‌های آموزش و پرورش در چند سال اخیر

وی با اشاره به بی‌ضابطه بودن استخدام‌های آموزش و پرورش در چند سال اخیر، گفت: در حال حاضر ۵۸ هزار معلم اضافه در کشور وجود دارد و در مقابل با کمبود ۵۰ هزار معلم مواجه هستیم و این در مکان‌های مختلف، متفاوت است و باید این کار سامان دهی شود.

وزیر آموزش و پروش تصریح کرد: تلاش می‌شود تا به مشکلات دانشجو معلمان رسیدگی شود و نیازهای دانشگاه فرهنگیان در اولویت همه مدیران آموزش و پرورش است.

** به هیچ وجه دانشگاه فرهنگیان منحل نمی‌شود

فانی با اشاره به موضوع احتمال انحلال دانشگاه فرهنگیان، افزود: به هیچ وجه دانشگاه فرهنگیان منحل نمی‌شود و دانش‌آموزان می‌توانند در سال آینده این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه قوانین استخدامی کشور غیر از قوانین آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: برای دانشجویانی که امسال کنکور می‌دهند از همان روز اول مشخص است که بعد از فارغ‌التحصیلی باید در کدام شهر تدریس کنند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار