|
|
کدخبر: ۱۰۵۱۴۱

به‌دلیل جذابیت‌ های زیاد شغل راهنمایی تور، عده‌ی زیادی در جهان آرزوی داشتن این شغل را دارند.

به گزارشامیدبه نقل از ایسنا، در دنیای امروزی، شغل‌های زیادی وجود دارند که مردم آرزوی داشتن آن‌ها را دارند، شغل‌هایی که جذاب‌اند و در عین حال، حقوق مناسبی نیز دارند.

در این میان،شغلراهنمای تور یکی از جذاب‌ترین شغل‌های جهان است که افراد زیادی آرزوی داشتن آن را دارند. هرچند در ماه‌های اخیر، به‌دلیل کاهش تمایل مردم جهان به سفر، تعدادی از راهنمایان تور، شغل خود را از دست داده‌اند، ولی با این وجود، از جذابیت این شغل کم نشده است.

افرادی که شغل آن‌ها، راهنمای تور است، دست کم به یک زبان خارجی باید تسلط داشته باشند، از تاریخ و جاذبه‌های گردشگری کشوری که در آن به کار مشغول‌اند، اطلاعات کافی داشته باشند و شمرده‌شمرده سخن بگویند، با آداب رسوم کشور محل اشتغال و کشور مبدأ گردشگران آشنا باشند، جوان، صادق، وفادار و دارای اعتماد به نفس باشند و در نهایت، از شیوه‌های ویژه‌ی کمک‌های اولیه به مصدومان آگاهی کامل داشته باشند.

کار به‌عنوان راهنمای تور در بیش‌تر مواقع از حضور در فرودگاه و انتقالگردشگرانبه محل اقامت‌شان آغاز می‌شود. البته برخی راهنمایان تور پیش از ورود گردشگران، باید هماهنگی‌هایی را با مدیران هتل‌ها انجام دهند و احتمالا در روزهای بعد باید گردشگران را به دیدن جاذبه‌های گردشگری، تاریخی یا طبیعی ببرد و تلاش کند تا گردشگران ایام شادی را تجربه کنند.

با این وجود، به‌دلیل امتیازات ویژه‌ای که شغل راهنمایی تور دارد، افراد زیادی در تمام کشورهای جهان تلاش خود را می‌کنند تا به این شغل دست یابند.

البته از آنجا که یکی از ارکان‌ موفقیت هر آژانس مسافرتی یا هتل، راهنمایان تور هستند، در کشورهای مختلف جهان دوره‌های زیادی برای آموزش راهنمایان تور برگزار می‌شوند که کامل‌ترین آن‌ها که طولانی‌ترین نیز است، یک دوره‌ی ۵۰ هفته‌یی عملی است و راهنمایان تور در آن، آموزش‌های لازم را فرامی‌گیرند تا بتوانند به این شغل جذاب که داشتن آن آرزوی خیلی‌هاست، دست یابند

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار