|
|
کدخبر: ۱۰۵۴۰۱

در یک سانحه آتش‌سوزی در خانه سالمندان واقع در شرق «کبک» کانادا دستکم ۵ نفر کشته شدند و ۳۰ نفر دیگر ناپدید شدند و هیچ خبری از وضعیت آنها در دسترس نیست.

به گزارشامیدبه نقل از فارس، در یک حادثهآتش‌ سوزیدر خانهسالمنداندر شرق «کبک» کانادا، دستکم ۵ نفر کشته شدند و ۳۰ نفر دیگر از این سالمندان که مجبور بودند با ویلچر و واکر راه بروند نیز در شعله‌های آتش این خانه سالمندان ناپدید شدند و هنوز از وضعیت آنها گزارشی در دست نیست

مسوولان کانادایی اعلام کردند که آتش‌نشان‌ها افرادی را دیدند و صداهایی را از درون ساختمان خانه سالمندان شنیدند که نتوانستند آنها را نجات دهند که بیشتر این سالمندان وابسته به ویلچر و واکر بودند و تنها ۵ نفر از افراد این مرکز کاملاً متکی به خود بودند و بدون این ابزار راه می‌رفتند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که بسیاری از این افراد در این مرکز سالمندان از بیماری آلزایمر رنج می‌بردند. این آتش‌ مهیب در ساختمان سه طبقه سالمندان در مرکز کبک، حدود ساعت ۱۲:۳۰ روز پنجشنبه به وقت محلی آغاز شد و تا شب ادامه داشت.

آتش‌نشان ها درست هشت دقیقه بعد از به صدا درآمدن زنگ هشدار در منطقه حاضر شدند و از چندین مرکز آتش‌نشانی، آتش‌نشانهایی به منظور مهار این آتش‌سوزی اعزام شدند اما شدت آتش به اندازه‌ای زیاد بود که نتوانستند تمامی ساکنان این سالمندان را تخلیه کنند و تنها ۲۰ نفر از اعضای این ساختمان در امنیت کامل خارج شدند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که دستکم سه نفر نیز در این آتش‌سوزی زخمی شدند ولی هنوز میزان جراحات وارده به آنها مشخص نیست. این مرکز سالمندان، محل زندگی بیش از ۵۰ نفر است و همچنین در آن یک سازمان اجتماعی، یک داروخانه و آرایشگاه وجود دارد.

اکثر ساکنان این ساختمان که کاملاً از چوب ساخته شده است بیش از ۷۵ سال سن داشتند و ۳۷ نفر از آنها بیش از ۸۵ سالن سن داشتند. این آتش‌سوزی درست ۶ ماه بعد از آن رخ داده است که ۴۷ نفر در منطقه «لاک مگنتیک» کبک وقتی جان خود را از دست دادند که یک قطار حامل ۷۲ تانکر نفت از مسیر ریل منحرف شد و در یک جمع کوچک منفجر شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار