|
|
کدخبر: ۱۰۹۱۲۴

کمیسیون تلفیق تصویب کرد؛

اگر شخصی با درآمد سالانه بیشتر از سطح تعیین شده توسط دولت، اقدام به دریافت یارانه کند، به میزان سه برابر یارانه دریافتی جریمه خواهد شد.

به گزارشامیدبه نقل از فارس، در جلسه عصر دیروز کمیسیون تلفیق در مورد اختصاصیارانهنقدی به خانوارها تصمیم‌گیری و مورد مقرر شد چنانچه مشخص شود اشخاص با درآمد بیشتر از مبلغ تعیین شده توسط دولت، اقدام به دریافت یارانه کرده باشند به میزان ۳ برابر مبلغ یارانه، جریمه خواهند شد.

ایرج ندیمی عضو کمیسیون تلفیق در این مورد گفت: طبق مصوبه عصر دیروز کمیسیون تلفیق، یارانه نقدی صرفاً به سرپرست خانوارهای نیازمند متقاضی، پرداخت خواهد شد که مجموع درآمد سالیانه آنها کمتر از رقم تعیین شده توسطدولتباشد و در موعد تعیین شده به مراکز ثبت‌نام مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: طبق مصوبه امروز کمیسیون تلفیق، چنانچه مشخص شود که اشخاص با درآمد بیشتر از مبلغ فوق اقدام به دریافت یارانه کرده‌اند، به میزان ۳ برابر یارانه دریافتی جریمه خواهند شد

از سوی دیگر حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون تافیق نیز روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره مصوبات این کمیسیون برای هدفمندی یارانه ها در سال آینده اظهار داشت: کمیسیون تلفیق مصوبه مهمی با پیشنهاد کیمسیون ویژه حمایت از تولید داشت که می تواند سرنوشت یارانه های نقدی را در اقتصاد ایران تغییر دهد.

وی افزود: با تصویب کمیسیون تلفیق، یارانه نقدی صرفا به سرپرست خانواده های نیازمندی پرداخت خواهد شد که مجموع درآمد آنها کمتر از رقم تعیین شده باشد که این رقم را دولت تعیین خواهد کرد.

حاجی دلیگانی تاکید کرد: بر این اساس دولت می بایست ابتدا سطح درآمدی مکفی برای هر خانوار را تعیین کند که این سطح درآمدی بر اساس شرایط اقتصادی، تورم و درآمد خانواده تعیین می شود.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این صورت تنها کسانی می توانند یارانه نقدی دریافت کنند که زیر سطح درآمدی مورد نظر باشند.

وی افزود: بر اساس این مصوبه، چنانچه پس از بررسی و تحقیق درباره اموال سرپرست خانوار مشخص شود که میزان درآمد وی بیشتر بوده اما اقدام به دریافت یارانه نقدی کرده است، به میزان سه برابر یارانه دریافتی جریمه می شود.

این عضو کمیسیون تلفیق بودجه تاکید کرد: در این صورت افرادی که نیازی به یارانه نقدی ندارند، حذف می شوند و یارانه نقدی به سمت نیازمندان جامعه هدایت می شود.

حاجی دلیگانی همچنین اظهار داشت: در مصوبه دیگری ۲ هزار میلیارد تومان از درآمدهای هدفمندی یارانه ها صرف بیمه بیکاری می شود.

وی افزود: برای انضباط مالی بیشتر در بودجه نیز مقرر شد دولت از محل اجرای قانون هدفمندی یارانه ها تنها ۱۰ درصد در بخش درآمدی و هزینه ای می تواند جابه جایی داشته باشد.

این نماینده مجلس درباره مصوبه این کمیسیون درباره مقابله با آلودگی های زیست محیطی نیز گفت: دولت در لایحه بودجه مقرر کرده بود برای شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت عوارض خاصی دریافت شود تا برای صرف مقابله با آلودگی های زیست محیطی و کمک به توسعه حمل و نقل عمومی شهری شود.

حاجی دلیگانی اظهار داشت: با تصمیم کمیسیون تلفیق، شهرهای کمتر از یک میلیون نفر جمعیت که با مشکل آلودگی های زیست محیطی رو به رو هستند را نیز به این بند از بودجه اضافه کرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار