|
|
کدخبر: ۱۰۹۲

دادستان عمومی و انقلاب تهران از تعقیب ۵۰۰ نفر در پرونده ۳ هزار میلیاردی خبر داد و گفت: ۲۵۰ نفر از این افراد پرونده‌شان مختومه شد و رسیدگی به پرونده بقیه این افراد ادامه دارد.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از فارس، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران صبح امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: دادستانی تهران در بحثبرخورد با مفاسد اقتصادی اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.

وی گفت: در پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی ۵۰۰ نفر به عنوان متهم تحت تعقیب قرار گرفتند که از این تعداد پرونده ۲۵۰ نفر مختومه شد.

وی گفت: رسیدگی به پرونده بقیه این افراد ادامه دارد و باید گفت در ۶۰ پرونده برای متهمان کیفرخواست صادر شد و ۲۵ درصد از این متهمان در دادگاه محاکمه شدند.

وی به محاکمه متهمان بانک آریا اشاره کرد و گفت: این پرونده ۲۹ متهم داشت که ۴ نفر آنها در بازداشت به سر می‌برند که البته رسیدگی به این پرونده به پایان رسیده است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: در بحثاجرای احکام متهمان پرونده در حال حاضر ۲۰ نفر در بازداشت به سر می‌برند که البته توافقاتی هم با بانک ملی، سپه، سامان و رفاه انجام شده تا مطالباتشان پرداخت شود.

وی با گلایه از رسانه‌ها درباره نپرداختن به کار بزرگ دستگاه قضایی در برخورد با این فساد گفت: رسانه‌ها اگر جایی کار منفی صورت بگیرد آن را منتشر می‌کنند اما به اقدامات خوب نمی‌پردازند.

وی گفت: در پرونده آقای «ج» مدیرعامل سابق یکی از بانک‌ها هم پرونده به صدور کیفرخواست منجر شده و در نوبت رسیدگی در دادگاه است.

جعفری دولت آبادی به کار خوب دستگاه قضایی در زمینه رسیدگی به پرونده اخلال‌گران بازار ارز اشاره کرد و گفت: متهمان پرونده در بازداشت به سر می‌برند و از بانک‌ها تحقیقات و استعلامات خوبی انجام شده است.

جعفری دولت‌آبادی درباره سلطان پتروشیمی و پرونده آن هم گفت: متهم اصلی این پرونده بازداشت شده است و تحقیقات درباره آن همچنان ادامه دارد.

جعفری دولت‌آبادی همچنین درباره پرونده‌ای که اخیراً به دادسرای تهران ارجاع شده مبنی بر سوء استفاده برخی کارت‌های سوخت گفت: این پرونده به جریان افتاده اما هنوز تحقیقات اصلی آن آغاز نشده است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران درباره پرونده شکایت دولت از علی مطهری و شهردار تهران نیز گفت: تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار