|
|
کدخبر: ۱۱۱۲۹۴

فراگیر شدن اقتصاد جهانی در محل کار و در هر نقطه جهان موثر است و درآمد کمتر شاغلان زن در بعضی از کشورها را می‌توان به پایین بودن سطوح آموزش زنان نسبت داد.

به گزارشامیدبه نقل از باشگاه خبرنگاران، هرامی مسائل اجتماعی در جامعه امروز زنان نقش مهمی در زمینه مشارکت اقتصادی دارند؛ طی سال‌های اخیر سهم زنان درمشاغلخصوصی از روند رو به رشدی برخوردار بوده است زنان همواره در تمامی کشورهای جهان به ویژه در نواحی روستایی در کشورهای در حال توسعه ساعاتی بیش از مردان برخوردارند.

مدیر مطالعات و تحقیقات زنان در این باره گفت: متأسفانه دستمزد زنان به اندازه درآمد مردان نیست این در حالی است که زنان دارای برخی وظایفی هستند که آنها را به حساب نمی‌آورند در صورتی که می‌توان به آنها دستمزدی تعلق گیرد.

وی در ادامه ابراز عقیده کرد: نابرابری در حوزه اشتغال ودستمزدزنان ایجاد نوعی نارضایتی اجتماعی می‌شود در حقیقت اگر زنان در جایگاه واقعی خود قرار نگیرند این نارضایتی در حوزه خانواده و جامعه خود را نشان خواهد داد.

وی به راه‌حل‌هایی برای جلوگیری از این نارضایتی در جامعه از جمله برابری حقوق مردان و زنان و برابری ساعات کاری آنها اشاره کرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار