|
|
کدخبر: ۱۱۵۳۹۵

در مرحله دوم توزیع سبد کالا که از یک تا دو هفته آینده شروع خواهد شد، همه بازنشستگان تامین اجتماعی، کارگران و بتدریج تمام مشمولان سبد کالا دریافت خواهند کرد.

به گزارشامیدبه نقل از ایرنا،علی ربیعیافزود: متاسفانه به علت ضعف بانک اطلاعات، شناسایی گروه های مشمول مصوبه دولت برای دریافت سبد کالا دشوار است.

وی با بیان آنکه تامین منابع مالی مورد نیاز پس از موافقت هیات وزیران و تهیه و توزیع کالاها از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به زمان بیشتری نیاز دارد، تاکید کرد: برای آنکه تحویل سبد کالا به تاخیر نیفتد در مرحله اول گروههایی که شناسایی شده اند، سبد کالایی دریافت می کنند که در مرحله نخست کارمندان دولت، کارکنان نیروهای مسلح و افراد زیرپوشش بهزیستی و کمیته امداد شناسایی شده اند.

وی ادامه داد: همچنین به لحاظ محدودیت زمان توزیع سبد کالا، تصمیم بر این شد در مرحله اول در بخش تامین اجتماعی، مستمری بگیران و کارگرانی که حقوق حداقلی دریافت می کنند، این سبد را دریافت کنند.

** مستمری بگیران و کارگران سبد را دریافت می کنند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در مرحله بعد که از یک تا دو هفته آینده آغاز می شود همه مستمری بگیران تامین اجتماعی، مشمول دریافت سبد خواهند شد و بلافاصله به همه کارگران مشمول قانون کار سبد کالا تحویل می شود.

به گفته ربیعی، بخشی از کارمندان که مشمول قانون کار و در محیط های اداری هستند، آنها هم همراه با کارگرانسبد کالاخواهند گرفت.

وی با اشاره به دشواری شناسایی برخی از اقشار، گفت: دولت از اینها غفلت نکرده و برای شناسایی آنها برنامه دارد.

ربیعی تاکید کرد: در مجموع دولت براساس وعده خود اقدام می کند اما به علت پاره ای از محدودیت های ذکر شده در فواصل زمانی بسیار کوتاه، سبدهای کالا تحویل خواهد شد.

**رسانه ها با عجله قضاوت نکنند

وی با انتقاد به قضاوت عجولانه فضای رسانه ای از رسانه ها خواست در این خصوص عجولانه قضاوت نکنند، هرچند که وظیفه دولتمردان اطلاع رسانی به موقع است.

وی تاکید کرد: مجموعه افرادی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با آنها سر و کار دارد، خیالشان آسوده باشد، مگر می شود دولت محرومان و اقشار ضعیف را فراموش کند؟

** دولت اقشار محروم را رها نکرده

ربیعی با اشاره به اینکه در مرحله اول تحویل سبد کالایی، هفت میلیون خانوار این سبد را دریافت می کنند، گفت: البته برخی همپوشانی ها را نیز استخراج کرده ایم(به طور مثال فردی هم کارمند بوده و هم جز تامین اجتماعی) که انجام این کار زمان زیادی برده است.

** ایجاد بانک اطلاعاتی

وی با اشاره به ایجاد بانک اطلاعاتی از مردم درخواست کرد در این بانک اطلاعاتی از طریق بیمه شدن با توجه به شرایط مناسب بیمه روستایی به مسئولان کمک کنند. یکی از مشکلات بانک اطلاعات خانوار در ایران همین بیمه نشدن خانواده ها است که موجب شد در دولت قبلی هدفمندی یارانه ها به درستی سامان نیابد.

ربیعی در پایان یادآور شد: به شدت برای ایجاد این بانک اطلاعات مناسب، نیاز به کمک همه دستگاه های در حال فعالیت داریم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار