|
|
کدخبر: ۱۱۵۹۷۱

ترخیص خودروهای توقیف شده به مناسبت دهه فجر

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ضمن اشاره به تسهیلات پلیس برای ترخیص خودروها و موتورسیکلت‌ های متخلف به مناسبت دهه فجر، از طرح های ویژه این یگان برای شهروندان در خرید های نوروزی خبر داد.

به گزارشامیدبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار حسین ساجدی نیا ظهر دیروز ضمن حضور در مرکز نظارت همگانی نیروی انتظامی ۱۹۷ در جمع خبرنگاران از طرح بخشودگی موتورسیکلت ها و خودروهای توقیف شده به مناسبت دهه فجر خبر داد.

وی افزود: آن دسته از افرادی کهوسایل نقلیهشان فاقد دستور توقیف مقام قضایی باشد، می توانند با مراجعه به مراکز ترخیص وسیله نقلیه و پارکینگ ها نسبت به ترخیص خودروی خود اقدام کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به ارایه تسهیلات ویژه برای خدمات گذرنامه در مدت زمان کوتاه در روزهای پایانی سال، افزود: به منظور افزایش ارائه خدمات به افرادی که قصد تعویض گذرنامه خود را دارند، کمیسیون های خود را افزایش دادیم تا این افراد بتوانند در صورتی که قصد سفرهای نوروزی را دارند در مدت زمان کوتاه تری خدمات لازم را دریافت کنند.

تمهیدات ترافیکی برای راهپیمایی ۲۲ بهمن

وی با اشاره به فرا رسیدن دهه مبارک فجر و راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار کرد: تمهیداتترافیکیو انتظامی در این خصوص مشخص شده و پلیس با استقرار ترافیکی و انتظامی در طول مسیرهای راهپیمایی در کنار شهروندان خواهند بود.

طرح ویژه پلیس برای نظارت بر ترافیک شب عید

سردار ساجدی نیا همچنین از طرح ویژه پلیس برای نظارت بر ترافیک در شب عید و خریدهای نوروزی خبر داد و افزود: این طرح از ۱۵ بهمن ماه در مراکز تجاری و خرید، مترو، معابر، اتوبوس و … آغاز خواهد شد و بر اساس آن گشت های پلیس در معابر و بزرگراه ها، معابر اصلی و غیره در روزهای منتهی به پایان سال افزایش خواهد داشت، همچنین پلیس از مراکز تجاری و غیره مراقبت بیشتری خواهند داشت.

برخورد با پارک دوبله در مجاورت مراکز خرید

رییس پلیس پایتخت برخورد با پارک دوبله در مجاورت مراکز خرید را از دیگر اقدامات پلیس در ایام منتهی به پایان سال برشمرد و افزود: پارک دوبله از موارد ایجاد ترافیک محسوب می شود که امیدواریم شهروندان همکاری لازم را با پلیس در این زمینه انجام دهند، چرا که در غیر این صورت پلیس مجبور است با متخلفان برخورد کند.

وی با اشاره به نزدیکی چهارشنبه آخر سال، خاطرنشان کرد: در بحثمواد محترقه و حوادثچهارشنبه سوری در طول چهار سال گذشته همواره شاهد کاهش آمار و حوادثبوده ایم و تا به حال نیز مشکل خاصی در این رابطه گزارش نشده و به نظر می رسد با همکاری شهروندان و خانواده ها امسال نیز مشکل خاصی نداشته باشیم.

این مقام انتظامی درباره طرح جمع آوری معتادان و دستگیری خرده فروشان مواد مخدر نیز گفت: پلیس در محدوده های فرحزاد، شوش، مولوی، پارک حقانی و … نسبت به جمع آوری این افراد اقدام کرده که از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۳ تن مواد مخدر نیز در پایتخت کشف و همه روزه نیز با خرده فروشان مواد مخدر برخورد می شود.

وی همچنین تصریح کرد: متاسفانه چند مورد تصادف در ایستگاه ها و مسیرهای اتوبوس های تندرو شاهد بودیم که بیشتر عابران و موتورسیکلت سواران متخلف که وارد خطوط BRT می شوند مقصربودند که پلیس سعی دارد با پیشگیری و استقرار نیروی انسانی و گروه های عملیاتی راهنمایی و رانندگی خطوط BRT را کنترل کرده تا از وقوع تصادفات پیشگیری شود.

سردار ساجدی نیا در ادامه به مشکلات موجود در ایستگاه های BRT نظیر نبود پله برقی و… اشاره کرد و گفت: درباره کلیه مسائل و اشکالات هندسی با شهرداری و معاونت ترافیک شهرداری تهران جلساتی گذاشته و این موضوعات را به آنان اعلام خواهیم کرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره بحثبرخورد با دستفروشان در ایستگاه ها و واگن های مترو اظهار کرد: این طرح در حوزه کاری پلیس نیست و شهرداری در این خصوص اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

دستگیری فردی که دختران نوجوان را اغفال می کرد

وی درباره دستگیری فردی که اقدام به اغفال دختران نوجوان و سوء استفاده از آنان کرده بود، گفت: با شکایتی که از جانب خانواده یکی از قربانیان انجام شد این فرد دستگیر شده و هم اکنون در اختیار مراجع قضایی است.

رییس پلیس پایتخت درباره عملکرد پلیس فتای تهران بزرگ نیز گفت: با توجه به اینکه حدود دو سال و نیم از عمر تاسیس این پلیس می گذرد اما تاکنون ۸۵ درصد پرونده هایی که در این حوزه تشکیل شده به نتیجه رسیده است.

سردار ساجدی نیا از افرادی که در فضای مجازی مورد تعدی و سوء استفاده قرار می گیرند خواست حتما به پلیس مراجعه و شکایت کنند، چرا که در غیر این صورت امکان برخورد با متخلفان وجود نخواهد داشت.

وی از خانواده ها نیز خواست در بحثپیشگیری وارد شده و نظارت کافی بر عملکرد فرزندانشان در فضای مجازی را داشته باشند و بدانند که هکرها در این فضا حضور دارند.

رییس پلیس پایتخت، درباره بیشترین عملیات پلیس نیز گفت: در حوزه پلیس امنیت بحثدستگیری اراذل و اوباش و در حوزه پلیس آگاهی بحثدستگیری سارقان و کالای قاچاق از مهمترین ماموریت های انجام شده است به طوری که در سالی که گذشت محموله ۱۰۹ تنی داروی قاچاق در تهران شناسایی و کشف شد.

وی با بیان اینکه در بحثسارقان و کیف قاپی آمارها نسبت به سال قبل دارای وضعیت مطلوبی است، افزود: پلیس به دنبال افزایش احساس امنیت در جامعه است.

رییس پلیس پایتخت اظهار کرد: اقدامات رسانه ها در انتشار اخبار پلیس را از جمله مواردی برشمرد که سبب افزایش احساس امنیت در جامعه می شود و امیدواریم مراجع قضایی نیز با مجرمان برخورد کنند که البته نباید زحمات این افراد را نیز نادیده بگیریم.

وی درباره بحثجمع آوری زنان آسیب دیده نیز خاطر نشان کرد: در رابطه با جمع آوری این زنان پلیس توان و آمادگی جمع آوری آنان را دارد اما ساماندهی آنها مساله مهمی است که این موضوع را به سازمان های متولی نظیر بهزیستی، مجلس، شهرداری ها، قوه قضائیه و… اعلام کرده که امیدواریم این مشکل نیز مرتفع گردد.

سردار ساجدی نیا درباره طرح پلیس برای تغییر در ساعات طرح ترافیک و زوج و فرد نیز گفت: در حال حاضر برای تغییر در این ساعات در روزهای منتهی به پایان سال برنامه ریزی نکرده ایم و فعلا تغییر نمی کند البته توصیه پلیس به شهروندان این است که حتما به مراکز خرید نزدیک به محل سکونتشان مراجعه کنند و برای حمل و نقل نیز از اتوبوس، مترو و وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند تا شاهد کاهش ترافیک در این ایام باشیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار