|
|
کدخبر: ۱۲۰۲۲۵

در بخش استخدام‌ها با توجه به اینکه جنسیت و ترکیب مورد نیاز آموزش و پرورش لحاظ نمی‌شود، منجر به نابسامانی این بخش مهم از وزارت آموزش و پرورش شده است.

به گزارشامیدبه نقل از ایسنا، زرافشان درباره مشکلات نیروی انسانی از جمله کمبود معلم مرد در کلانشهرها به ویژه تهران، افزود: وزارت آموزش و پرورش در راستای ساماندهی نیروی انسانی به عنوان یکی از اولویت‌های این وزارتخانه است، چرا که بحثنیروی انسانی موضوع بسیار پیچیده با ابعاد متفاوت است.

جابجایی نیروها به تبعیت از همسر از مهم‌ترین مشکلات بخش نقل و انتقالات
وی افزود: بخشی از مسائل نیروی انسانی در داخل آموزش و پرورش انجام می‌شود و بخش اعظم آن متاثر از بیرون از آموزش و پرورش از جمله نقل و انتقالات است.
معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش سال‌های سال است که از بحثنقل و انتقال معلمان رنج می‌برد، اظهار کرد: جابجایی نیروها به تبعیت از همسر به عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات نیروی انسانی در بخش نقل و انتقالات است.
نابسامانی استخدامها در آموزش و پرورش
زرافشان ادامه داد: در بخش استخدام‌ها نیز با توجه به اینکه جنسیت و ترکیب مورد نیاز آموزش و پرورش لحاظ نمی‌شود، به نوبه خود منجر به نابسامانی این بخش مهم از وزارت آموزش و پرورش شده است.
آغاز ساماندهی نیروها برای سال تحصیلی آینده
معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه استخدام بیش از حد معلمان زن، توازن نیروی انسانی را در آموزش و پرورش به شدت به هم زده است، ادامه داد: دو کارگروه برای ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش تشکیل و ساماندهی نیروها برای سال تحصیلی آینده از هم‌اکنون آغاز شده است که زودتر به مناطق ابلاغ خواهد شد.
وی گفت: بر اساس این دستورالعمل جدید، انتظار می‌رود توازن بیشتری در نیروی انسانی مناطق برقرار شود. همچنین در جذب معلمان دانشگاه‌های فرهنگیان نیز سیاست فانی، سیاست‌ بومی گزینی است تا بتوان بر این اساس از نقل و انتقالات تا حد زیادی جلوگیری کرد.
زرافشان از تعریف مجدد «بومی‌گزینی» در آموزش و پرورش خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه در برخی از استان‌ها فاصله شمال و جنوب بسیار زیاد است، خود این موضوع مشکلاتی را به وجود می‌آورد که مقرر شده بومی‌گزینی مجدد تعریف شود و به عنوان یکی از سیاست‌های جدید آموزش و پرورش در امر ساماندهی نیروی انسانی تعریف مجدد بومی‌گزینی معلمان است.
بازنشستگی پیش از موعد معلمان در لایحه بودجه ۹۳
به گفته معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش، ‌ در لایحه بودجه ۹۳ نیز وزیر آموزش و پرورش پیشنهاد جدیدی را به مجلس شورای اسلامی داده است تا بازنشستگی پیش از موعد معلمان در دستور کار قرار بگیرد و چنانچه این امر محقق شود، قطعا توازن و تعادل خوبی در بخش نیروی انسانی صورت خواهد گرفت.
زرافشان تاکید کرد: در عین حال باید پذیرفت که بحثنیروی انسانی در آموزش و پرورش؛ بحثی نیست که بتوان یک شبه برای آن برنامه‌ریزی کرد و یا در کوتاه مدت نتیجه برنامه‌ریزی‌ها را دارد، چرا که تابع عوامل درونی و بیرونی متعددی است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار