|
|
کدخبر: ۱۲۰۸۹۰

دبیر انجمن خودروسازان ایران از کاهش زیان خودروسازان به دلیل رشد تولید و کاهش نرخ ارز خبر داد.

به گزارشامیدبه نقل از ایسنا، احمد نعمت‌بخش، اظهار کرد: ‌ زیانایران خودرودر ۹ ماهه امسال به حدود ۴۷۵ میلیارد تومان و زیان سایپا به بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان رسید.

وی با بیان این‌که البته در ماه‌های اخیر روند رشد زیان خودروسازان آهسته‌تر شده است، خاطرنشان کرد: خودروسازان پیش از این از ارز آزاد به طور متوسط ۳۵۰۰ تومانی استفاده می‌کردند اما با توجه به کاهش نرخ ارز آزاد به ۳۰۰۰ تومان هزینه‌های تامین ارز کاهش یافته است.

دبیر انجمنخودروسازانایران ادامه داد: همچنین در حدود دو ماه اخیر تیراژ تولید در شرکت‌های خودروسازی افزایش یافته که همین امر موجب سرشکن شدن هزینه‌های تولید نسبت به رشد تیراژ خودروهای تولیدی شده است.

وی افزود: با این حال به دلیل پایین‌تر بودن قیمت فروش بسیاری از خودروهای تولیدی در کشور نسبت به قیمت‌های تمام شده، زیان خودروسازان همچنان ادامه دارد.

نعمت‌بخش با بیان این‌که دولت باید براساس تبصره ۲ ماده ۱۰۱ قانون برنامه پنجم توسعه زیان خودروسازان را جبران کند‌، تصریح کرد: خودروسازان به دلیل درخواست وزیر صنعت، معدن و تجارت به تولید محصولات زیان‌ده تا پایان سال ادامه می‌دهند اما از سال آینده قیمت‌ها افزایش خواهد یافت.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار