|
|
کدخبر: ۱۲۶۰

معاون خدمات شهری شهردار تهران کفت: هیچ‌ زباله‌ای بدون پردازش و بازیافت، ‌ دفن نمی‌شود ضمن اینکه همه زباله‌های تر و خشک به چرخه بازمی‌گردند.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، مجتبی عبدالهی با بیان اینکه انتظار داریم وزارت بهداشت نقش بیشتری درباره زباله‌های بیمارستانی ایفا کند، اظهار داشت: بر اساس قانون همه بیمارستان‌ها باید زباله‌هایشان را از طریق دستگاه‌های اتوکلاو به زباله‌های بی‌خطر تبدیل کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در حوزه بی‌خطرسازی زباله‌ها اقدامات لازم و کافی صورت نگرفته است بنابراین وزارت بهداشت باید پیگیری بیشتری در این زمینه داشته باشد شهرداری تهران نیز نسبت به جمع‌آوری زباله‌های بیمارستانی با خودروهایی خاص فعال است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری به صورت تمام و کمال جمع‌آوری و دفن زباله‌های بیمارستانی را انجام می‌دهد، تصریح کرد: زباله‌‌هایی که پردازش و بازیافت نشود به هیچ عنوان دفن نخواهد شد همچنین همه زباله‌های تر و خشک به چرخه باز می‌گردد و به کود تبدیل می‌شود.

زباله های بیمارستانی به هر نوع زباله‌ای گفته می‌شود که در مراکز پزشکی تولید می‌شود. این مراکز پزشکی شامل بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، مطب پزشکان و دامپزشکان و خانه‌های سالمندان مانند سرنگ، سرم و پانسمان‌های پزشکی و است.

زباله های بیمارستانی در صورتی که به درستی دفع نشوند، نوعی تهدید مستقیم و فوری برای سلامت افراد جامعه هستند. اغلب موارد، مقدار بسیاری از زباله‌های دفع شده بیمارستانی به عنوان عوامل بیماری زا محسوب می‌شوند و اگر به درستی دفع نشوند، در محلی که دفع شده‌اند باقی می‌مانند و زمین آن منطقه را آلوده می‌کنند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار