|
|
کدخبر: ۱۲۷۱

معاون میراثفرهنگی کشور از ثبت آیین سفره افطار ایرانی در فهرست میراثملی و رونمایی از لوح ثبتی این آیین با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبر داد.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آتوسا مومنی گفت: این مراسم ساعت ۱۹ روز جمعه(۲۱ تیرماه) در مجموعه فرهنگی - تاریخی نیاوران برگزار می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آیین سفره افطار ایرانی با تایید شورای فنی سیاستگذاری ثبت به فهرست میراثملی افزوده شده است، یادآور شد: این آیین با هدف تکمیل سنت ها و دایره المعارف مربوط به میراثمعنوی جشن رمضان، در فهرست میراثملی جای گرفته است.

معاون میراثفرهنگی کشور اظهار داشت: با توجه به اینکه ثبت کلیه آیین ها، مراسم و سنت های ماه رمضان به عنوان میراثمعنوی و مذهبی ارزشمند در دستور کار این معاونت قرار گرفته است، ثبت سفره افطار ایرانی در فهرست میراثملی در اولین روزهای این ماه مبارک با همکاری و تلاش همکاران و متخصصان این حوزه میسر شد.

مومنی گفت: همچنین در این روز سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میزبان جمعی از ایتام با برپایی سفره آسمانی افطار در مجموعه فرهنگی - تاریخی نیاوران خواهد بود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار